וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשפחה הרגילה נעלמה מסדר היום הציבורי": מאבק נגד מצעד הגאווה בחיפה

שליטים למכירת תינוק ועליה חותמת "פונדקאות גייז = סחר בתינוקות" הופיעו בעיר. ככל הנראה מדובר ביוזמה לקדם התנגדות למצעד הגאווה שיתקיים השבוע ובמקביל לעורר עניין באירועי "תהלוכת המשפחה". "אנחנו נלחמים על הזכות להביע דעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט חותמת "פונדקאות גייז = סחר בתינוקות" על שלט "תינוק למכירה" בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת מצעד הגאווה, המתיחות בחיפה עולה מדרגה. לאחר שביום רביעי האחרון עוברים ושבים במתחם רמב"ם בעיר נתקלו בשלטי מכירת תינוק שנתלו על גדרות המקום, גרסה "משודרגת" של הפתק הופיעה ביום שישי בפתח מוסדות חינוך דתיים בשכונת נווה שאנן, ועליה חותמת "פונדקאות גייז = סחר בתינוקות".

כעת מתברר כי ככל הנראה מדובר ביוזמה לקדם את ההתנגדות למצעד הגאווה המתוכנן ליום שישי במרכז הכרמל ולמסרים בו, ובמקביל לעורר עניין באירועי "תהלוכה וכינוס לחיזוק ערכי המשפחה", הצפויים להתקיים בנווה שאנן, ביום חמישי.

"זה מזעזע", אמרה אפרת, אימא שנתקלה במודעה. "ההשערה כאן היא שזה קשור לתהלוכת המשפחה שמנסים להרים. אני אישית לא בעד מצעד הגאווה ובכל מקרה לא מאמינה בדרך הזו שרק מעלה את המודעות ומעוררת רגשות. גאון מי שעשה את זה. אם אנחנו מדברים על זה אז הוא הצליח. הנה, מדברים על זה", אמרה.

לקריאה נוספת:
בין ריקוד הדגלים למצעד הגאווה: כשהתשובה להומופוביה מגיעה מהסרוגים
"יש שינוי בעיר": מאות צועדים חגגו במצעד הגאווה בבאר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעה על "תהלוכת המשפחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מניחה שזה קשור אבל בגלל שכל ההתארגנות נעשית באינטרנט, אני אפילו לא יודעת מי הפעילים ואני לא יכולה להגיד לך מי עשה את זה", סיפרה עו"ד נעמה סלע, נשואה ואם לילדים, אחת ממארגנות "תהלוכת המשפחה". "כשראיתי את המודעה הראשונה הייתי בהלם, אבל כשראיתי את הגרסה המתקדמת הבנתי שמישהו תפס טרמפ על הקמפיין שלנו. אני מודה שזה נראה בעיני רעיון די חמוד, זה יוצר כותרות, אבל הנושאים המהותיים הם נושאי הליבה של השיח על ערכי המשפחה המסורתית".

מארגני "תהלוכת המשפחה" טענו כי בימים האחרונים ספגו הודעות נאצה ואיומים באלימות. מודעתם זכתה לחיקוי שמקדם את מצעד הגאווה ודף הפייסבוק של האירועים נסגר על ידי פייסבוק לאחר שהתקבלו טענות על "מסרים פוגעניים". "אנחנו נלחמים לא רק על הערכים שלנו אלא על הזכות הבסיסית שלנו להביע דעה", אמרו המארגנים. לדבריהם, "איננו יודעים מה יהיה כלפינו בימים הקרובים, נלחמים בנו בכל החזיתות האפשריות".

"אנחנו חושבים שמיניות זה דבר אישי ולא צריך לצאת למפגן בראש חוצות, לא הטרוסקסואלי ולא הומוסקסואלי. לנו זה לא מתאים בעיקר כי זה מוחצן. איך אומרים ילדים? זה לא נעים לי", הוסיפה סלע והלינה גם על מימון עיריית חיפה למצעד: "אם יש לעירייה 450 אלף שקלים לצורך הזה, אז זה בא על חשבון משהו אחר. לפי סדרי העדיפויות המוסריים שלי, הייתי שמה את הכסף במקום אחר".

עוד באותו נושא

"אם זה נכון, זה גועל נפש": שלט למכירת תינוק נתלה בחיפה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלט "תינוק למכירה" שהוצב בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מסדר היום הציבורי נעלמה המשפחה הרגילה עם אבא ואימא וילדים ונכנסו אג'נדות של מיניות מעורפלת ושל 'משפחה גמישה'. של אבא שקודם היה אמא. של אמא שעכשיו חיה עם אמא, אחרי שקודם חיה עם אבא", אמרה סלע והוסיפה כי "זה קורה כבר בגן הילדים, כי אחד המקומות שארגונים להט"ביים נכנסים אליו בלי שום בעיה זה מערכת החינוך. זה מגיע לרחוב כי זה מוחצן, ומוחדר באלימות באמצעי התקשורת, בארגוני הלהט"בים היושבים היום על כל צומת אפשרית במשרד החינוך, במשרד הביטחון ובמשרד האוצר והם קובעים לנו את סדר היום".

סלע ביקשה להדגיש כי לא מדובר בהתארגנות פוליטית או דתית וכי כמוה, "חילונית מושבעת" כהגדרתה, יש חילונים רבים השותפים ליזמת "תהלוכת המשפחה", שהחלה לפני חודשים ארוכים ושתתקיים תחת רישיון המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעה על "צעדת המשפחה" לצד הודעה על מצד הגאווה, שנערכה בתגובה להודעה על מצעד המשפחה בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על סוגיית הפונדקאות לזוגות חד-מיניים אמרה סלע כי "מאוד מטריד אותנו שארגונים להט"ביים מנסים לפתור בעיה שקיימת אצל חברי הקהילה שלהם באמצעות יצירת עוול גדול, ומנצלים נשים שברוב המקרים נמצאות בתחתית שרשרת המזון. יש גם פגיעה בילדים כשאמר שבמקרים רבים היא חד-הורית בקשיים כלכליים ונכנסת לתהליך הזה מסיבה זו, והילד שלה שבבית עובר איתה את ההריון שבאופן טבעי הוא תהליך של ציפייה ובסופו שהוא שואל מה עם הרך הנולד, צריך איכשהו להסביר לו שהאח שלו נמכר".

בדף המסרים לקראת ההפגנה נכתב כי "כבר כיום קיימות בישראל חברות המספסרות ברחמן של נשים מהעולם השלישי בחוות גידול ילדים, ומנצלות את הטרגדיה של אותן נשים מוחלשות לטובת הזוגות החד-מיניים".

סלע אמרה כי לשמחתה, פונדקאות להורים חד-מיניים היא לא חוקית, "אבל לכאן ארגונים להט"ביים רוצים להוביל. בכל יתר הדברים שקשורים בחיים האזרחיים שלהם יש שיוויון מלא והם לא מופלים בשום דבר. הפונדקאות היא המעוז היחידי שנשאר להם לכבוש אותו והם מסתערים עליו בכל הכוח".

"אין צורך במצעד"

"אין צורך במצעד ולכן אני מתנגד למימון העירוני", נחרץ גם יואב רמתי, יו"ר סיעת היחיד של הבית היהודי בקואליציה של ראשת העיר, ד"ר עינת קליש רותם והתומך בתהלוכת המשפחה, "זקוקים פה לשיח ענייני על מוסריות החברה שלנו. בחו"ל הקימו חוות ילודה, לוקחים נשים מסכנות ועושים כמו אצל פרות. אתה בא, שוכר את הנשים האלה לטובת השירות הזה וצריך להבין אם אנחנו רוצים להיות במקום הזה. מישהו שאל בכלל מה הזכויות של הילד עצמו? הם רוצים זכויות. הם רוצים להיות כמו משפחה רגילה, כאשר הם רומסים את זכויות האזרחים האחרים ואת הדבר הזה רוצים להשתיק. לא נותנים להביע דעה".

לדבריו, הוא "מוחה על קיומו של מצעד שלא פותר כלום והעירייה צריכה להשקיע את הכסף בסיוע לאזרח. אם מממנים את מצעד הגאווה צריך לממן את תהלוכת המשפחה לחיזוק התא המשפחתי. העלתי את זה בשיחה עם ראש העיר. יש לה דעה אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דברי מארגני על "תהלוכת המשפחה" בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל ההתנגדויות האלה לא מפתיעות אותי. יואב רמתי עשה לנו הרבה פרובוקציות עם התבטאויות הזויות, אבל כל עוד הוא נכנס לבניין העירייה כשדגל הגאווה מתנוסס עליו, אז מבחינתנו זה בסדר. שיזכור שהצביע בעד תקציב העירייה ל-2019, הכולל את המימון", אמר תבור להט ממרצ, מחזיק תיק הלהט"ב בעיריית חיפה מטעם ראשת העיר, ועוזרו של ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ שמתמודד על ראשות המפלגה. "ראיתי אנשים מביעים דעה בפוסטים בפייסבוק. על איומים לא שמעתי. אנחנו מקבלים הודעות נאצה כל הזמן ולא מתרגשים. נראה לי שמדובר בזעקת הקוזאק הנגזל", אמר.

להט אמר שמצעד המשפחה מבחינתו הוא מצעד הגאווה: "משפחה מקבלים ללא גבולות וללא תנאים מקדימים. אנחנו אוהבים את ההורים שלנו ואת הילדים שלנו ואת בני הזוג שלנו, כמו כולם. אני מצר על הניסיון ליצור מחזה יום לפני מצעד הגאווה כדי לפסול אנשים ומשפחות במדינת ישראל. אנחנו מאמינים שערכי משפחה מבוססים על אהבה וכבוד וקבלה ללא גבולות וללא תנאים ואת זה אנחנו חוגגים ביום שישי במצעד הגאווה. לכל האנשים שמאמינים בערכי המשפחה אני אומר שהם מוזמנים לצעוד אתנו ולראות משפחות להט"ביות מאושרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully