וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההסכם עם טראמפ: מקסיקו שולחת 15 אלף חיילים לגבול ארה"ב

25.6.2019 / 3:58

לאחר שאלפי חיילים נשלחו לגבול עם גואטמלה, הודיע צבא מקסיקו על הצבת 15 אלף אנשי המשמר הלאומי גם בגבול הצפוני בניסיון לבלום את זרם המהגרים הבלתי חוקיים. מדובר באסטרטגיה חדשה מצד המדינה שבעבר לא נהגה להשתמש בכוחות הביטחון לעצירת האזרחים הזרים העוברים דרכה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

בניסיון נוסף לבלום את זרם המהגרים הבלתי חוקיים שחוצים לארצות הברית, מקסיקו הודיעה הלילה (שלישי) כי היא הציבה כ-15 אלף חיילים מהמשמר הלאומי בגבול הצפוני של המדינה. ראש הצבא המקסיקני לואיס קרסנסיו סנדובל, שקיים מסיבת עיתונאים בתגובה לדיווחים מסוף השבוע על התערבות צבאית כבדה בגבול, הודיע כי נדרשו חיילים על מנת לגבות את פקידי ההגירה.

לדבריו, נוסף ל-6,500 אנשי הביטחון שהוצבו בגבול הדרומי של מקסיקו עם גואטמלה, שממנו נכנסים מהגרים רבים, נשלחה קבוצה גדולה יותר של חיילים צפונה. "בחלק הצפוני של המדינה יש לנו הצבה כוללת של 14 אלף, כמעט 15 אלף", פירט. סנדובל הוסיף כי אם הפעילות הייתה נשארת בידי רשות ההגירה הלאומית, הכפופה למשרד הפנים, "זה לא היה מספיק" ו"זוהי הסיבה שאנחנו מספקים תמיכה. זאת אסטרטגיה שננקטת בשני הגבולות".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
טראמפ הציג בשוגג את ההסכם "הסודי" עם מקסיקו
כדי לרצות את טראמפ: מקסיקו שולחת אלפי חיילים לגבול עם גואטמלה
אחוזות ומכוניות פאר: נכסי הפושעים מממנים את עניי מקסיקו

חברי המשמר הלאומי במקסיקו עוצרים מהגרים קובנים אחרי שניסו לחצות את הגבול עם ארצות הברית ב-21 ביוני 2019. רויטרס
בצל איומי טראמפ. אנשי המשמר הלאומי עוצרים מהגרים קובנים שניסו לחצות את הגבול, בשבוע שעבר/רויטרס

מקסיקו מנסה להשתלט על גל המהגרים שמגיעים ממדינות אחרות וחוצים את שטחה בניסיון להגיע לארצות הברית בצל איומיו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. מדובר בצעד חריג מצדה של המדינה שבעבר לא נהגה להשתמש בכוחות הביטחון כדי לעצור אזרחים זרים שמהגרים לארצות הברית, אך מוקדם יותר החודש הודיעה על שליחת חיילים לגבולה הדרומי.

קצין הביטחון הלאומי לשעבר גוסטבו מוהר הסביר כי כוחות הביטחון של מקסיקו לא השתמשו בעבר בדרך הזאת ותיאר את ההתפתחות החדשה כ"עצובה". מוהר האשים את ממשל טראמפ שאיים להטיל מכסים על מקסיקו. אף שהוא מכיר בכך שרשויות ההגירה במקסיקו מוצפות, לטענתו תפקידו של המשמר הלאומי איננו ליישם מדיניות הגירה.

עוד באותו נושא

קרב על התודעה: טראמפ ומקסיקו רבים - מי ניצח בהסכם ההגירה?

לכתבה המלאה
חברי המשמר הלאומי והמשטרה הפדרלית במקסיקו במבצע חיפוש אחר מהגרים בלתי חוקיים באריאנגה מקסיקו ב-24 ביוני 2019. AP
"התפתחות עצובה". אנשי המשמר הלאומי של מקסיקו במבצע חיפוש אחר מהגרים בלתי חוקיים, אתמול/AP
נשיא מקסיקו לופס אוברדור במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 15 באפריל. רויטרס
מקים כוח משטרתי הכולל חיילים. לופס אוברדור/רויטרס

במקביל, הנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדור פועל להקמת כוח צבאי-למחצה חדש שמורכב מחיילים, לוחמי מארינס ואנשי המשטרה הפדרלית במטרה להחזיר את הסדר על כנו במדינה שבה שיעורי האלימות שוברים שיאים. הכוח החדש עדיין נמצא בהקמה, תחת אחריותו של משרד הביטחון המקסיקני, ובראשו יעמוד גנרל בדימוס.

רוב האנשים שנתפסים בגבול מקסיקו וארצות הברית מגיעים משלוש מדינות במרכז אמריקה שסובלות משיעורים גבוהים של עוני ופשיעת כנופיות - גואטמלה, הונדורס ואל סלבדור. טראמפ הודיע שהוא יטיל מכסים של 5% על כל הסחורות ממקסיקו אם זרם המהגרים לא ייבלם, שיעור התחלתי שלדבריו יכול לעלות עד ל-25%.

מאות מהגרים ממרכז אמריקה חוצים את הכביש המהיר ליד סיודד הילדגו אחרי שחצו את הגבול בין גואטמלה למקסיקו ב-5 ביוני 2019. AP
מגיעים ממדינות מוכות פשיעה ועוני. מאות מהגרים ממרכז אמריקה שחצו את הגבול מגואטמלה למקסיקו/AP

לפני שבועיים הסכימה מקסיקו להפחית משמעותית את מספר המהגרים המגיעים לגבול ארצות הברית בחלון זמן של 45 ימים. ממשלתו של לופס אוברדור כי אם תיכשל, היא תשקול לשנות את חוקיה על מנת לענות על דרישתו של טראמפ להפוך את המדינה למעין אזור חיץ שיעצור מהגרים בדרכם לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully