וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר הקטטה: צעיר יואשם ברצח הנער בדליית אל-כרמל

23.6.2019 / 17:31

המשטרה השלימה את חקירת הרצח של דניאל חלבי בן ה-18, לאחר שנדקר למוות בקטטה רבת משתתפים ליד בריכה מקומית. מחומר החקירה עולה כי הרקע לאירוע - בקשתה של צעירה נוסף לסיוע מחלבי מגבר שהטריד אותה. נגד החשוד ויאם חסן, בן 20, הוגשה הצהרת תובע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה הגישה לבית המשפט בחיפה הצהרת תובע נגד החשוד במעשה. דניאל חלבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי הסתיימה חקירת הרצח של דניאל חלבי בן ה-18, שנדקר למוות במהלך קטטה ליד בריכה בדלית אל-כרמל ב-25 במאי. עם סיום החקירה, המשטרה הגישה לבית המשפט בחיפה הצהרת תובע נגד החשוד במעשה, ויאם חסן, צעיר כבן 20 תושב סג'ור.

מפרטי החקירה עולה כי האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות בבריכה המקומית, לאחר שבין הנרצח לחשוד החל ויכוח על רקע אישי. זמן מה לאחר מכן, השניים נפגשו באחד מהרחובות ביישוב, שם התפתחה קטטה רבת משתתפים. נוסף על כך נמצא כי הרקע לקטטה הוא התגייסותו של המנוח לעזור לבחורה שביקשה סיוע ממנו, לאחר כשלטענתה הוטרדה במתחם בריכת המועדון.

לקריאה נוספת:
ההתעללות, הרצח והמאסר: הסיוט הגדול של דלאל מסתיים בשחרורה
בג"ץ דן בעתירת משפחתה של תהילה נגר: "הוא רצח אותה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוויתו של חלבי בדלית אל-כרמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת החקירה, נגבו עדויות רבות. חוקרי זיהוי הפלילי דגמו בזירה את כלל הממצאים הנדרשים, לצד איסוף ממצאים נוספים והפעלת אמצעים טכנולוגים שברשות המשטרה. מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט בימים הקרובים יוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד החשוד ובקשה למעצר עד תום הליכים.

דניאל חלבי, שהתגורר בדלית אל-כרמל, היה תלמיד כיתה י"ב בבית הספר עתיד למדעים ומנהיגות ביישוב. רז חסון, חברו של דניאל חלבי לשכבת הלימודים, אמר כי כל החברים מתקשים להאמין. "בעוד שבוע וחצי אנחנו מסיימים את הלימודים בתיכון, עוד מעט טקס סיום בית הספר, ספר המחזור כבר בהכנה, התמונה שלו לפנינו ואנחנו כואבים מאוד. מדובר בבחור טוב עם לב טוב. הוא כמו כולנו היה אמור להתגייס בקרוב. חיכינו מאד לרגע הזה, שכולנו נתגייס ונתחיל את החיים האמתיים והנה פתאום קרה אסון כזה".

עוד באותו נושא

רצח בדלית אל-כרמל: בן 18 נדקר למוות בקטטה בבריכה ביישוב

לכתבה המלאה
זירת קטטה בדלית אל כרמל 25 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת הקטטה בדלית אל-כרמל/דוברות משטרת ישראל

"הבן שלי היה צעיר שכל החיים לפניו", אמר לוואלה! NEWS עאמר חלבי, אביו של דניאל. "הוא היה ילד מחונך טוב שקיבל חינוך טוב. כמו כולם אנחנו לא יודעים מה קרה באירוע הזה, זה הכה בהלם פה את כולם".

"זה מקרה טראגי קשה מאוד", אמר ראש המועצה המקומית של דלית אל-כרמל רפיק חלבי. "תוצאה של בריונות וקטילת תלמיד שמינית תמים וטוב בדקירת סכין. עם כל הכאב והצער אני קורא לכל התושבים כאן להיות רגועים ולדעת להתנהל מול האסון הכבד הזה בצורה שכלתנית בלי התלהמות כיוון שזו לא הדרך שלנו ולא השיטה שלנו. אין לנו דרך אחרת מאשר להניח למשטרה לחקור ולטפל בעניין מכל הצדדים". לדבריו, "הדוקר שנעצר נמצא תחת חקירה ומחר יובא להארכת מעצרו. דלית אל כרמל זה כפר מאד רגוע ושקט שסממניו מעולם לא כללו אלימות. המקרה הזה הוא מקרה זר, חריג, כואב ועצוב".

עו"ד באסל פלאח, המייצג את חסן, אמר לוואלה! NEWS: "המשטרה לא ציינה בפנינו בכלל באיזו עבירה מדובר בכתב האישום, כשנראה אותו ונלמד את תיק החקירה נוכל להתייחס. הוא עדיין חבוש ומקבל טיפול רפואי, הוא מודה שהשתתף בקטטה ואף נפצע במהלכה, אבל הוא הוא מכחיש מכל וכל שפגע במנוח. אנחנו לא יודעים על איזה סכסוך קודם מדברים במשטרה, הוא בכלל לא הכיר אותו ואפילו לא זיהה אותו בתמונות".

(עדכון ראשון: 16:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully