וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר והמפכ"ל שילמו את המחיר: הרוצח הסדרתי מזעזע את קפריסין

מפכ"ל המשטרה פוטר ושר המשפטים התפטר בעקבות חקירת רציחות הנשים שהתגלו במקרה. ארבע נשים נרצחו בשלושת השבועות האחרונים, וקצין צבא שנעצר הודה בשבעה מעשי רצח. נשיא קפריסין טען כי בחקירת מקרי הרצח ישנה רשלנות, ופיטר את המפכ"ל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדיס פיטר אתמול (שישי) את מפכ"ל המשטרה אחרי מה שתיאר ככישלון לחקור במהירות את היעלמותן של נשים ונערות שהתברר במקרה כי נרצחו על ידי רוצח סדרתי. ארבע נשים נרצחו בשלושת השבועות האחרונים, וגופותיהן הושלכו בשלושה אתרים שונים מערבית לבירה ניקוסיה. קצין צבא בן 35 נעצר בחשד כי רצח אותן, והוא הודה בשבעה מעשי רצח.

כעת חוקרת המשטרה המקומית שלוש היעלמויות נוספות, בהן שתי ילדות בנות שש ושמונה. הרציחות הסדרתיות התגלו במקרה כשתיירים מצאו גופה באזור שהוצף בגשם כבד ב-14 באפריל, והביקורת נגד המשטרה הייתה על כך שלא חקרה כראוי את היעלמות הנשים כשדווחו לראשונה. עד כה זיהתה המשטרה רק קורבן אחד, מרי רוז טיבורקיו מהפיליפינים. היא נעלמה עם בתה בת השש סיירה במאי אשתקד.

עוד בוואלה! NEWS:
"פשע חסר תקדים לנורמות של קפריסין": המשטרה באי חוקרת רצח סדרתי
קצין צבא שהודה בהרג 7 נשים: הרוצח הסדרתי הראשון של קפריסין נתפס
מלחמת עצבים מול מצרים: הפעם הראשונה שבה נמאס לרבין מפוליטיקה

חילוץ הגופות בפרשת הרוצח הסדרתי בקפריסין 3 במאי 2019. רויטרס
חיפוש אחר הגופות בקפריסין/רויטרס

אתמול אמר הנשיא אנסטיסיאדיס ייחס למשטרה רשלנות בטיפול במקרה, ולכן החליט לפטר את המפכ"ל זכריאס כריסוסטומו. "הובילו אותי למצב לא נעים של סיום עבודתו של מפכ"ל המשטרה בקפריסין", כתב הנשיא במכתב למפכ"ל אותו שיגר גם לתקשורת. "ראש רשות, גם אם אינו נושא באחריות אישית, חייב לשאת באחריות כדי לשקם את המוניטין הפגום של הגוף אותו הוא מוביל".

האופוזיציה במדינה האשימה את הממשלה ב"אדישות פושעת" שנובעת מכך שהנשים שנרצחו היו זרות. המניע של הקצין, שפרטיו לא פורסמו, לא ידוע.

יום קודם לכן, שר המשפטים יונאס ניקולאו התפטר מתפקידו. הוא אמר כי ההתפטרות אינה הודאה באשמה, אבל כי יש תקלות בדרך שבה המשטרה, עליה מפקח משרדו, חקרה את הדיווחים על ההיעלמות. במשטרה הבטיחו לחקור את כל הפערים שעוד נותרו בתעלומה. גם המשטרה הבריטית מסייעת לחקירה.

עוד באותו נושא

קצין צבא שהודה בהרג 7 נשים: הרוצח הסדרתי הראשון של קפריסין נתפס

לכתבה המלאה
חיפוש אחר נעדת בת 6 בקפיריסן, רצח סדרתי, 22 אפריל 2019. רויטרס
אחת הגופות נמצאה בסמוך למטווח ירי של הצבא/רויטרס

החשוד בן ה-35 נמצא במעצר מזה כשבועיים, אחרי שהתגלו שלוש הגופות, שתיים מהן ככל הנראה מהפיליפינים. גורמים במשטרה אמרו כי הקצין, שנחשב לרוצח הסדרתי הראשון אי פעם במדינה, ציין את מיקומה של הגופה השלישית, ואמרי כי הוא "הודית או נפאלית".

  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully