וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במימון הרשות הפלסטינית": אירוע שירה בירושלים בוטל ברגע האחרון

השר לביטחון פנים הוציא צו למניעת פסטיבל עולמי בעיר העתיקה תחת הכותרת "לא למלחמה, כן לחופש ולשלום". ארדן טען כי האירוע אמור היה לכלול שירים לאומניים בהשתתפות פעילי הרשות. אחד המארגנים זומן לחקירה: "זו טיפשות. הלחץ רק יביא לפיצוץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמנה לפסטיבל השירה בעיר העתיקה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה מנעה אתמול (שישי) קיום אירוע שירה בעיר העתיקה בירושלים, שהיה אמור להיערך תחת הכותרת "לא למלחמה, כן לחופש ולשלום". השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הודיע כי הוציא צו למניעת האירוע משום שהוא בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית.

בהזמנה לאירוע, שהיה אמור להיערך בגג בית ספר בעיר העתיקה, נכתב כי מדובר בחלק מפסטיבל שירה עולמי. לפי הודעת ארדן, הכנס היה "אמור לכלול שירים פלסטיניים לאומניים ושירי הלל לרשות הפלסטינית, חלוקת תעודות ומגני הוקרה מטעם הרשות הפלסטינית ובהשתתפות פעילים של הרשות הפלסטינית".

לקריאה נוספת:
"ניתוק אכזרי מהמרכז": מאות מחו מול בית רה"מ נגד סגירת שדה דב
אחרי שלושה ימי חיפושים: האסיר המסוכן שנמלט מי-ם עדיין לא אותר
"רדיפה פוליטית": המדינה תפצה את פעילי תעאיוש בגלל מעצר שווא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצו שהוצא למניעת הפסטיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך אוסמה ברהם, אחד ממארגני האירוע, אמר כי אין שום קשר לרשות הפלסטינית ודחה את הטענות. "זה היה אמור להיות חלק מפסטיבל שמתקיים ב-160 מקומות בעולם, גם באירופה ולא רק בירושלים. זה יום עולמי לכתיבת שירים", ציין. "ירושלים לא הייתה אחד המקומות בהתחלה, אבל החלטנו לקחת יוזמה, כמה אנשים שקשורים לאמנות, שהחליטו להתנדב".

ברהם הוסיף כי במכוון לא הוזמנו לאירוע שרים פלסטיניים. לדבריו, "עשינו מאמץ לא להזמין אף אחד מהרשות הפלסטינית. היה לנו אישור מבית הספר לעשות את האירוע על הגג". הוא תהה מדוע חיכו לרגע האחרון כשהאירוע היה ידוע מראש. "עשר דקות לפני שהתחלנו השוטרים קפצו. ניסינו להסביר שזה לא קשור ויכולים גם להישאר ולשמוע. ואם יש קשר לרשות הפלסטינית שיסגרו, אבל אמרו שאין מה לעשות כי צו וחייבים לפזר הכול. פירקנו הכול. ויצאנו מאוכזבים".

עוד באותו נושא

סרסרו בבת 15 - ושדדו באלימות: נעצרו שני צעירים באזור ירושלים

לכתבה המלאה
טקס ההתייחדות לזכרם של חללי משטרת ישראל 2019, אמפיתיאטרון אתר ההנצחה של המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש.. ראובן קסטרו
"בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית". השר גלעד ארדן, החודש/ראובן קסטרו

מארגן האירוע, שגם זומן לחקירה, הסביר כי אם היו פונים אליהם מראש היו יכולים להסביר על מטרת הערב, ואף לפנות למשטרה, אך הצו הוצא ברגע האחרון. "זו טיפשות. הלחץ הזה על אנשים רק יביא לפיצוץ", אמר.

מעת לעת מונע המשרד לביטחון פנים אירועים של הרשות הפלסטינית בישראל, וזאת בהתאם לסעיף בחוק הסכם הביניים. כעת הודיע ארדן כי הוא יוזם חקיקה שתאפשר להעמיד לדין ולגזור שלוש שנות מאסר על מארגנים אירועים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully