וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דנמרק: גם נורבגיה תפסיק את התמיכה בארגוני חרם

25.12.2017 / 20:00

השר ארדן בירך על הודעת הממשלה באוסלו וכינה אותה "המשך ההתנגדות העקבית לחרמות נגד מדינת ישראל". בסוף השבוע הודיעה דנמרק על מהלך דומה ועל הקשחת התנאים לסיוע לארגונים פלסטיניים

הפגנה חרם על ישראל מול הפרלמנט הנורבגי. ShutterStock
הפגנה נגד ישראל מול בניין הפרלמנט הנורבגי באוסלו/ShutterStock

ממשלת נורבגיה הודיעה היום (שני) כי החל מהשנה הבאה תפסיק לתמוך בארגונים שייעודם הוא חרמות נגד מדיניות ישראל – כך נמסר מהשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן, שכינה את ההחלטה "צעד נוסף וחיוני לפגיעה בארגוני החרם". בהודעה שפרסמה ממשלת נורבגיה נכתב כי חרמות "יוצרים ריחוק" בעוד שאוסלו "מאמינה בדיאלוג ובשיתוף פעולה ליצירת אמון הדדי כחלק מפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". השר ארדן הוסיף כי ההחלטה היא "ביטוי נוסף להתנגדות העקבית של ממשלת נורבגיה לחרמות נגד מדינת ישראל" וכי משרדו "ימשיך לפעול בעקביות לחשיפת המימון האירופי לארגוני דה-לגיטימציה פלסטיניים".

בסוף השבוע הודיעה ממשלת דנמרק כי תפסיק להעביר מימון לארגוני חרם ותקשיח את התנאים להעברת סיוע כספי לארגוני חברה אזרחית פלסטיניים. בירושלים טענו כי ההחלטה היא תוצאה של לחץ שהפעילו ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו. ארדן אף שלח מכתב לקופנהגן שבו טען כי כספי סיוע שהעבירה הגיעו לארגונים הקשורים לארגוני טרור ומקדמים חרם על ישראל.

שר החוץ של דנמרק אנדרס סמואלסן כתב בהודעה רשמית כי הוא מייחס חשיבות רבה להגעת הסיוע הדני אל יעדו, וכי משרדו ערך בחודשים האחרונים בדיקה מקיפה בנושא. לדבריו, בסיום הבדיקה החליט להקשיח את התנאים להעברת הסיוע. על פי הודעתו של סמואלסן, רוב הסיוע הדני שהוקפא מאז פתיחת הבדיקה בחודש מאי לא ישולם, וכמה ארגונים הזוכים כיום לסיוע לא ימשיכו ליהנות מתמיכתה של קופנהגן בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully