וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטות המדינה: התיק נגד דובר "שוברים שתיקה" לשעבר יישאר סגור

הפרקליטות קבעה בעבר כי הדובר, דין ישככרוף, שיקר כשטען שהיכה פלסטיני בחברון. כעת מודה המשנה לפרקליט המדינה שככל הנראה האירוע שתיאר כן התרחש - אך השימוש בכוח כלפי הפלסטיני היה מידתי ומוצדק

צילום: שוברים שתיקה

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) כי אין בכוונתה לשנות את החלטתה בנוגע לסגירת תיקו של דין יששכרוף, דובר "שוברים שתיקה" לשעבר, ולהשאיר את עילת הסגירה מחוסר אשמה. עם זאת, המשנה לפרקליטת המדינה, נורית ליטמן, כתבה במכתב שנשלח היום ליששכרוף כי "בהחלט ייתכן" שבפרקליטות התייחסו לאירוע הלא נכון כאשר קבעו בעבר כי גרסתו של יששכרוף שקרית.

ישככרוף נחקר ביוני 2017, לאחר שטען בסרטון של "שוברים שתיקה" כי במהלך שירותו בחברון היכה פלסטיני שנחשד בזריקת אבנים. "באתי לאיים עליו (על הפלסטיני - ד"ד)", נשמע יששכרוף אומר בסרטון, שצולם במהלך סיור של הארגון, "אבל הוא לא מדבר עברית ואני לא ערבית, אז תפסתי לו בעורף ונתתי ברכיות בפנים ובחזה עד שהיה מדמם ומעולף. גררנו אותו משם כשהוא מסוחרר".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חקירת דובר "שוברים שתיקה": עצם בגרון הפרקליטות שראויה למשפט הציבור
הפרקליטות: נבחן פתיחת חקירה נוספת נגד דובר "שוברים שתיקה"
"שוברים שתיקה" משיב לפרקליטות: זהו הפלסטיני שהוכה על ידי הדובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יששכרוף דובר אמת". דובר "שוברים שתיקה" בסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הסרטון, ולאחר ששרת המשפטים דאז, איילת שקד, פנתה ליועמ"ש בעניין - יששכרוף זומן לחקירה. בנובמבר 2017 נסגר התיק נגדו מחוסר אשמה. המשנה לפרקליט המדינה ליטמן, שהייתה חתומה על מכתב הסגירה, כתבה כי לאחר חקירה של מחוז ש"י במשטרה נמצא כי הפלסטיני באירוע שעליו דיבר יששכרוף הוא חסן ג'ולני, שהעיד שכלל לא הוכה. בשל כך הגיעה למסקנה כי האירועים שתיאר יששכרוף לא אירעו כלל.

"שוברים שתיקה" טענו כי ג'ולני כלל לא היה הפלסטיני שהיה מעורב באירוע. בשל טענותיהם נפתחה החקירה מחדש, והיום פורסמו ממצאיה. על פי מכתבה של ליטמן מהיום "בהחלט ייתכן" כי באירוע שאליו התכוון יששכרוף בכלל היה מעורב אדם בשם פייסל נתשה, שדווקא טען שהותקף בידי עשרות חיילים, חלקם אף רעולי פנים ושחלקם היכו אותו באמצעות כלי הנשק שלהם.
.

עוד באותו נושא

הפרקליטות תפתח מחדש את התיק נגד דובר "שוברים שתיקה"

לכתבה המלאה
דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי. פייסבוק, צילום מסך
"אחרי רדיפה פוליטית, צינית וחשוכה". דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי/צילום מסך, פייסבוק

עם זאת, לדברי ליטמן נמצא כי הכוח שהופעל נגד נתשה היה לצורך מעצרו, היה מוצדק ומידתי לאור העדויות שנגבו מהחיילים שהשתתפו באירוע. לטענתה, בחקירתו מסר יששכרוף גרסה שונה מזו שמסר בסרטון. למשל, במכתב הסגירה צויין כי בחקירתו אמר יששכרוף שכאשר ציין בסרטון שהפלסטיני היה "מעולף", בעצם התכוון שהיה "מסוחרר".

"המסקנה היא", כתבה ליטמן לפרקליטתו של יששכרוף, עו"ד גבי לסקי, "שהשימוש בכוח, בנסיבות העניין בהן נדרשו החיילים לעצור את החשוד - לא היווה לכאורה עבירה פלילית, בשים לב למכלול נסיבות העניין... יתרה מזו, לו הייתה מושמעת בסרטון גרסתו המאוחרת של מרשך, נראה מהנימוקים שתוארו לעיל, שכלל לא הייתה נפתחת חקירה בעניין זה. אשר על כן החלטתי, על דעת פרקליט המדינה, שאין מקום לשנות את ההחלטה לגנוז את התיק".

"לדין מגיעה התנצלות"

עו"ד לסקי, המייצגת את יששכרוף, מסרה: "הפרקליטות בהודעתה האחרונה מודה כי חקרה את האירוע הלא נכון ומשכך גם קביעתה שדין שיקר מבוססת על סמך ראיות לא רלוונטיות בעליל. מצער שפרקליטה ליטמן לא בחרה להודיע בשפה ברורה כי טעתה - זה היה המעשה הנכון והראוי לעשותו - אך למרות זאת, ברור עתה לכל שקביעתה המוקדמת בטלה, ואת זאת יש לחזק".

עו"ד יכאל ספרד, היועץ המשפטי של שוברים שתיקה, מסר בעקבות ההחלטה החדשה כי "לדין מגיעה התנצלות מהפרקליטה נורית ליטמן ומפרקליט המדינה שי ניצן. לפרקליטות יש הרבה מה להסביר בפרשה הזו - המניע הפוליטי שעומד מאחורי פתיחת החקירה, המהירות והאופן שבו נוהלה החקירה, ולבסוף - הקביעה חסרת התקדים שהיום בוטלה שדין המציא את האירוע ושיקר לגביו".

חבר הכנסת, עופר כסיף (חד"ש), הגיב על החלטת הפרקליטות בנוגע לישככרוף ואמר כי "‏אחרי רדיפה פוליטית, צינית וחשוכה, האמת יוצאת לאור: יששכרוף אמר אמת. ככל כובש, הוא הפעיל אלימות בדיכוי אוכלוסייה אזרחית. האמת היא שאין כיבוש בלי אלימות, והפושעים העיקריים יושבים בממשלת ישראל השולחת חיילים ישראלים לדכא את העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully