וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התגברות ההגירה: טראמפ יפסיק את הסיוע לגואטמלה, הונדרוס ואל סלבדור

31.3.2019 / 21:00

הנשיא האשים את שלוש המדינות שבמרכז אמריקה בשליחת מהגרים לגבולה הדרומי של ארה"ב, והורה לעצור את העזרה הכספית אליהן המוערכת בכ-700 מיליון דולר. הדמוקרטים מתנגדים

צילום: רויטרס

ארצות הברית הודיעה אתמול (שבת) כי היא תקצץ בסיוע לאל סלבדור, גואטמלה והונדורס. זאת בהמשך למתקפה של הנשיא דונלד טראמפ על המדינות שבמרכז אמריקה, שאותן הוא האשים בשליחת מהגרים לארצות הברית על אף "סכומים עצומים" שהן מקבלות מוושינגטון. הוא אף איים בסוף השבוע לסגור את הגבול עם מקסיקו.

בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר מבקשי המקלט מאותן שלוש מדינות, שביקשו להיכנס לארצות הברית מגבולה הדרומי. ביום שישי האשים אותן טראמפ בכך שהן ארגנו את שיירות המהגרים ושלחו אותן צפונה. "לא קיבלנו מהן כלום בתמורה", האשים הנשיא. טראמפ אמר גם שיש "סבירות גבוהה מאוד" שהוא יסגור את הגבול השבוע אם מקסיקו לא תעצור את ההגירה.

דובר מחלקת המדינה מסר בהצהרה כי ההוראה של טראמפ יצאה לפועל עם סיום תכניות הסיוע לשלוש המדינות, המכונות "המשולש הצפוני". הוא הוסיף כי מחלקת המדינה תערב את הקונגרס בתהליך, במעין הודאה בכך שהממשל זקוק לאישור המחוקקים כדי לסיים את תכניות הסיוע. גורם בקונגרס העריך כי מדובר בסכום של כ-700 מיליון דולר.

מהגרים עושים את דרכם מאל סלבדור לארה"ב 31 במרץ 2019. רויטרס
מהגרים בדרך לארה"ב מאל סלבדור, היום/רויטרס

הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז מוועדת יחסי החוץ של הסנאט אמר כי הוראתו של טראמפ היא "הכרזה פזיזה" וקרא לדמוקרטים ולרפובליקנים לדחות זאת. הקונגרס לא נענה עד כה לבקשותיו של טראמפ להקשיח את חוקי ההגירה ולהקצות לו את המימון שהוא דרש להקמת חומה בגבול עם מקסיקו. על כן הוא הכריז מצב חירום בגבול, והצליח להימנע מביטולו אחרי שהדמוקרטים לא הצליחו להשיג רוב של שני שלישים בקונגרס כדי להפוך את הווטו שהטיל טראמפ על ההחלטה לבטל את מצב החירום.

ממשלת אל סלבדור אמרה כי היא מנסה לצמצם את זרם ההגירה, ומשרד החוץ של הונדורס אמר כי ארצות הברית נוקטת מדיניות "סותרת". עם זאת, הודגש כי היחסים עם ארצות הברית "איתנים, קרובים וחיוביים". מקסיקו, מצדה, לא התרשמה מאיומיו של טראמפ לסגור את הגבול. שר החות שלה, מרסלו אברארד, אמר כי ארצו היא שכנה טובה ולא פועלת על בסיס איומים.

לא ברור כיצד סגירת מעברי הגבול תרתיע מבקשי מקלט, מאחר שלפי החוק, הם יכולים לבקש עזרה עם הגעתם לאדמת ארצות הברית. עם זאת, סגירת הגבול עשויה לפגוע בענפי התיירות והתעשייה בשתי המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך תדרוך כתבים בפלורידה, ארה"ב 29 במרץ 2019. רויטרס
זועם על מדינות מרכז אמריקה. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully