וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה לאחר ש"נעלם": ראש האינטרפול לשעבר צץ בסין והודה במעשיו

21.6.2019 / 10:23

כשהוא נראה כחוש ועם שיער מאפיר, הופיע מנג הונגוויי בבית משפט במדינה ואמר כי הוא מקבל את האשמה. הוא לא נראה מאז השנה שעברה, כששב לביקור מולדת. אשתו, החיה בצרפת, טוענת לרדיפה פוליטית

צילום: רויטרס

נשיא האינטרפול לשעבר מנג הונגוויי נראה אתמול (חמישי) לראשונה מאז ש"נעלם" באוקטובר האחרון ונעצר על ידי הרשויות בסין. הונגוויי נצפה במהלך דיון בבית המשפט בסין, שבו הודה בהאשמות השוחד נגדו. התובעים הסינים אמרו כי הונגוויי קיבל שוחד בהיקף של 14.5 מיליון יואן, שהם קצת יותר משני מיליון דולרים. בתמונות שפרסם בית המשפט נראה מנג יושב בין שני שוטרים באולם, כשהוא לובש מעיל חום. שיערו האפיר והוא נראה כחוש בהשוואה לתמונות שלו מ-2017.

האינטרפול, שבסיסו נמצא בצרפת, הודיע באוקטובר האחרון כי מנג התפטר מתפקידו כנשיא הארגון. זאת כמה ימים לאחר שאשתו של מנג דיווחה שהוא נעדר מאז שנסע בחזרה לסין, שם מסרו כי הוא נעצר בהאשמת שוחד, אך מאז לא נראה באף מקום. במרץ האחרון, המפלגה הקומוניסטית השולטת אמרה כי במהלך חקירתו נמצא כי נשיא האינטרפול לשעבר לקח כסף רב מכספי המדינה, השתמש בכוחו וסירב למלא אחר החלטות המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ אישר תקיפה באיראן - וחזר בו ברגע האחרון
"הייל היטלר" בדואר: איומים על ראשי עיר בגרמניה התומכים בהגירה
"סטירה לפרצוף": מהומות בגאורגיה בעקבות נאום מחוקק רוסי בפרלמנט

מנג הונגוויי בבית המשפט בסין, כמעט שנה לאחר ש"נעלם". אתר רשמי
שיערו האפיר. מנג בבית המשפט, אתמול/אתר רשמי

ביומון המפלגה הקומוניסטית נכתב כי "מנג התעשת ברגע האחרון, הודה באשמה והביע חרטה בבית המשפט". עוד נכתב כי מעשי השחיתות של נשיא האינטרפול לשעבר נעשו בכמה תפקידים שונים, גם כשהיה סגן השר לביטחון הפנים וראש משמר החופים של סין. בית המשפט שבצפון העיר טיאנג'ין הודיע כי יכריז על פסק דינו במועד מאוחר יותר.

לא ברור מי עורך הדין של מנג ולא ניתן להגיע אליו או לנציג משפטי כדי לקבל תגובה. בתי המשפט הסיניים נשלטים בחוזקה על ידי המפלגה הקומוניסטית, ומנג, קרוב לוודאי, היה נמצא אשם גם בלי שהיה מודה בכך.

אשתו, שקיבלה מקלט בצרפת, אמרה כי האישומים נגדו מגיעים ממניעים פוליטים. הונגוויי התמנה לנשיא האינטרפול ב-2016 כשסין הרחיבה את הצעתה להרחבת תפקידי הנהגה בארגונים בינלאומיים. באותה התקופה, מינויו עורר דאגה אצל ארגוני זכויות אדם, מפני החשש שסין תמנף את המינוי כדי לרדוף אחרי מתנגדי המשטר בחו"ל.

מאז שעלה נשיא סין, שי ג'ינפינג לשלטון ב-2012, מיגור השחיתות נמצא בראש סדר העדיפויות, כשגם פקידים רגילים וגם עובדי אליטה נמצאים על המטרה. המערכה הזו הובילה לאלפי פקידים ועשרות בכירים ואנשי צבא שנשלחו לכלא או נענשו בדרך אחרת. סין דחתה את הביקורת לפיה מטרת הקמפיין היא מלחמה ביריבים הפוליטים.

עוד באותו נושא

צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

לכתבה המלאה
נשיא סין, שי ג'ינפינג במהלך נאום בבייג'ינג, סין 2 בינואר 2019. רויטרס
אשתו של מנג טוענת לרדיפתו. נשיא סין שי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully