וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין בוגרי קורס הטיס שמסתיים השבוע: נכדו של אריאל שרון

23.6.2019 / 6:00

מחזור 178 יגיע השבוע לסיומו וישלח אל הבסיסים את טייסי העתיד. בפעם הראשונה, חייל מהעדה הדרוזית סיים את הקורס. "אני אוהב את המקצוע הזה", אמר. נוסף לכך, הסתיים המחזור הראשון של מפעילי כטמ"מים שהוכשרו תחת פיקודה של סרן ע', האישה הראשונה שמפקדת על הקורס

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי

ביום חמישי הקרוב עתיד להתקיים טקס "מסדר כנפיים" של מחזור 178 בבסיס חצרים. הטקס יתקיים בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה. נוסף לכך, יתקיים טקס סיום מפעילי כטמ"מים שעליו הייתה אחראית האישה הראשונה שפיקדה על הקורס.

קורס הטיס הנוכחי הוא הקורס הראשון שבו החניכים המסיימים כטייסי קרב, מיד לאחר ההכשרה, יגיעו לטייסת האדיר ויתחילו לטוס על פלטפורמות דור 5 כבר מסיום ההכשרה.

"אני אוהב את המקצוע הזה, אוהב לטוס. זה כיף להיות באוויר", אמר סגן ג', טייס מסוקים. ג' הוא גם הטייס הראשון מהעדה הדרוזית המסיים את הקורס. "מעבר לזה, התפקיד הוא משמעותי", הוסיף.


עוד בוואלה! NEWS:
מסר לאיראן וחיזבאללה: תרגיל הענק של צה"ל שדימה לחימה בלבנון
5 חודשים אחרי תאונת הקרנף: מטוסי תובלה קורקעו מטיסות אימונים
על חשבון המטוסים האזרחיים: כך משתלט צה"ל על המרחב האווירי בישראל

קורס טיס מחזור 178 מסיים את הכשרתו במסדר הכנפיים. 22 ביוני 2019. דובר צה"ל
מסדר הכנפיים יתקיים בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה. מחזור 178 של קורס הטיס/דובר צה"ל

בשבוע שעבר נפגשו בוגרי הקורס עם מפקד חיל האוויר, עמיקם נורקין, ועם מפקד החיל לשעבר, אלוף במיל' אביהו בן נון, שלקח חלק פעיל ומשמעותי במלחמת ההתשה וסיים אותה עם הפלת שלושה מטוסי יריב. במהלך המלחמה בן נון פיקד על טייסת "הפטישים", אחת הטייסות המבצעיות ביותר.

בין היתר, מפקד חיל האוויר לשעבר סיפר לבוגרים על אובדן חברו הטוב ביותר, "בין הטייסים במבנה היה מפקד טייסת 'האחת', סגן-אלוף שמואל חץ, חבר טוב שלי. סוללה ששיגרה טיל פגעה במטוס שלי מצד שמאל וריסקה את הכנף והמנוע השמאליים, בלמי החירום לא עבדו והמערכות קרסו. הצלחתי להנחית את המטוס אך נשבר לו ה'אף'. מאוחר יותר גיליתי שבקרב הזה איבדתי את חברי הטוב".

עוד באותו נושא

תיעוד: שני חיילי צה"ל בורחים ממיידי אבנים פלסטינים מזרחית לקלקיליה

לכתבה המלאה
קורס מפעילי הכטמ"מים מסיים את הכשרתו תחת האישה הראשונה שמפקדת על הקורס. 22 ביוני 2019. דובר צה"ל
27 החניכים שמסיימים את קורס מפעילי הכטמ"מים מול כטב"מ/דובר צה"ל

בן נון סיפר כי כאשר הגיעו מטוסי הקורנס, במהלך מלחמת ההתשה, ההסמכה לטייסים קוצרה ואחרי גיחה אחת הפכו הטייסים והנווטים למבצעיים. בן נון סיפר לחניכים על הדילמות איתן התמודד במהלך הלחימה והקשיים שנתקל בהם, "יצאנו לגיחה 24 מטוסים - טייסת 'האחת' וטייסת 'הפטישים', במבנה עם טקטיקה סודית ומיוחדת".

"המבנה הותקף ב-30-20 טילים אך הצלחנו להתחמק מכולם". אמר בן נון. "לא היה בזמנו מודיעין בזמן אמת והדרך היחידה לפגוע במטוסים הייתה לכוון לאוויר, כשמגובה נמוך מאוד קשה לפגוע במטוסים. ראיתי עשרות טילים נורים לאוויר אך מי שנשאר במבנה היה חסין".

27 חניכים יסיימו את קורס מפעילי הכטמ"מים

טקס סיום קורס מפעילי כטמ"מים יתקיים גם הוא בבסיס חצרים במעמד מפקד חיל-האוויר, מפקד בסיס פלמחים תת-אלוף יואב עמירם, וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע.

27 חניכים, מתוכם ארבע בנות, אשר עברו הכשרה בת ארבעה שלבים במשך שישה חודשים תחת פיקודה של סרן ע', האישה הראשונה אשר מפקדת על קורס מפעילי כטמ"ם, יסיימו את הכשרתם. במהלך הקורס החניכים למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, על יסודות ההטסה ואף עברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי.

סג"ם ש', אחת מארבע מפעילת הכטמ"ם שסיימו את הקורס, אמרה: "זכיתי בחצי השנה האחרונה להכיר את המערך המבצעי בחיל האוויר. אנחנו גאים להכנס לקחת חלק משמעותי בהגנה על המדינה".

מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה. בסיום קורס המפעיל, ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים ומתקיים בבית הספר לכטמ"ם. בקורס האימון המבצעי עוברים החניכים הכשרות מתקדמות על כלי הטיס אותו הם מפעילים, ואחריו ישולבו בטייסות הכטמ"ם בבסיסי חיל האוויר השונים. בטקס החניכים יקבלו את סיכת מפעיל הכטמ"ם.

ארבע הבנות שמסיימות את קורס מפעילי הכטמ"מים . 22 ביוני 2019. דובר צה"ל
מפעילי הכטמ"מים יסיימו את ההכשרה תחת האישה הראשונה שמפקדת על קורס. בתמונה, ארבע הבנות שסיימו את הקורס/דובר צה"ל

שעות הטיסה של טייסות הכטמ"ם מהוות כ-70% מכלל גיחותיו המבצעיות של חיל-האוויר. כמו כן, הכטמ"ם מתלווה לכל פעילות אווירית מבצעית ליצירת תמונת מודיעין איכותית ומדויקת, כמו גם לצמצום מירבי של פגיעה בבלתי מעורבים בעתות לחימה. מערך הכטמ"ם מתפתח ומתחדש כל העת, הן בפן הטכנולוגי- מערכתי, והן בהקמתן של טייסות חדשות במערך.

בין המסיימים - נכדו של אריאל שרון

מבין אלו שיקבלו את כנפי הטייס, יהיה גם ר', נכדו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ר', בנו של גלעד שרון, יסיים את הקורס במגמת נווטי קרב ויענוד את הכנפיים בטקס החגיגי שיתקיים בבסיס חצרים.

לפני גיוסו לצה"ל היה ר' תלמיד מצטיין בתיכון שער הנגב. מכרה של המשפחה אמרה כי "מדובר בילד שכל אחד היה רוצה - צנוע, עניו, מכבד, מלח הארץ, אוהב את הארץ ואת המדינה. ילד מדהים".

ר', נכדו של אריאל שרון, עם סבו. באדיבות המשפחה
יסיים את הקורס במגמת נווטי קרב. ר' עם אריאל שרון/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully