וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בעתירת משפחתה של תהילה נגר: "הוא רצח אותה"

משפחתה של נגר מקיבוץ גינוסר, שבן זוגה ריאד רושרוש הורשע בהריגתה, עתרה נגד הסדר הטיעון. עורך דינה של המשפחה: "אם זה לא רצח, מה יגידו הקירות של בית המשפט העליון?". אביה של תהילה: "לא הסכמנו לזה - ואנחנו לא נוותר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהגישה משפחתה של תהילה נגר נגד הסדר הטיעון לראיד רושרוש, שהורשע בהריגתה. "אנחנו מבקשים מבית המשפט יקבל את הטיעונים שזה רצח ולא הריגה. לא הסכמנו לזה מעולם. הוא רצח את הבת שלנו", אמר אביה של תהילה נגר. "אנחנו רוצים שבית המשפט יחמיר עם הרוצח שרצח אותה על רקע לאומני. ופה בית המשפט יצטרך להכביד על הרוצח הזה כדי שלא יסתובב בעוד כמה שנים בחוץ. אנחנו לא נוותר על זה".

עורך דינה של המשפחה אפרים דמרי אמר כי ההגעה לבית המשפט העליון, בשם משפחת הנרצחת, נועדה לכך "שבית המשפט ישמע את זעקתם של המשפחה ואת דמה של הנרצחת, ישמע את זעקתה שהיא ממש זועקת שכל מה נעשה כאן סביב הרצח הוא הזוי ובלתי ניתן להבנה בידי המשפחה ובידי אנשים נורמטיביים".

עורך הדין הדגיש כי "כתב האישום המתוקן מגלה עבירת רצח, כוונה תחילה לרצח ואכזריות נבזית ונפשעת לרצח. ואם זה לא רצח, מה יגידו הקירות של בית המשפט העליון?".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הכנסת הכסף הקטארי: חמאס הודיע על שלב חדש בהסדרה עם ישראל
מרגול העידה על פרשת הנחת המטענים: "חבל לי על הביואיק"
אונס הילדה בבנימין: במשטרה בודקים אם פלסטינים נוספים היו מעורבים

תהילה נגר, בת 31 שגופתה נמצאה בסמוך למושבה מגדל. 21 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
נגר/באדיבות המשפחה

גופתה של נגר, בת ה-31 מקיבוץ גינוסר, נמצאה בדצמבר 2016 על ידי עובר אורח סמוך ליישוב מגדל. רושרוש, תושב הכפר מרר, הואשם בינואר 2017 ברצח בת זוגו לשעבר. מפרטי כתב האישום עלה כי רושרוש נהג להכות את נגר ואף איים לפרסם תמונות אינטימיות שלה אם תספר על האלימות שהפעיל נגדה. באחת הפעמיים היכה אותה באגרופיו, וכשניסתה לנוס מפניו המשיך להכותה והיא פונתה לבית החולים. על פי כתב האישום ב-20 בדצמבר הוא דחף אותה לשיחים ורצח אותה.

במהלך הדיונים הממושכים בבית המשפט, העלה צוות ההגנה כמה טענות לחורים שיוצרים ספק סביר ביכולת להביא להרשעתו של רושרוש ברצח. על כן, בשל הקשיים הראייתיים להוכחת רצח בתיק, הוחלט להאשים את רושרוש בהריגה ולא ברצח.

עורך דינה של משפחת נגר אמר בדיון כי ההסדר חורג מהתחום הנורמטיבי. "המדינה טוענת שהבעיות שבעקבותיו הגיעו להסדר טיעון הן בעיות בחומר הראיות" , אמר, ולכן ביקש שהחומר יועבר לידי המשפחה.

עוד באותו נושא

בעקבות עתירת המשפחה: עוכב גזר הדין של הנאשם בהריגת תהילה נגר

לכתבה המלאה
משחפחתה של תהילה נגדר במהלך דיון בבגץ נגד עסקת הטיעון עם רוצח בתם 17 ביוני 2019. רוני כנפו
משפחתה של נגר ועו"ד דמרי בבית המשפט, היום/רוני כנפו

עוד ציין עו"ד דמרי כי המדינה טענה בתגובתה שעלו קשיים ובעיות בטרם הוגש כתב אישום. "היא אמרה שלאור צירוף כלל הקשיים והמורכבויות סברה הפרקליטות כי בהמשך ניהול ההליך קיים סיכוי לא מבוטל שהמשיבה יזוכה מהעבירות שיוחסו לו זיכוי מוחלט". לדבריו, אינם יכולים להשיב לקשיים שהעלתה הפרקליטות, משום שחומר החקירה לא הועבר אליהם.

השופטת ברון אמרה לעו"ד דמרי כי "כשקוראים את עובדות כתב האישום הן, מעוררות חלחלה ובהחלט ניתן להבין גם את אדוני כשקורא רק את כתב האישום שסבור שסעיף האישום יכול להיות רצח בכוונה תחילה. אך אנחנו לא עומדים בנקודת הפתיחה. על כתב האישום צריך להקים את ההליך שהתנהל".

השופט ציינה כי "זו עסקת טיעון שהתביעה, שאין סיבה לא לייחס לה מקצועיות בעניין הזה, עשתה חושבים והגיעה למסקנה שבנקודת הזמן הזו זה בהחלט צומת שצריך לעשות הערכה מחדש של סיכויי הרשעה".

רוצח תהילה נגדר במהלך דיון בבגץ  17 ביוני 2019. רוני כנפו
הורשע בהריגה ולא ברצח. רושרוש/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully