וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח הסדרתי הראשון של קפריסין נשלח למאסר עולם: "לא יודע למה עשיתי זאת"

ניקוס מטקסס, קצין צבא לשעבר בין 35, הודה בשבעה מעשי רצח של נשים זרות ושל ילדיהן. הפרשה טלטלה את האי השקט, והוא אמר בבית המשפט כי הוא "לא מצא תשובה" למדוע הוא עשה זאת

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרוצח הסדרתי שזעזע את קפריסין נשלח היום (שני) לשורת מאסרי עולם, אחרי שרצח חמש נשים זרות ושני ילדים שלהן. ניקוס מטקסס, קצין צבא לשעבר בין 35, הודה ב-12 האישומים נגדו, הכוללים חטיפה ורצח, שהתרחשו באי לאורך שלוש שנים. שבעה מאסרי עולם של 25 שנה כל אחד נגזרו עליו - העונש הכבד ביותר אי-פעם שהוטל במדינה. מטקסס נחשב לרוצח הסדרתי הראשון אי-פעם באי, והפרשה גרמה לטלטלות פוליטיות.

הוא התנצל בדמעות בפני משפחות הקורבנות ואמר כי הוא לא יודע מדוע הוא ביצע את "פשעי השנאה הללו". "החברה הקפריסאית תתהה כיצד אחד מחבריה הגיע לנקודה כזו", הוא אמר בדיון בבית המשפט בניקוסיה. "אני גם שאלתי את עצמי מדוע, ועדיין לא מצאתי תשובה". הוא אמר כי הוא מוכן לעזור לרשויות "בחיפוש אחרי התשובות הללו".

לידיעות נוספות על הרוצח הסדרתי בקפריסין
השר והמפכ"ל שילמו את המחיר: הרוצח הסדרתי מזעזע את קפריסין
קצין צבא שהודה בהרג 7 נשים: הרוצח הסדרתי הראשון של קפריסין נתפס

הרוצח הסדרתי הראשון של קפריסין. אתר רשמי
בכה במהלך המשפט. מטקסס/אתר רשמי

מטקסס, שלבש אפוד מגן בזמן הדיון, לא צפוי לערער על העונש הכבד שספג. שלושת השופטים קבעו כי הוא "יצא לקמפיין הרג של נשים חסרות הגנה". הוא רצח, בין ספטמבר 2016 לאוגוסט 2018, שלוש נשים מהפיליפינים, אחת מנפאל ואחת מרומניה. רובן עבדו כמנקות. הוא רצח גם שני ילדים, בני שש עד שמונה.

בעקבות סדרת מעשי הרצח, מפכ"ל המשטרה הודח ושר המשפטים פרש בעקבות כישלונם לחקור את הדיווחים על היעדרותן של הנשים. הפרשה נחשפה באפריל, כשנמצאו שתי גופות של נשים מהפיליפינים. אחת מהן התגלתה על ידי תיירים במכרה שהוצף בעקבות גשמים עזים.

(עדכון ראשון: 21:22)

עוד באותו נושא

"פשע חסר תקדים לנורמות של קפריסין": המשטרה באי חוקרת רצח סדרתי

לכתבה המלאה
חילוץ הגופות בפרשת הרוצח הסדרתי בקפריסין 3 במאי 2019. רויטרס
חיפושים אחרי גופות הנרצחות, בחודש שעבר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully