וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגול העידה על פרשת הנחת המטענים: "חבל לי על הביואיק"

17.6.2019 / 10:10

הזמרת, שעל פי כתב האישום הופעל מטען חבלה ברכבה אחרי שסירבה להשמיע את שיריו של אבנר הררי בתכנית שהגישה ברדיו, סיפרה בבית המשפט: "היה איום שלא כדאי לי להגיע לתחנה". הנאשם אמר לפני הדיון: "בעזרת השם אעשה עם מרגול דואט בחוץ, אנחנו חברים"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

מרגלית צנעני מעידה בבית המשפט - עיקרי הדברים:

  • האישום - מטען חבלה הוטמן ברכבה בשל סירובה להשמיע שיר ברדיו
  • צנעני בבית המשפט: "היה לי רכב ביואיק, אחלה אוטו, חבל לי עליו"
  • היא תיארה את יום האירוע: "זה לא נעים שהאוטו שלך מתפוצץ"
  • הנאשם: "בעזרת השם נעשה דואט בחוץ, שנתיים וחצי אני יושב לחינם"

הזמרת מרגלית צנעני העידה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת פרשת הנחת המטענים שכוונו נגדה וכן נגד איש העסקים מאיר שמיר והכדורגלן קובי מוסא. בעדותה היא סיפרה כי היא אוימה שלא להגיע לתחנת הרדיו שבה היא מגישה תכנית, הקריאה את המסרון המאיים שקיבלה כמה שעות לאחר שרכבה פוצץ באמצעות מטען חבלה ואמרה כי היה לה "חבל עליו".

"היה לי רכב ביואיק 2010, אחלה אוטו אני חייבת לומר", אמרה צנעני. "חבל לי עליו, כי הוא אוטו משובח וקשה להשיג מכוניות כאלה". התובע שאל מה קרה לרכב וצנעני השיבה: "אתה מיתמם? לא קרה לו גדולות ונצורות, רק המכסה מנוע הורם קצת".

לשני הנאשמים, אבנר הררי ואבישי בן דוד, מיוחסות עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, ב-10 בינואר השנה הניח בן דוד, על דעתו של הררי ובהנחייתו, מטען חבלה ברכבה של צנעני, בעת שהייתה במסעדה סמוכה, והפעיל אותו כשהייתה מחוץ לרכב.

עוד בוואלה! NEWS:
קללות, איומים, השפלות: החוקרים שהפכו את ההתעללות לשיטה
"הייתי מגיע ל-30 גופות": צעיר מקליפורניה איים לבצע טבח בבית כנסת
"חבי, זה אתה?": התאחד עם משפחתו 40 שנה אחרי שנחטף מהוריו

מרגלית צנעני (מרגול) לקראת הודעתה בפרשת הנחת המטענים של אבנר הררי, מחוזי ת"א 17 ביוני 2019. יותם רונן
"אחלה אוטו אני חייבת לומר, רק המכסה מנוע הורם קצת". צנעני/יותם רונן

על יום הפיצוץ סיפרה צנעני, המיוצגת על ידי עו"ד שני אילוז: "אכלתי צהריים במסעדה ופתאום היה פיצוץ ומישהו נכנס ושאל 'של מי הביואיק'. יצאתי החוצה. קצת התרגשתי. זה לא נעים שהאוטו שלך מתפוצץ. התגודדתי סביב האנשים, ובשניות כל האתרים התמלאו בידיעות שאין לתאר, והמשטרה אמרה לי 'את באה איתנו'".

צנעני טענה כי היא איננה יודעת מי עומד מאחורי הנחת המטען וכשנשאלה האם יש לה סכסוכים השיבה: "זו שאלה טריקית, אבל אין לי ולא היה לי משהו בסדר גודל כזה".

"היה איום שלא כדאי לי להגיע לתחנה", הוסיפה. כמה שעות לאחר האירוע, היא קיבלה מסרון ממספר לא מוכר, שאותו הקריאה בבית המשפט: "פה זה לא אירופה, פה זה ישראל. אם תגיעי לרדיו את והבן שלך מתים".

עדות מרגלית צנעני. יותם רונן
"זה לא נעים שהאוטו שלך מתפוצץ". צנעני/יותם רונן

לדבריה, "זה מקפיא עורקים, אבל עם זה הזמן לבבי התרגל אל עצמו כמו שאומרים בשיר. אשרי אדם ירא תמיד". בנוגע להתפטרות מהרדיו אמרה: "הייתה לי מועקה בלב, אבל לא רציתי להתפטר, אלא לקחת הפסקה של כמה ימים".

התובע הקריא מסרון נוסף, שנשלח למנהל הרדיו אבי בן בסט: התובע מקריא מסרון שנשלח למנהל הרדיו, אבי בן בסט. "אם מרגלית תמשיך להגיע לתחנה נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים. אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים". צנעני השיבה בחיוך כי "אפשר להלחין את זה. שמת לב איזה עברית טובה? איפה ואיפה. אני חובבת של עברית טובה".

הררי, ששוחרר ממאסר שנה לפני הגשת כתב האישום, הקליט כמה שירים ושלח אותם לתחנות הרדיו, ובהן לרדיו לב המדינה (91 FM). צנעני, שהגישה את התוכנית היומית "פה זה לא אירופה", סירבה להשמיע את השירים. על פי כתב האישום, קשרו הררי ובן דוד קשר לאיים עליה ועל מנהל התחנה, אבי בן בסט, כדי לאלץ אותם להשמיע את השירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו חברים, חבל שתופרים תיקים". הררי בבית המשפט, ביום הגשת כתב האישום/מערכת וואלה!, צילום מסך

צנעני אמרה גם כי "גם המשטרה וגם הפרקליטות נותנים הרגשה לא טובה לאדם, שמה שהוא אומר לא טוב להם" והטיחה בהם ביקורת: "אתם מציגים אותי כעדת תביעה, אבל למה אני צריכה להתייצב כאן ולא לישון שבועיים כאילו אני מעורבת במשהו?". השופט שאל האם היא התבקשה לומר דברים, ולדבריה "לא במילים, אבל בגישה". היא נשאלה האם היא פחדה לשתף פעולה עם המשטרה, והשיבה: "ממש לא יקירי, ממש לא".

בחקירה הנגדית, שאותה ערך עו"ד שי רודה המייצג את בן דוד, היא נשאלה מדוע לדעתה היא נשאלה בחקירה על היכרותה עם העבריינים בן כהן ומיכאל חזן. "אולי להראות שאת לא קורבן עבירה, אלא מעורה בעולם הפשע?", שאל. צנעני השיבה: "אולי מבחינת המשטרה אלה שאלות לגיטימיות". על דבריה בחקירה, לפיהם היא יכולה לחשוב על הרבה אנשים שיכולים לשים לב מטען ברכב, הבהירה: "זו הייתה אמירה שטותית, בלשון הפוכה כזו".

מרגלית צנעני (מרגול) לקראת הודעתה בפרשת הנחת המטענים של אבנר הררי, מחוזי ת"א 17 ביוני 2019. יותם רונן
צנעני בבית המשפט, היום/יותם רונן

בנוסף לכך, היא טענה כי בן דוד מעולם לא פנה אליה. "אני לא מפחדת להתלונן ויותר מזה - אמרתי לחוקרים מההתחלה שאומר להם כל מה שהם רוצים לדעת", אמרה. "את הנהלת החשבונות, את הטלפון, את החיים שלי, את הבתים שלי. שלא יעשו לי צווים בבית משפט. אני אתן".

על תכניתה ברדיו סיפרה צנעני כי "התכנים הם אקטואליה ועוד דברים שמעניינים אותי, כמו רפואה ועניינים חברתיים. זה רדיו אזורי והתחנה חרטה על דגלה להשמיע מוזיקה עברית בלבד וזה מה שאני עושה".

לגבי מידת הפופולריות של התכנית אמרה: "אני לא בודקת רייטינג אבל עובדה שממשיכים להעסיק אותי ועובדה שכל מי שמציג עצמו זמר ומשחר לפתחה של התחנה הזו רוצה להיות מושמע בה. מבחינת התכנים והאג'נדה אף אחד לא הצר את צעדיי. יש פלייליסט לתחנה, אותו אני לא קובעת אלא התחנה קובעת".

הררי: "כל מי שמעיד נותן לי קומפלימנטים"

בשלב מסוים הררי התפרץ לדבריה, והשופט רענן בן יוסף ביקש ממנו להיות בשקט. הררי אמר לו: "שנתיים וחצי אני יושב בשקט", ואז השופט ענה: "אז תמשיך עוד קצת".

לפני הדיון אמר הררי, המיוצג על ידי עו"ד איתן סבג: "בעזרת השם אעשה עם מרגול דואט בחוץ, אנחנו חברים. חבל שתופרים תיקים. אני מאמין בבית המשפט, שנתיים וחצי אני יושב לחינם. אין עד אחד שהעיד נגדנו, כל עד שמעיד נותן לי קומפלימנטים. אף פעם לא איימנו על אף אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי כתב האישום, הניח מטען חבלה ברכבה של צנעני בהנחיית הררי. בן דוד, ביום הגשת כתב האישום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני כשנתיים, השניים הניחו והפעילו מטעני חבלה נגד קורבנות שונים, בתמורה לתשלום כספי. בן דוד היה זה שהכין את המטענים על פי דרישה של הררי ומזמינים אחרים, אחרי שלמד להכין אותם בעצמו. בנוסף לצנעני, לשני הנאשמים מיוחסת עבירת ניסיון רצח במקרה של הכדורגלן קובי מוסא ולבן דוד מיוחסת הנחת מטעני החבלה והפעלתם נגד איש העסקים מאיר שמיר.

(עדכון ראשון: 8:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully