וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און: קיבלתי מכתב אישי מטראמפ - אשקול את תוכנו ברצינות

המנהיג הצפון קוריאני אמר כי קיבל מכתב אישי מנשיא ארה"ב, אותו תיאר כבעל "תוכן מעולה". סוכנות הידיעות של חצי האי דיווחה כי קים "מעריך את האומץ של טראמפ וישקול ברצינות את התוכן המעניין". לפני כשבועיים אמר טראמפ כי הוא חושב שצ' קוריאה עוברת תהליך חיובי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר הלילה (ראשון) כי הוא קיבל מכתב אישי מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וכי יקדיש מחשבה רצינית לתוכנו - כך מסרה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. בדיווח שפורסם מוקדם יותר, סוכנות הידיעות לא פירטה על תוכן המכתב, אך אמרה כי קים תיאר אותו כבעל "תוכן מעולה". הסוכנות אמרה כי "קים ג'ונג און מעריך את יכולת השיפוט הפוליטי והאומץ יוצא הדופן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי ישקול ברצינות את התוכן המעניין", כך על פי הדיווח.

שיחות הגרעין בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית נכנסו למשבר לאחר הפסגה הכושלת בין קים לטראמפ בפברואר האחרון בווייטנאם. ארצות הברית דורשת מקוריאה הצפונית לנטוש את פיתוח הנשק הגרעיני שלה לחלוטין לפני שיסירו מהם את הסנקציות הבינלאומיות. מנגד, קוריאה הצפונית מחפשת גישה בה פירוק מהנשק יבוא במקביל להפחתת הסנקציות האמריקניות.

לקריאה נוספת:
שנה לפסגה ההיסטורית: הרומן של טראמפ וקים חזר לנקודת ההתחלה
דיווח: צפון קוריאה הוציאה להורג את השליח לשיחות עם ארה"ב
קים לא היה מרוצה - והורה לעצור את "המשחקים ההמוניים" בצפון קוריאה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה, 
קים ג'ונג-און במהלך ארוחת ערב משותפת, בהאנוי, וייטנאם 27 פבואר 2019. רויטרס
"ישקול את התוכן המעניין", קים וטראמפ בפגישתם בהאנוי, וייטנאם בפברואר/רויטרס

ביום חמישי שעבר אמר קים בפגישתו עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, כי ארצו ממתינה לתשובה הרצויה בעניין שיחות הגרעין עם ארצות הברית, "קוריאה הצפונית מוכנה להפגין סבלנות, ובאותו הזמן היא מקווה שהצד הרלוונטי יוכל לפגוש אותה בחצי הדרך, לחפש פתרון שעולה בקנה אחד עם החששות ההגיוניים של שני הצדדים, ולפעול למען השגת תוצאות בשיחות על המשבר בחצי האי", אמר.

נסיעתו של שי לקוריאה הצפונית, הראשונה של נשיא סיני מזה 14 שנה, מעלה את האפשרות שסין תוכל לסייע במבוי הסתום אליו נקלעו ארצות הברית וקוריאה הצפונית בשיחותיהן על הפיתוח הגרעיני של מדינת חצי האי, לכשייפגש שי עם טראמפ בעוד כשבוע בפסגת G-20 ביפן.

לפני כשבועיים, אמר טראמפ כי הוא קיבל מכתב עם מילים חמות ממנהיג קוריאה הצפונית וציין כי זו מחווה "יפה". טראמפ אמר את הדברים לכתבים בבית הלבן והוסיף כי המדינה לא עורכת ניסויי טילים וכי הוא חושב שתהליכים חיוביים עוברים על פיונגיאנג.

(עדכון ראשון: 00:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully