וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים קבעה: אישה שרצחה את בעלה המתעלל תשוחרר מהכלא

אחרי שריצתה 18 שנות מאסר מתוך 25 שנגזרו עליה, ועדת השחרורים החליטה לשחרר את דלאל דאוד בגין רצח בעלה שהתעלל בה ובילדיהם. מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות כי תסכים לשחרור המוקדם "לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה". ארגוני הנשים ברכו: "סוף סוף הצדק יצא לאור"

צילום: ניב אהרנוסון, עריכה: עמית שמחה

רוצחת בעלה המתעלל יוצאת לחופשי - כל הפרטים

  • ועדת השחרורים החליטה על שחרורה המוקדם של דלאל דאוד שרצחה את בעלה המתעלל
  • דאוד נידונה ל-25 שנה וריצתה עד כה 18 שנים בכלא
  • הפרקליטות הודיעה כי היא מסכימה לשחרורה: "לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה"
  • ארגוני הנשים ברכו: סוף סוף הצדק הציבורי נעשה

ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) בבית משפט השלום ברמלה, על שחרורה המוקדם של דלאל דאוד, שהורשעה בשנת 2002 ברצח בעלה המתעלל ונידונה ל-25 שנות מאסר בבית הסוהר "נווה תרצה". דאוד משתחררת לאחר שריצתה 18 שנים במאסר. על פי החלטת ועדת השחרורים האסירה דאוד תשוחרר מבית הסוהר מחר להוסטל של הרשות לשיקום האסיר.

לפני שנתיים הקל הנשיא בעונשה של דאוד כדי שוועדת השחרורים תוכל לדון בשחרור המוקדם. הדיון נדחה כמה פעמים, עד שבאוקטובר האחרון דנה הוועדה בבקשתה של דאוד - אך דחתה אותה. הוועדה הורתה כי דאוד תמשיך בהליכי השיקום לפחות עד יוני, וכעת החליטה על השחרור לאחר דיון נוסף בבקשה. מוקדם יותר הפגינו עשרות נשים מול בית משפט השלום ברמלה כדי לתמוך בשחרורה.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע החורים בחקירה: הנאשם באונס בת ה-7 יובא לדיון במעצרו
"חמאס מנצח כלכלית": העסקים בדרום שורדים מסבב לסבב
סוף דרכו של "אבי הסליקים"? מחסן הנשק הסודי בכפר גלעדי התמוטט

הפגנת תמיכה בדלאל דאוד שהורשעה ברצח בעלה, שלום, רמלה. מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד,
הפגנת תמיכה בשחרורה של דאוד, היום/מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד

עו"ד רויטל בן שבת כץ,שייצגה את דלאל דאוד, אמרה כי "שמחים שנעשה צדק היום. כל הגורמים המקצועיים המליצו על שחרורה חד משמעית והפרקליטות אימצה המלצות אלה ולא התנגדה לשחרור. המאבק הציבורי בהחלט סייע. תודה לכל מי שלקח בכך חלק. אני שמחה שלאחר שנים ארוכות בהן אני מייצגת אותה, שוחררה היום דלאל שחרור מוקדם".

ארגוני הנשים ברכו על שחרורה של האסירה אחרי שנים של מאבק והפגנות תמיכה. "אנחנו מתרגשות להודיע כי אחרי שנים של התעללות רצחנית, ובאיחור של 18 שנה, דלאל דאוד עומדת להיות אישה חופשית", מסרה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

סוליציאנו אמרה כי "הלחץ הציבורי עבד. סוף סוף הצדק נעשה. אנחנו מברכות על נכונות הרשויות להקשיב ולעשות את הדבר הנכון. דלאל תהיה אישה חופשייה. אבל כמו דלאל, יושבות עכשיו במאסר שלוש נשים שסבלו מהתעללות ואלימות רצחנית, שגופן וחייהן הופקרו, עד שלא נותרה להן ברירה אלא להגן על עצמן: סימונה מורי, אריקה פרישקין ונסרין מסראווה. אנחנו נוסיף להשמיע את קולנו עד שכולן יהיו חופשיות".

עו"ד ספיר סלוצקן עמרן, ממובילות המאבק לשחרורה של דלאל אמרה כי "דלאל דאוד הייתה צריכה להשתחרר ממזמן. רק בזכות המאבק הציבורי הצדק נעשה. סוף סוף, דלאל דאוד תזכה להגשים את חלומותיה: לחזור להיות אמא לילדים שלה, ולעזור לנשים אחרות להיחלץ ממעגל האלימות הרצחנית".

דלאל דאוד בדיון בועדת השחרורים, שלום, רמלה. ניב אהרונסון, צילום מסך
"משלמת מחיר יקר בשל כך שהגנה על עצמה". דאוד בבית המשפט, היום/צילום מסך, ניב אהרונסון

תמר דהאן, חוקרת ופעילה חברתית למען נשים נפגעות אלימות שהורשעו ברצח בן זוגן המתעלל ועובדת סוציאלית במקצועה אמרה כי היום יצא הצדק לאור, אבל רק לאחר 18 שנה: "היום הוצאנו את הצדק לאור לצערי 18 שנים מאוחר מידי. רק בזכות הכוח שלנו כציבור וזכותינו להתאגד ניצבנו לצד דלאל והיא תצא היום לחופשי ותחל את חייה. בכלא נווה תרצה ישנן עוד שלוש נשים שהורשעו ברצח בן זוגן המתעלל. אנחנו נשחרר אחת אחת ונלחם לשינוי החוק כך שמקרים מעין אלו יחשבו הגנה עצמית".

יו"ר נעמת, חגית פאר הודתה כי מדובר בהחלטה צודקת אך "התקבלה באיחור של שנים רבות. דלאל עברה מסכת מזעזעת של התעללות פיזית ונפשית מתמשכת - היא חיה בכלא עוד הרבה לפני שנכנסה לבית הסוהר. כולי תקווה שהטיפול המערכתי במקרים דומים ישתנה מהקצה אל הקצה ויתמקד במישור המניעתי והטיפולי בכדי להבטיח שאף אישה נוספת לא תגיע למצבה של דלאל".

הפגנת תמיכה בדלאל דאוד שהורשעה ברצח בעלה, שלום, רמלה. מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד,
הפגנת תמיכה בשחרורה של דאוד, היום/מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד

מוקדם יותר היום הודיעה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לוועדת השחרורים כי היא מסכימה לשחרורה המוקדם של האסירה. זאת, "לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושקילת מכלול השיקולים כמתחייב משחרור מוקדם של אסירת עולם", נכתב בהודעת הפרקליטות.

הפרקליטות הבהירה כי עמדתה נקבעה תוך שימת לב לעמדתה של ועדה בין-משרדית למניעת אלימות במשפחה של שב"ס ומשרד הרווחה שממליצה על שחרורה המוקדם. "הוועדה, אשר התנגדה לשחרורה המוקדם של האסירה בדיון הקודם, שינתה את דעתה מן הקצה אל הקצה, לאור הליך טיפולי ושיקומי שהאסירה עוברת בבית הסוהר שבגינו, בין היתר, נקבע שמסוכנות האסירה נמוכה", הודיעה.

דלאל דאוד שהורשעה ברצח בעלה, שלום, רמלה. ניב אהרונסון, צילום מסך
"אף אחד לא הגן עליה". דאוד בבית המשפט, היום/צילום מסך, ניב אהרונסון

הפרקליטות הסכימה לשחרורה המוקדם של האסירה לאור תוכנית הטיפול שמציעה הרשות לשיקום האסיר למשך חמש שנים מיום השחרור, נוסף על הימצאות האסירה באגף פתוח של שיקום קבוצתי והתחשבות באינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצתה את עונשה ועמדה בכל הפרמטרים הקבועים בחוק.

בעלה הכה ואנס אותה וכלא אותה בביתם לתקופות ממושכות

דאוד נכלאה בגיל 21 על ידי בן זוגה שהתעלל בה ובילדיהם, היכה ואנס אותה וסגר אותה בביתם לתקופות ממושכות. כשביקשה להתגרש ממנו, בית הדין השרעי דחה את בקשתה והורה לה לשוב לביתם המשותף. בתום חמש שנים של מסכת עינויים קשה, הרגה דאוד את בעלה, הורשעה ברצח ונגזרו עליה 25 שנות מאסר. במהלך השנים פנתה דלאל בבקשות לקיצור מאסרה, וכעבור 16 שנות מאסר הורה הנשיא ראובן ריבלין על הקלה בעונשה.

מחוץ לאולם בית המשפט הפגינו היום עשרות נשים בקריאות לשחררה. המוחות אחזו בשלטים ועליהם נכתב: "תשוחרר דלאל" ו"דלאל אנחנו איתך". ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שנכח בהפגנה למען שחרורה אמר כי "דלאל דאוד אינה רוצחת, אלא קורבן אלימות שהחליטה להיאבק על חייה, וניצחה תוקף אכזר. דלאל התלוננה 26 פעמים במשטרה. אף אחד לא הגן עליה, וכעת היא זו שמשלמת מחיר יקר מידי בשל כך שהגנה על עצמה".

עוד הוסיף כסיף כי "בשנים הרבות שמאז המקרה, אנו שומעים על עוד מקרי רצח במשפחה, וזה תמיד הגבר שרוצח את האישה לאחר מסכת של התעללות. מה עוד צריך לקרות כדי שזרועות האכיפה ייקחו ברצינות תלונות על אלימות במשפחה".

(עדכון ראשון: 10:42)

הפגנת תמיכה בדלאל דאוד שהורשעה ברצח בעלה, שלום, רמלה. מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד,
הפגנת תמיכה בשחרורה של דאוד, היום/מטה המאבק לשחרור דלאל דאוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully