וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה החדשה של טראמפ: מבקשי מקלט ישלמו על תהליך הקליטה

30.4.2019 / 22:38

כחלק ממאמציו לעצור את ההגירה בגבולה הדרומי של ארצות הברית, טראמפ קרא לפקידי הממשל להציג תוך 90 יום תקנות חדשות לייעול מערך אישורי בקשות המקלט, ולחייב בתשלום עבור תהליך הבקשה וקבלת אישורי העבודה. נציבות הפליטים באו"ם: "זכות אנושית בסיסית"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל לחייב את מבקשי המקלט בתשלום עבור תהליך היקלטותם בארצות הברית. זאת, כחלק ממאמציו לבלום את גל ההגירה ממרכז אמריקה לארצות הברית.

במזכר נשיאותי עליו חתם ביום שני, טראפ הורה לתובע הכללי וויליאם בר וליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון לנקוט צעדים על מנת "לתקן" את מערכת קליטת מבקשי המקלט, שלדבריו מצויה כעת במשבר. טראמפ הורה לפקידים להציג תקנות חדשות תוך 90 יום שיבטיחו כי הטיפול בכל בקשת מקלט לא יתארך מעבר ל-180 יום, למעט בקשות חריגות. כמו כן, הוא הורה להתחיל לגבות תשלום עבור תהליכי האישור המקלט ואישור תעסוקה.

לקריאה נוספת:
העונש של טראמפ ליריביו בקונגרס: "נשלח מהגרים לאזורי הדמוקרטים"
טראמפ מחריף את המאבק: מהגרים יוכלו להיעצר לפרק זמן בלתי מוגבל
עם מספר טלפון בנעליו: ילד בן 3 אותר לבדו בגבול ארה"ב-מקסיקו

דונאלד טראמפ, נשיא ארה"ב בקבלת פנים לנבחרת כדורסל, 29 באפריל 2019. רויטרס
לחייב בתשלום עבור בקשות מקלט. טראמפ/רויטרס

הבית הלבן והמשרד לביטחון לאומי לא הגיבו לפרסומים בנושא, ולא ברור אם מבקשי מקלט אכן יוכלו לעמוד בתשלומים שטראמפ מבקש לגבות במצבם. דובר נציבות האו"ם לפליטים אומר כי לא התקבל כל מידע על דרישות תשלום ממבקשי מקלט בארצות הברית או על הצעדים שטראמפ מתכוון לכאורה לנקוט בקרוב. עם זאת, הדובר צ'ארלי יאקסלי אמר כי בקשת המקלט היא "זכות אנושית בסיסית, ולאנשים צריכה לעמוד היכולת לממש אותה בעת בקשת מקלט".

שינויים עליהם מדבר טראמפ הם האחרונים בסדרת צעדים שהממשל האמריקני העלה לאחרונה, כחלק ממאבקו בגל משפחות המהגרים המתאספים סמוך לגבולה הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו, מה שגובה משאבים רבים. כמו כן, גל המהגרים מוסיף לסבך את הנשיא טראמפ שהכריז על בלימתו כחלק מהבטחותיו לבוחרים האמריקנים. מרבית המהגרים מדווחים כי הגיעו לארצות הברית כי סבלו מאלימות ומעוני, חלקם מבקשים מקלט בארצות הברית במסגרת החוק הבינלאומי.

מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול של ארה"ב אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל העיירה אל פאסו, 3 בדצמבר 2018. רויטרס
מאה אלף מעצרים בחודש מרץ. גבול מקסיקו-ארה"ב/רויטרס

במזכר של טראמפ נכתב כי התשלום שייגבה יהיה בגובה העלויות בלבד, אולם אף אחד מפקידי הממשל הצליח להעריך עד כה על כמה יעמוד. טראמפ גם התייחס למהגרים בלתי חוקיים, וקרא לבטל מידית את אישורי העבודה של אלו שבקשת המקלט שלהם נשללה. הוא אף קראה למשרד לביטחון המולדת לייעל ולפרוס מחדש את אנשיה, "כדי לשפר את ההחלטות ואמינותן, ולהבטיח את הציות לחוק".

היקף המעצרים לאורך הגבול הדרומי הרקיע שחקים בחודשים האחרונים לאור מדיניות הממשל. בחודש מרץ האחרון בוצעו יותר ממאה אלף מעצרים ושלילות כניסה, שיא של 12 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully