וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מדורגת עד גיל 65: הצעת האוצר להעלאת גיל הפרישה לנשים

20.6.2019 / 20:23

במקביל להבנות שהושגו על מנת למנוע את הקיצוץ בפנסיות, האוצר העביר לממשל את תזכיר חוק גיל הפרישה לנשים שבמסגרתו תתבצע העלאתו באופן מדורג. החל מינואר 2037 יופעל מנגנון אוטומטי ותתבצע הצמדה לתוחלת החיים

עריכה: טל רזניק

משרד האוצר הגיש לממשלה היום (חמישי) את תזכיר חוק גיל הפרישה, שעמד במרכז משבר הפנסיות לפני כשבועיים. במסגרת התזכיר שהוגש, הוצע להעלות את גיל הפרישה לאישה באופן הדרגתי מיוני 2020 כך שעבור אישה שנולדה בחודש יוני 1958 ואילך, יעלה גיל הפרישה ל-65 בשתי פעימות. בשלוש השנים הראשונות הוא יעלה בקצב של ארבעה חודשים בשנה עד שיגיע לגיל 63. לאחר מכן גיל הפרישה יעלה בקצב של שלושה חודשים עד גיל 65. זאת לאחר שבגלגוליו הקודמים של המהלך גיל הפרישה לנשים עמד על 64.

בהמשך, על פי התזכיר מוצע להחיל מנגנון אוטומטי להעלאת גיל הפרישה לנשים, שבמסגרתו החל מחודש ינואר 2037 הוא יועלה אחת לשלוש שנים בשני שלישים מהעלייה בתוחלת החיים לאישה ויוצמד אליה, בהתאם לדיווחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כך שגיל הפרישה לאישה לא יעלה על גיל הפרישה לגברים.

לקריאה נוספת:
מאות שקלים בחודש - לרבע מיליון איש: המדריך לקיצוץ בפנסיות
אלפי גמלאים מחו בת"א על משבר קרנות הפנסיה: "זורקים אותנו לכלבים"

הפגנת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיה בתל אביב 21 במאי 2019. אתר רשמי
הפגנת גמלאים נגד הקיצוץ בפנסיות בחודש שעבר/אתר רשמי

על פי האוצר, השפעת תזכיר החוק המוצע על תקציב המדינה תשפר את מצבו הפיננסי של הביטוח הלאומי במיליארדי שקלים חדשים, וזאת בכפוף לשינויים בפועל בתוחלת החיים.

העברת תזכיר ההצעה באה כחלק מהפתרון שהושג בין הממונה על שוק ההון, שר האוצר משה כחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו למשבר הפנסיות בתחילת החודש, בתיאום עם שר הרווחה חיים כץ. על פי ההסכמות שהושגו, הקיצוץ שהיא אמור להיכנס לתוקף בתחילה החודש הבא בקרנות הפנסיה של החוסכים בקרנות הוותיקות יבוטל, ואילו ההחלטה הממשית בדבר העלאת גיל הפרישה נדחתה לאפריל 2020.

הקיצוץ המתוכנן היה אמור להתבצע בעקבות דחיית ההחלטה בנוגע העלאת גיל הפרישה לנשים, מה שלדברי קרנות הפנסיה הוותיקות הגדיל את הגרעון שלהן. על פי נתוני איגוד קרנות הפנסיה הוותיקות, נכון לסוף שנת 2016 דחיית מועד גיל הפרישה הגדילה את גרעון כלל הקרנות הוותיקות שבהסדר ב-688.4 מיליארד שקלים.

עוד באותו נושא

סוף למשבר? הקיצוץ בפנסיות בוטל, החלטה על גיל הפרישה ב-2020

לכתבה המלאה

טבלת גיל הפרישה

אינפו - המנגון שהוצע להעלאת גיל הפרישה לנשים. אתר רשמי
אינפו - המנגון שהוצע להעלאת גיל הפרישה לנשים/אתר רשמי

בתגובה לתזכיר, אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אני מברך על דחיית הקיצוץ בקרנות הפנסיה לאפריל. הממשלה לא הביאה את הנושא של העלאת גיל הפרישה ולא קיימה את הדיון שביקשנו לעניין זה, והיה ברור שיגיע בסופו של דבר קיצוץ בקופות הגמל. אני שמח שבעקבות הדיון שקיימנו ודרישתנו, הודיע לנו היום מנהל רשות שוק ההון משה ברקת על דחיית הקיצוץ לאפריל. אני מקווה שבתקופה הזו הממשלה תשתף פעולה עם ועדת הכספים ויחד נביא לפתרון הוגן להעלאת גיל הפרישה ונסיר את חרב הקיצוץ מעל מאות אלפי פנסיונרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully