וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם זה נכון, זה גועל נפש": שלט למכירת תינוק נתלה בחיפה

באי מתחם רמב"ם בחיפה לא האמינו למראה עיניהם כשנתקלו בשלט המציע למכירה תינוק "בריא וחייכן". לשלט צורפו פרטי התקשרות ואף הבהרה כי "המכירה מתבצעת על פי חוק ובליווי מקצועי". התושבים באזור: "זה פשוט מזעזע, איך אפשר לעשות דבר כזה?"

שלט "למכירה תינוק" בכניסה לבתי כנסת וגני ילדים בחיפה. יוסף גבאי, עיבוד תמונה
השלט שנתלה בחיפה, הבוקר/עיבוד תמונה, יוסף גבאי

העוברים והשבים במתחם רמב"ם בחיפה נתקלו הבוקר (רביעי) במחזה חריג: שלטי מכירת תינוק שנתלו על גדרות המקום. על השלטים שקיבלו את עשרות באי המתחם, הכולל בתי כנסת וגני ילדים דתיים, נכתב בגדול "למכירה - תינוק ישראלי, בריא, יפה וחייכן, צבע עור בהיר".

כותבי השלט ציינו על גביו כי התינוק "נמכר עקב קשיים כלכליים" ואף צירפו מספר טלפון. מתחת לפרטי ההתקשרות נכתב באותיות קטנות כי "המכירה נעשית ע"פ החוק ובליווי מקצועי. דיסקרטיות מובטחת. לרציניים בלבד". בדיקת וואלה! NEWS העלתה כי קו הטלפון המדובר מנותק.

כבר בשעה 06:30, השלט החריג הצליח לעורר סערה בקרב באי בית הכנסת במתחם. "זה מחזה מחריד", אמר לוואלה! NEWS שי ניסים שמתגורר בשכונה וכבכל בוקר עשה את דרכו אל בית הכנסת.

"מי מסוגל לעשות דבר כזה? איך מישהו הגיע למצב כלכלי כזה קשה, שהוא צריך להציע למכירה את הילד שלו? איפה רשויות הרווחה? איך מישהו נותן יד למכירה תינוק הרי כתב במודעה 'המכירה נעשית ע"פ חוק ובליווי מקצועי', אני בטוח שיש מלא משפחות שרוצות ילדים ושמתקשות בהבאת ילדים לעולם והיו מתפללות לילד משלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
"חמאס מנצח אותנו כלכלית"
אחרי שטבע למוות בבריכה פרטית: אבריו של אלירן בן הארבע נתרמו
"לא רוצחת, קורבן אלימות": האישה שהרגה את בעלה תשוחרר?

ניסים לא שלל את האפשרות שמאחורי המודעה התמימה עומד קמפיין פרסומי או מחאתי. "אם זה נכון, זה גועל נפש", אמר. "זה דוחה לעשות דבר כזה, זה מחזה מזעזע, בטוח שמתהפכת הבטן של כל אנשים שחולפים פה ורואים את המודעה ההזויה הזאת, איך זה קורה בכלל?". רעייתו של שי, רעות, חיזקה את דבריו: "מחזה מזעזע, הייתי בודקת אם מישהו מהעובדים ראה מי תלה את השלטים הפרובוקטיביים האלה? המחשבה הראשונה שעולה זאת הבת שלנו? איך אפשר למסור כזה דבר מתוק וטהור? זה פשוט בזיון, אני עדיין בהלם איך דבר כזה יכול להתרחש קצת אצלנו בבית".

"פרובוקציה שלא ברור למי מכוונת"

אסנת פרידמן הגיעה הבוקר למתחם עם בנה לגן הילדים. "אני אימא טרייה, ופשוט הזדעזעתי מהמודעה הזאת", אמרה. "יש לי ילד קטן שלומד בגן הילדים הסמוך למקום שבו נתלה השלט והדבר הראשון שעלה לי לראש זה הילד שלי הפרטי, איך מישהו מסוגל לעשות דבר כזה. עברתי שם הבוקר ופשוט הרגשתי חלחלה בכל הגוף. אני רוצה להאמין שמדובר בפרסומת או חלק מקמפיין מחאה של מישהו. אם זה אמיתי זה פשוט מזעזע, אנשים היום נלחמים שיהיה להם ילד, ומישהו בא ולכאורה מוכר ילד כאילו מדובר בבעל חיים או פריט".

על האפשרות שמדובר בקמפיין מחאה אמרה פרידמן: "עצוב מאוד שאם לאדם יש בעיה הוא בוחר לתלות מודעות אנונימיות כאלה מזעזעות. אנחנו שומעים שמועות על מחאה וחשש מהתחרדות של השכונה הזאת, שכונה שחיים בה יחדיו דתיים וחרדים. ריבונו של עולם, הילדים שלנו לא חזירים. מה זה?".

במתחם בית החינוך רמב"ם אמרו הבוקר כי נדהמו לראות את המודעה ותוכנה על גבי הגדרות. "באופן אישי אני מאמין שיש כאן פרובוקציה כלשהי לא ברור לאן, למי היא מכוונת ובעיקר מי עומד מאחוריה", אמר מאיר יושעי, מנהל בית החינוך רמב"ם. "אם חלילה יש כוונה אמיתית אצל בעלי המודעה, אני קורא להם לפנות לגורמי הסעד ולחברים קרובים לקבלת תמיכה, ייעוץ וסיוע דחוף".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully