וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר? הקיצוץ בפנסיות בוטל, החלטה על גיל הפרישה ב-2020

5.6.2019 / 15:42

פרסום ראשון: הקיצוץ שהיה אמור להיכנס לתוקפו ב-1 ביולי היה גורם להפחתה של מאות שקלים מקצבותיהם של החוסכים. ההחלטה בעניין העלאת גיל הפרישה נדחתה בשנה. שר הרווחה כץ: "מודה על שיתוף הפעולה והתמיכה בביטול קיצוץ שכרם של הגמלאים"

עריכה: טל רזניק

הקיצוץ בקרנות הפנסיה של החוסכים בקרנות הוותיקות בוטל - כך הוחלט בדיונים בין ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון והממונה על שוק ההון. הקיצוץ, בשיעור של 1.3% מדי חודש לחוסך, היה אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביולי, כחלק מהניסיון להתמודד עם הגירעונות בקרנות. ההחלטה בסוגיית העלאת גיל הפרישה שהובילה למשבר תידחה לאפריל 2020.

במקביל להסכמות שהושגו בין הצדדים, יוכן תזכיר חוק בנושא גיל הפרישה לנשים. במהלך היום נפגש השר חיים כץ נפגש עם כלל הגורמים כדי להוביל לפתרון המשבר. "אני מודה לראש הממשלה, לשר האוצר ולממונה על שוק ההון על שיתוף הפעולה והתמיכה בביטול קיצוץ שכרם של הגמלאים", אמר השר.

במהלך היום התקיים דיון בוועדת הכספים בכנסת, בראשות ח"כ משה גפני בעקבות המשבר. הדיון ביקש יו"ר הוועדה לדחות את הקיצוץ, אולם נציגי רשות שוק ההון אמרו כי הם אינם יכולים להסכים לדחייה "מאחר שהדבר יוביל לפגיעה בשוויון בין העמיתים בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
הוסר שילוט בי-ם נגד להט"ב לקראת מצעד הגאווה; נדחתה עתירת היוזמים
גבר בן 46 נדקר ונפצע בינוני ברחוב ברמת השרון; מצוד אחר החשוד
בווירג'יניה ביץ' מוחקים את זכר הרוצח: "נגיד את שמו רק פעם אחת"

הפגנת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיה בתל אביב 21 במאי 2019. אתר רשמי
המחאה נגד הקיצוץ בפנסיות/אתר רשמי
הפגנת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיה בתל אביב 21 במאי 2019. אתר רשמי
מחאת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיות/אתר רשמי

במהלך הדיון כץ אמר כי "אי אפשר לקחת חצי מיליון גימלאים, לירות בהם ולקחת להם את השכר" והזהיר כי "אם העניין לא ייפתר, אני לא רוצה להגיד מה הולך לקרות. תבדקו איזה ועדים חברים בקרנות הפנסיה הוותיקות ואיזו השפעה על המשק יכולה להיות אם יורידו את הגמלאות. ארגון המורים הוא אחד מהוועדים הגדולים שחברים בקרנות, במצב הזה לא תפתח שנת הלימודים להיפתח כסדרה אם הגזרה תצא לפועל".

ארגון המורים, שיצא בימים האחרונים למאבק נגד הקיצוץ, הודיע כי לא יפעיל את סכסוך העבודה שהכריז בנושא ואמר כי הוא מודה לראש הממשלה ושרי האוצר והרווחה "על הפתרון המהיר למשבר".

ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול לבן, הגיב להודעת השר כץ ואמר: "אני מברך את שר העבודה והרווחה ואת שר האוצר על ביטול קיצוץ הגמלאה בקרנות הפנסיה. טוב שנעשה הדבר הנכון ונמנעה פגיעה מיותרת ב-270 אלף גמלאים. כעת נכון להפוך את הביטול להוראת קבע על מנת שלא נאלץ לחזור ולעסוק בכך בעתיד."

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
השר כץ/ראובן קסטרו

הקיצוץ המתוכנן היה אמור להתבצע בעקבות דחיית העלאת גיל הפרישה לנשים, שלדברי קרנות הפנסיה הוותיקות הגדיל את הגרעון שלהן. על פי נתוני איגוד קרנות הפנסיה הוותיקות, נכון לסוף שנת 2016 דחיית מועד גיל הפרישה הגדילה את גרעון כלל הקרנות הוותיקות שבהסדר ב-688.4 מיליארד שקלים.

אולם, ארגוני נשים וחברות כנסת כמו אורלי לוי אבקסיס, זהבה גלאון ושלי יחימוביץ' התנגדו להעלאת גיל הפרישה מחשש לפגיעה באלפי נשים מהמעמדות הנמוכים המועסקות במקצועות שוחקים. השר משה כחלון, שמינה ועדה שתפקידה היה להציג המלצות להעלאת גיל הפרישה, לא קיבל אותן ולא היה מעוניין לשפות את קרנות הפנסיה הוותיקות.

בחודש שעבר מחו כ-2,000 גמלאי ההסתדרות נגד המהלך. שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הימלאים, אמר לוואלה! NEWS: "למה הגמלאים צריכים להיות בני ערובה כי הממשלה לא קיבלה החלטה להעלות את גיל הפרישה?". יו"ר ההסתדרות איים כי במידה שלא יימצא פתרון - הוא צפוי להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully