וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חותרים נגד האפלייה": 8,000 איש במצעד הגאווה בקייב

23.6.2019 / 20:23

אירועי חודש הגאווה בבירת אוקראינה הגיעו לשיאם במצעד הגאווה הגדול ביותר בתולדות המדינה. המארגנים והמשטרה המקומית רשמו לעצמם הישג לאחר שהאירוע הסתיים ללא אירועים אלימים כלל. דיפלומטים זרים הגיעו לתמוך בצועדים

עריכה: ניר חן

פוליטיקאים באוקראינה ודיפלומטים זרים הצטרפו היום (ראשון) ל-8,000 הצועדים במצעד הגאווה בקייב שבאוקראינה. המצעד הוא הגדול ביותר שאי פעם התקיים במדינה, כחלק מחודש הגאווה העולמי המצוין על ידי קהילת הלהט"ב ברחבי העולם.

הצועדים אובטחו על ידי שוטרים רבים המצוידים בקסדות ובאמצעים שונים, אולם מלבד כמה מאות מפגינים, לא נרשמה התנגדות עזה ולא התרחשו אירועים אלימים. זאת, לעומת שנת 2015, אז נרשמו עימותים בין הצועדים למתנגדיהם. אתמול עצרה משטרת קייב תשעה גברים בחשד שתכננו לחבל במצעד, זאת לעומת 56 חברי קבוצות לאומניות שנעצרו בשנה שעברה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"לא נרפה עד השוויון": 250 אלף השתתפו במצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בירושלים: 49 נעצרו ועוכבו בחשד לשיבוש האירוע
עלייה דרמטית: 190 מקרי אלימות ואובדנות של נוער להט"בי השנה

מצעד גאווה בקייב אוקראינה, 23 ביוני 2019. רויטרס
8,000 משתתפים במצעד, שיפור גדול מהשנה שעברה. צועדים במהלך המצעד בקייב/רויטרס

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, הקומיקאי היהודי שנכנס לתפקיד רק בחודש שעבר, קידם במערכת הבחירות שלו סובלנות וחופש לכלל האזרחים. לקראת המצעד, לשכת הנשיא דחקה במשטרה המקומית למנוע אלימות ולהבטיח את שלום המשתתפים. בעמוד הפייסבוק שלהם נכתב הבוקר כי "חוקת אוקראינה קובעת שלכל האזרחים יש זכויות וחופש באופן שווה".

שגרירת בריטניה במדינה שנכנסה לתפקידה בחודש מרץ האחרון, ג'ודית גו, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תודה רבה למשטרה ולרשויות האכיפה האחרות שדאגו להגנה על מצעד הגאווה". בנוסף, היא הציגה תמונות של שגרירים זרים נוספים ושל עצמה במצעד. וויליאם בי טיילור, הממונה על השכר בשגרירות ארצות הברית באוקראינה, צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר שלו והביע תמיכה במצעד ובעם האוקראיני: "עומדים עם כל האוקראינים שחותרים לשוויון ונגד האפליה".

רוסלנה פנוקניוק, אחת ממארגנות המצעד, אמרה לעיתונאים כי השנה הגיעו כ-8,000 אנשים, זאת לעומת השנה שעברה בה הגיעו 5,000 צועדים. "אנו מרוצים משיתוף הפעולה עם המשטרה", ציינה. "היו כמה אירועים קטנים והם הסתיימו ללא נפגעים. הדבר החשוב ביותר לנו הוא זכויות האדם".

עוד באותו נושא

"יש שינוי בעיר": מאות צועדים חגגו במצעד הגאווה בבאר שבע

לכתבה המלאה
מצעד גאווה בקייב אוקראינה, 23 ביוני 2019. רויטרס
"היו כמה אירועים קטנים והם הסתיימו ללא נפגעים". מצעד הגאווהבקייב/רויטרס

אדוארד, אמן קעקועים שלקח חלק במצעד אמר כי "הרצון שלנו הוא להעביר לאנשים כי קהילת הלהט"ב היא נורמלית. אני משתתף השנה במצעד בפעם החמישית. אוקראינה עשתה התקדמות משמעותית ביחס לשנים קודמות, האבטחה והארגון הרבה יותר טובים".

אל מול אלפי הצועדים, כמה מאות הפגינו נגד קיומו של המצעד ומחו נגד המסרים שביקשו המארגנים להעביר. אוקסנה קורצ'ינסקה, חברת מפלגת האופוזיציה הרדיקלית באוקריאנה המקדמת את "ערכי המשפחה" אמרה כי "אנחנו כאן בשביל אלוהים ואוקראינה". לדבריה, "חשוב לנו שאנשים שחטאו מינית, לא יהפכו את זה לתעמולה".

מצעד גאווה בקייב אוקראינה, 23 ביוני 2019. רויטרס
"הדבר החשוב ביותר לנו הוא זכיות האדם". משתתפים במצעד בקייב לצד השוטרים/רויטרס

מאז 2014, עלתה תמיכת הפרלמנט באוקראינה בזכויות להט"ב, זאת עם עליית ההנהגה הנתמכת על ידי המערב. בשנת 2015 הפרלמנט העביר חקיקה האוסרת על אפליה במקום עבודה על רקע זהות מינית, זאת כחלק משורה של חוקים שהמדינה העבירה במסגת הסכמי המעבר ללא אשרה עם מדינות האיחוד האירופי. עם זאת, המבקרים טוענים כי עמדות הומופוביות נותרו נפוצות יחסית במדינה.

סקרים שנערכו במדינה בשנים האחרונות העלו כמעט 47% מהאזרחים חושבים כי זכויות הקהילה הגאה צריכות להיות מוגבלות, בעוד ש-37.5% בעד לאפשרן. ול-15.6% אין דעה בנושא. בסקר השתתפו כ-1,998 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully