וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי גמלאים מחו בת"א על משבר קרנות הפנסיה: "זורקים אותנו לכלבים"

21.5.2019 / 12:20

כ-2,000 איש הפגינו במרכז העיר בעקבות קיצוץ הגמלה של המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות במאות שקלים מדי חודש - החל מיולי הקרוב. "דורשים את ביטול הגזרה הזאת, שהציבור לא יכול לעמוד בה. למה הגמלאים צריכים להיות בני ערובה כי הממשלה לא החליטה על העלאת גיל הפרישה?"

צילום: Gabi Morovati וארגון גמלאי עיריית חולון

2000 גמלאים של ההסתדרות הפגינו הבוקר (שלישי) במרכז תל אביב, סמוך לבנייני עזריאלי, במחאה על קיצוץ הפנסיות של כמאות אלפי מבוטחי הקרנות הוותיקות. החל מה-1 ביולי תקוצץ הגמלה של המבוטחים ב-1.3% במאות שקלים מדי חודש, ומשמעות הדבר היא מחיקת חודשים רבים של עבודה. יחד עם דמי הניהול שהמבוטחים משלמים, כ-1.7%, תרד הגמלה המקסימלית מ-70% מהשכר המקורי ל-67%. המספרים משתנים מחוסך לחוסך: מקיצוץ של מאה שקלים בחודש ובמקרים אחרים לקיצוץ של עד אלף שקלים.

ההפגנה אורגנה על ידי שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים. "270 אלף גמלאיות וגמלאים - הולכים להוריד להם 1.3% בגלל שלא העלו את גיל הפרישה לנשים, למה הגמלאים צריכים להיות בני ערובה כי הממשלה לא קיבלה החלטה להעלות את גיל הפרישה?", אמר מזרחי. "הרעיון היה של דורית סלינגר להפעיל לחץ על הממשלה כדי להעלות את גיל הפרישה באמצעות הגמלאים - ועכשיו הם הקורבנות".

עוד בוואלה! NEWS:
וושינגטון, יש לנו בעיה: אף אחד לא רוצה את "עסקת המאה"
חשד לרצח בירושלים: גבר בן 60 נדקר למוות בדירה בעיר; אחיו נעצר

הפגנת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיה בתל אביב 21 במאי 2019. אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב, היום/אתר רשמי

הוא הוסיף: "אנחנו דורשים את ביטול הגזרה הזאת, שהציבור לא יכול לעמוד בה. מדובר בגמלאיות וגמלאים שהשכר שלהם עומד על 3,500 שקל בחודש, שהם קיבלו לאחר שחסכו כל ימי חייהם כדי שתהיה להם פנסיה. היום זורקים אותם לכלבים. זה הנושא המרכזי. השני הוא כל הגמלאים במדינת ישראל היחידים, שקצבת הגמלה שלהם נשחקת כי הגמלה שלהם צמודה למדד שלא עולה - אבל כולנו יודעים שהמחירים במשק עולים".

מנכ"ל ארגון "נכה לא חצי בן אדם", חנן טל, ומספר פעילים נוספים הגיעו על מנת לתמוך בהפגנה. יו"ר הארגון ויוזם מאבק הנכים, אלכס פרידמן, מסר: "מקומם לראות את הקלות שבה הממשלה מצביעה על הגדלת כמות השרים, הגדלה שתעלה כחצי מיליארד ש"ח לקופת המדינה, ומנגד מתכננת קיצוץ בפנסיות של גמלאים ונכים. הגיע הזמן לפעול לטובת העם והחלשים בפרט, להעלות את קצבאות הזקנה והנכות, לפעול לשילוב בתעסוקה ולקדם חיים בכבוד".

שר העבודה והרווחה חיים כץ קיים לאחרונה ישיבה בנושא עם הממונה על שוק ההון והביטוח משה ברקת, והשניים דנו בצעדים אפשריים לפתרון המשבר, במטרה למנוע פגיעה בזכויות הפנסיוניות של הגמלאים והעובדים. "יש לבדוק שוב את הנתונים של הקרנות ולגבש הצעת חוק להעלאת גיל הפרישה בצורה מושכלת. אבקש מראש הממשלה דחייה של הקיזוז לפחות עד לכינון הממשלה החדשה", אמר כץ

עוד באותו נושא

יו"ר ההסתדרות מבקש לדחות את הקיצוץ בקרנות הפנסיה

לכתבה המלאה
הפגנת הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיה בתל אביב 21 במאי 2019. אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully