וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שטבע למוות בבריכה פרטית: אבריו של אלירן בן הארבע נתרמו

19.6.2019 / 11:24

הוריו של אלירן משה חמו, שטבע בבריכה פרטית בצימר בראש פינה לפני כשבועיים, הסכימו כי אבריו יועברו לחולים הנזקקים להם ובכך להציל את חייהם. שתי כליותיו של אלירן הושתלו בנער בן 16 בבית החולים רמב"ם, ובילדה בת 9 בבית החולים שניידר

אלירן משה חמו טבע למוות ונתרמו איבריו. באדיבות המשפחה
איבריו נתרמו. אלירן משה חמו/באדיבות המשפחה

הוריו של אלירן משה חמו, הילד בן הארבע שטבע למוות בבריכה בצימר בראש פינה, החליטו לתרום את אבריו לחולים נזקקים. שני הוריו, החתומים על כרטיס אדי, שיתפו בהחלטתם בתום השבעה על בנם, ובכך סייעו בהצלת חיים. כך, שתי כליותיו של אלירן הושתלו בחולים, אחת בנער בן 16 בבית החולים רמב"ם ואילו השנייה בנור גראב בת התשע בבית החולים שניידר.

אלירן טבע לפני כשבוע וחצי, בעת שמשפחתו שהתה בצימר בראש פינה. "כשהגענו למקום הילד היה בתוך הבית כשהוא רטוב ומחוסר הכרה", שחזר חובש רפואת חירום יוחאי קריאף. "סיפרו לנו שהוא היה מתחת למים בבריכה והוציאו אותו כשהוא ללא דופק וללא נשימה".

לקריאה נוספת:
פעולות החייאה בשני ילדים שטבעו בתל אביב ובגליל העליון
שיפור במצבו של הפעוט שטבע בבריכה בכפר יונה: "קרה לנו נס"
הקיץ רק החל - ומספר הטביעות בבריכות הפרטיות שובר שיאים

הבריכה הפרטית בה טבע ילד בן 4 בראש פינה - 9 יוני 2019. אתר רשמי
הבריכה בה טבע למוות אלירן/אתר רשמי

החובשים והפרמדיקים שהגיעו למקום פינו את אלירן לבית החולים זיו להמשך טיפול רפואי. בחמשת הימים שחלפו מאז, הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם. הרופאים ביצעו פעולות לייצוב מצבו, אולם ביום שישי נקבע מותו בבית החולים.

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי בתוך פחות מחודשיים נרשמו 13 קריאות מצוקה במד"א בעקבות טביעות בבריכות פרטיות. עונת הקיץ רק החלה, אך המידע חושף זינוק משמעותי במספר המקרים המדווחים בהשוואה לשנים הקודמות. באותה התקופה בשנה שעברה צוותי ההצלה של מד"א קיבלו עשר קריאות, בשנת 2017 שש קריאות ובחודשים אלו ב-2016 נרשמו חמש קריאות מצוקה בלבד.

עוד באותו נושא

נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה הפרטית בראש פינה

לכתבה המלאה
נור גראב בת ה-9 מירושלים,עברה השתלת כליה במרכז שניידר לרפואת ילדים.. דוברות מרכז שניידר,
נור גראב בת ה-9 שכלייתו של אלירן הושתלה בגופה/דוברות מרכז שניידר

ההערכה כעת היא שעד סוף העונה יזנק השנה מספר מקרי הטביעות בבריכות פרטיות. מהנתונים עולה כי במהלך כל עונת הרחצה בשנה שעברה אירעו 24 מקרי טביעה בבריכות פרטיות. מותם של עשרה בני אדם נקבע על ידי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. שנה לפני כן התרחשו 22 מקרים ובתי החולים קבעו את מותם של שלושה שטבעו. בשנת 2016 מתו חמישה אנשים כתוצאה מטביעה בבריכות פרטיות.

אלירן משה חמו טבע למוות ונתרמו איבריו. באדיבות המשפחה
אלירן משה חמו/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully