וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מחריף את המאבק: מהגרים יוכלו להיעצר לפרק זמן בלתי מוגבל

17.4.2019 / 12:08

התובע הכללי ביטל החלטה שאפשרה לשחרר בערבות חלק ממבקשי המקלט, מה שיותיר אותם עתה במתקני כליאה עד להחלטה בעניינם, שעשויה להימשך חודשים או אף שנים. ארגון זכויות אדם כבר עתר נגד המהלך

צילום: רויטרס

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר ביטל הלילה (רביעי) החלטה שאפשרה לחלק ממבקשי המקלט לבקש להשתחרר בערבות בפני שופט, מה שיוביל להארכת המעצר לפרק זמן בלתי-מוגבל של חלק מהמהגרים שעליהם להמתין חודשים, ולעתים שנים, עד לדיון בעניינם.

זאת ההחלטה הראשונה של בר מאז שמינויו אושר בפברואר, והיא בהתאם למדיניות של הנשיא דונלד טראמפ לבלימת כניסתם של מהגרים לארצות הברית, שעשרות אלפים מהם - בעיקר ממרכז אמריקה - מחפשים מקלט בארצות הברית. מייקל טאן, מהאיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות, אמר כי הארגון מתכנן לעתור לבית המשפט.

בתי משפט לענייני הגירה הם תחת פיקוח משרד המשפטים, והתובע הכללי יכול לפסוק במקרים שבהם הוא קובע תקדימים משפטיים. מתחילת השנה, הממשל יישם מדיניות של החזרת חלק ממבקרי המקלט למקסיקו בזמן שהעבודה על התיקים שלהם מתנהלת בבתי המשפט. מתנגדי המדיניות של טראמפ כבר עתרו נגד החלטה זו.

עוד בנושא:
בפעם הראשונה בכהונתו: טראמפ הטיל וטו על ביטול הכרזת מצב החירום
הרפובליקנים בסנאט תמכו בביטול מצב החירום בגבול, טראמפ יטיל וטו

מהגרים בדרום מקסיקו בדרך לארה"ב, 16 באפריל 2019, רויטרס. רויטרס
מהגרים בדרום מקסיקו בדרכם לארצות הברית/רויטרס

כמה מבכירי המשרד להגנת המולדת הודחו מתפקידם החודש, עם החרפת הקו של טראמפ, שפועל לקיום אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו - הקמת חומה בגבול מקסיקו.

לפני ההחלטה של בר, מי שחצה את הגבול דרכי המעברים וביקש מקלט היה זכאי לשחרור בערבות במקרים שבהם הוכיחו כי הם נתונים לרדיפה בבית. "אני קובע שלזרים אלו אין זכות לשחרור בערבות, בין אם הגיעו לגבול או נעצרו בתוך שטח ארצות הברית, כתב התובע הכללי בפסיקתו.

עוד באותו נושא

המסע הארוך צפונה: כ-1,200 מהגרים החלו לצעוד לגבול ארה"ב

לכתבה המלאה
וויליאם בר המועמד לתפקיד שר המשפטים בשימוע בפני הסנאט ב-15 בינואר 2019. רויטרס
החלטתו תיכנס לתוקף בתוך 90 יום. בר/רויטרס

הוא אמר כי הם יוכלו להיות מחזקים במתקני הגירה או אם המשרד לביטחון המולדת יחליט להעניק להם "שחרור על תנאי", כפי שהוא עושה במקרים רבים של צפיפות יתר או מסיבות הומניטריות. בר אמר כי החלטתו תיכנס לתוקף בתוך 90 יום כדי שהמשרד יוכל להיערך כראוי לשינוי. ההחלטה לא תשפיע על ילדי מהגרים, וגם רוב המשפחות מקבלות שחרור על תנאי בשל המחסור במתקנים המתאימים למעצר ילדים והוריהם יחד.

ההשלכות של החלטת התובע הכללי, שהחליף את ג'ף סשנז שפוטר בשנה שעברה, עדיין לא ברורות. לפי סטיב ולדק, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת טקסס, הרוב עדיין יהיה תלוי ביכולת המשרד להגנת המולדת להרחיב את יכולתו לקלוט מהגרים במתקני המעצר. גורמים במשרד לא הגיבו על ההחלטה של התובע הכללי, אבל תגובת המשרד לתיק טענה כי לביטול השימועים לשחרור בערבות של מבקשי מקלט "תהיה השפעה מידית ומשמעותית על פעילות המעצרים".

בשנה האחרונה, עלה מספר המהגרים המוחזקים במתקני מעצר ל-46 אלף בממוצע ביום, המספר הגבוה ביותר מאז הקמת הסוכנות להגירה ולמכסים ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully