וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מספר טלפון בנעליו: ילד בן 3 אותר לבדו בגבול ארה"ב-מקסיקו

בסוכנות הגנת הגבולות האמריקנית מעריכים כי ילד שהיה חלק משיירת מבריחים שחצתה את הגבול ננטש בטרם נמצא על ידי הכוחות כשהוא משוטט לבדו בבכי. בשלושת החודשים האחרונים היגרו אלפי ילדים לא מלווים לארה"ב. "משבר הומניטרי, נאלצים להסיט משאבים ממשימותינו"

ילד בן שלוש שהיגר לארצות הברית נמצא משוטט לבדו בטקסס, באזור הגבול עם מקסיקו. סוכני משמר הגבול האמריקני מצאו אותו בריו גראנדה ואלי, ליד באונסוויל, כששמו ומספר טלפון כתובים בנעליו. "אנחנו מאמינים שהילד היה עם קבוצה גדולה שנמלטה ברגע שנתקלה בסוכנים", צייצה סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית בטוויטר.

הילד האבוד נלקח לתחנת הגבול בפורט בראון, שם השגיחו עליו הסוכנים במקביל למאמצים למצוא את משפחתו. אנשי משמר הגבול הודיע שלא הצליחו לאתר את קרוביו ושהוא "לא מדבר מספיק טוב" כדי להגיד להם היכן הם נמצאים. הוא נלקח למתקן בטקסס ומוחזק שם הוא נשאר תחת השגחתם של מטפלים.


לקריאה נוספת:
העונש של טראמפ ליריביו בקונגרס: "נשלח מהגרים לאזורי הדמוקרטים"
בשל העליה במספר המהגרים: השרה לביטחון המולדת של טראמפ התפטרה
בשל התגברות ההגירה: טראמפ יפסיק את הסיוע לגואטמלה, הונדרוס ואל סלבדור

הילד בתחנת הגבול

בהודעתם, הסבירו בסוכנות הגנת הגבולות האמריקנית כי הילד "ננטש על ידי מבריחים" ש"נכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי". ברגע שהם נבהלו מסוכני הגבול שניסו ולעכב אותם, חברי הקבוצה נמלטו והותירו את הילד לבדו. "הסוכנים ביקשו את עזרת צוות משמר הגבולות בניסיון לחפש בשטח, ובתוך כך הם מצאו ילד כשהוא לבדו ובוכה".

מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול של ארה"ב אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל העיירה אל פאסו, 3 בדצמבר 2018. רויטרס
שיירת מהגרים בגבול מקסיקו/רויטרס

הוא עבר בדיקה רפואית בבית חולים מקומי ונמצא שהוא "במצב טוב", ללא פציעות. עד שמשפחתו תיצור קשר, הוא הועבר לאחריותה של מחלקת הבריאות ושירותי האנוש האמריקנית.

סיפורו של הילד האבוד מגיע במקביל למאמצי הכוחות האמריקניים להתמודד עם המספר הגדל וההולך של המשפחות מאמריקה הלטינית שמנסות לחצות באופן לא חוקי לתוך ארצות הברית. ביום שני, מקסיקו עצרה כמעט 400 מהגרים ממרכז אמריקה שהיו בדרכם לגבול האמריקני. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "יש לעצור את השאר" ואיים לסגור את הגבול.

בסך הכול, 207,475 בני אדם נתפסו בגבולה הדרומי של ארצות הברית בין החודשים ינואר ומרץ השנה. מתוכם, 53,077 היו משפחות ו-8,975 ילדים שאינם מלווים. בסוכנות הגנת הגבולות אמרו כי "המשבר ההומניטרי נוצר בגלל זרם מאסיבי של משפחות ושל ילדים לא מלווים בחודשים האחרונים, שאילצו את הסוכנות להקצות משאבים ממשימות אכיפת חוק ומסחר, לטיפול במי שנמצאים במשמרתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully