וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תפתח מחדש את התיק נגד דובר "שוברים שתיקה"

25.12.2017 / 20:45

בארגון טענו בעבר כי המשטרה חקרה את האדם הלא נכון במסגרת חקירתו של דין יששכרוף בחשד להכאת פלסטיני במהלך מעצר. הפרקליטות: "כל מידע רלוונטי המעלה חשד לביצוע עבירה ייבדק". עורכת דינו של יששכרוף: "צעד חשוב בתיקון הליך שהחל בחטא"

צילום: שוברים שתיקה

הפרקליטות תפתח מחדש את תיק החקירה נגד דובר ארגון "שוברים שתיקה" דין יששכרוף בחשד להכאת פלסטיני במהלך מעצר בחברון – כך פורסם הערב (שני) בחדשות 2. זאת, לאחר שמשטרת חברון זימנה לחקירה את הפלסטיני שיששכרוף טען שהיכה, חסן ג'ולאני. בארגון טענו בעבר כי במהלך החקירה בעניינו של יששכרוף נחקר האדם הלא נכון והפרקליטות הודיעה לפני כחודש שתיבחן את פתיחת החקירה מחדש.

יששכרוף שירת כמפקד מחלקה בחטיבת הנחל ובמהלך כנס של ארגונו לפני כמה חודשים העיד על תקרית שבה במהלך מעצר היכה גבר פלסטיני שיידה אבנים. "הוא ישב בחיבוק ידיים והמ"פ אמר לי 'יששכרוף, תאזוק את הפלסטיני'. לא ידעתי מה לעשות, המ"פ מסתכל, החיילים מסתכלים, ואני חושב מה לעשות עם אדם שלא בא לדקור אותי", העיד אז יששכרוף. אולם, בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק בטענה שהתקרית שתיאר יששכרוף "לא אירעה כלל ועיקר". בארגון טענו אז כי מדובר בחקירה מוטה פוליטית.

עוד בוואלה! NEWS:
45 שעות, מאות הסתייגויות: בכנסת נערכים לקרב על חוק ההמלצות
אחרי דנמרק: גם נורבגיה תפסיק את התמיכה בארגוני חרם
גורמים מדיניים: כ-20 מדינות יודיעו על העברת השגרירות לי-ם

דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי. פייסבוק, צילום מסך
ארגונו טען כי החקירה מוטה פוליטית. יששכרוף/צילום מסך, פייסבוק

עורכת הדין גבי לסקי המייצגת את יששכרוף אמרה כי "גם אם הפרלקיטות לא תודה בפה מלא, מדובר בפתיחה מחדש של תיק החקירה של דין". לדבריה, מדובר ב"צעד חשוב בתיקון הליך שהחל בחטא ונבע מלחצים פוליטיים והוביל למסקנות פוליטיות. בכך, הפרקליטות אף מודה ששגתה בקביעתה שדין שיקר וכי היא מקבלת את טענת מרשי על כך שבחקירה הקודמת נפלו פגמים מהותיים ושעל בסיסם הוסקו מסקנות פגומות מוסרית ומשפטית".

עוד באותו נושא

הפרקליטות: נבחן פתיחת חקירה נוספת נגד דובר "שוברים שתיקה"

לכתבה המלאה

"שוברים שתיקה": מצפים שהפרקליטות תנהג הפעם ביושר

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר: "בפתיחת התיק הפרקליטות מבטלת למעשה את קביעתה שדין שיקר - צעד חשוב וצודק שעליו יש לברך. הפעם, בניגוד לחקירה הקודמת שנוהלה ברשלנות ובחוסר הגינות, מצופה מהפרקליטות לנהוג במקצועיות משפטית וביושר מקצועי ולשרת את החוק והצדק ולא אינטרסים פוליטיים זרים. כל חקירה שחותרת לאמת תגלה לפרקליטות את מה שכל חייל ששרת בשטחים יודע - אין ולא יכול להיות כיבוש בלי אלימות".

מפרקליטות המדינה נמסר: "כפי שמסרנו בעבר, ככלל, כל מידע רלוונטי המועבר לרשויות החקירה ואשר מעלה חשד לביצוע עבירה לכאורה, מצדיק בדיקה של האפשרות לפתוח בחקירה. אותו כלל יחול גם במקרה הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully