וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של הילד שטבע בבריכה הפרטית בראש פינה

14.6.2019 / 0:20

המרכז הרפואי זיו בצפת הודיע כי הרופאים קבעו את מותו של בן הארבע וחצי שטבע בצימר לפני חמישה ימים וטופל כל העת במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מונשם ומורדם. כשכוחות ההצלה הגיעו למקום, הילד נמצא מחוסר הכרה ולאחר פעולות החייאה פונה לבית החולים

הבריכה הפרטית בה טבע ילד בן 4 בראש פינה - 9 יוני 2019. אתר רשמי
הבריכה הפרטית בה טבע בראש פינה/אתר רשמי

המרכז הרפואי זיו בצפת הודיע הלילה (שישי) כי נקבע מותו של הילד בן הארבע וחצי שטבע ביום ראשון בבריכת שחיה פרטית בצימר בראש פינה. בית החולים מסר כי הילד טופל כל העת במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מונשם ומורדם, והלילה קבעו הרופאים את מותו.

התקרית התרחשה בשעות הצהריים ביום ראשון כשהוזעק צוות מד"א לבריכה פרטית בראש פינה, זאת לאחר שדווח על ילד בן ארבע וחצי שטבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פתחו בפעולות להחייאתו במקום ופינו אותו לבית החולים זיו.

"כשהגענו למקום הילד היה בתוך הבית כשהוא רטוב ומחוסר הכרה", שחזר חובש רפואת חירום יוחאי קריאף. "סיפרו לנו שהוא היה מתחת למים בבריכה והוציאו אותו כשהוא ללא דופק וללא נשימה והתחילו את הטיפול הרפואי ואת פעולות ההחייאה בהדרכה טלפונית של מוקד 101 של מד"א. המשכנו את פעולות ההחייאה שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים וכאשר הדופק חזר ומצבו התייצב מעט פינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית החולים במצב קריטי".

לקריאה נוספת בנושא:
הקיץ רק החל - ומספר הטביעות בבריכות הפרטיות שובר שיאים
שיפור במצבו של הפעוט שטבע בבריכה בכפר יונה: "קרה לנו נס"
מכת הטביעות: פעוטה מעיסאוויה מתה, תינוק מכפר יונה במצב קשה

אמבולנס בראש פינה - 9 יוני 2019. מד"א
אמבולנס מחוץ לבית בו טבע הילד/מד"א

ביום שלישי השבוע הודיע בית החולים מאיר בכפר סבא כי חל שיפור במצבו של הפעוט בן השנה ושלושה חודשים שטבע יום קודם לכן בבריכה בבית משפחתו בכפר יונה.

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה, כי בתוך פחות מחודשיים 13 קריאות מצוקה נרשמו במגן דוד אדום בעקבות טביעות בבריכות פרטיות. עונת הקיץ רק החלה, אך המידע חושף זינוק משמעותי במספר המקרים המדווחים בהשוואה לשנים הקודמות. באותה התקופה בשנה שעברה צוותי ההצלה של מד"א קיבלו עשר קריאות, בשנת 2017 שש קריאות ובחודשים אלו ב-2016 נרשמו חמש קריאות מצוקה בלבד.

ההערכה כעת היא שעד סוף העונה יזנק השנה מספר מקרי הטביעות בבריכות פרטיות. מהנתונים עולה כי במהלך כל עונת הרחצה בשנה שעברה אירעו 24 מקרי טביעה בבריכות פרטיות. מותם של עשרה בני אדם נקבע על ידי הצוותים הרפואיים בבתי החולים. שנה לפני כן התרחשו 22 מקרים ובתי החולים קבעו את מותם של שלושה שטבעו. בשנת 2016 מתו חמישה אנשים כתוצאה מטביעה בבריכות פרטיות.

עוד באותו נושא

פעולות החייאה בשני ילדים שטבעו בתל אביב ובגליל העליון

לכתבה המלאה
אינפו טביעות. עיבוד תמונה
אינפו טביעות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully