וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגור הטיל והפגיעה במל"ט: איראן וארה"ב פרסמו סרטונים מהתקרית

לאחר שאיראן טענה כי המל"ט שהופל חדר לשטחה, הבהיר צבא ארצות הברית כי בעת נפילתו, טס במרחק עשרות קילומטרים משטחה של המדינה. זריף: בידינו חלקים מהמל"ט. טראמפ נשאל אם ארצו תתקוף את איראן וענה: "בקרוב תגלו"

צילום: רויטרס, לע"מ

הפלת המל"ט - עדכונים אחרונים

  • טראמפ: איראן עשתה טעות גדולה
  • צבא ארה"ב: המל"ט לא חדר לשטח איראן
  • מפקד משמרות המהפכה: "מסר חד"
  • היועץ לביטחון לאומי האמריקני בולטון יגיע לישראל בשבוע הבא
  • נתניהו: איראן העצימה את תוקפנותה, קורא לאומות לתמוך בארה"ב

צבא ארצות הברית הבהיר הערב (חמישי) כי המל"ט האמריקני שהופל על ידי איראן הבוקר טס במרחק של 34 קילומטרים משטחה של איראן כאשר הופל. זאת לאחר טענות של טהראן כי המל"ט הופל כשטס בשטחה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל אם ארצו מתכוונת לתקוף את איראן בתגובה לתקרית והשיב: "בקרוב תגלו". הפנטגון הציג הערב את תיעוד הפלת המל"ט, וכעבור שעה קלה פרסמו גם האיראנים תיעוד משיגור הטיל שהביא להפלתו.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף כתב הערב בטוויטר כי בידיהם חלקים של המל"ט, שנמצאו בשטח איראני.

צבא ארצות הברית אישר היום שאיראן הפילה מל"ט ריגול במפרץ, אך דחה את הטענות שלה ולפיהן הוא חדר למרחב האווירי שלה. בהודעה שפרסם הפיקוד המרכזי בצבא, שאחראי על אזור המזרח התיכון, נאמר כי כלי הטיס מדגם RQ-4 Global Hawk הופל על ידי טיל קרקע-אוויר מעל מצרי הורמוז האסטרטגיים. בעקבות האירועים, מחירי הנפט זינקו ב-5%.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב: המל"ט לא חדר לשטח איראן; טראמפ: "טעות גדולה של איראן"
"יאפשר לצאת למלחמה": ממשל טראמפ טוען לקשר בין איראן ואל-קאעדה
הסכם הגרעין קורס? כל מה שצריך לדעת על ההחלטה של איראן

RQ-4 Global Hawk מל"ט אמריקני מדגם. רויטרס
RQ-4 Global Hawk מל"ט אמריקני מדגם/רויטרס

"זאת הייתה מתקפה ללא הצדקה על נכס מודיעני אמריקני במרחב האווירי הבינלאומי", נמסר מצבא ארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום כי "איראן עשתה טעות גדולה מאוד", בהפלת המל"ט. כשתאותר זירת הנפילה, הדבר יספק ראיות פיזיות הסותרות את טענות האיראנים, לפיהן המל"ט הופל לאחר שנכנס לשטחה.

טראמפ הצהיר בימים האחרונים כי אינו מעוניין במלחמה עם איראן, אולם כשנשאל הערב בבית הלבן אם ארצו תתקוף במדינה, אמר: "בקרוב תגלו". בהמשך, נערכה הערכת מצב בבית הלבן בהשתתפות בכירי בית הנבחרים, חברי המועצה לביטחון לאומי, בכירים מהפנטגון ואנשי מודיעין.

טראמפ לא השיב לשאלה אם בעקבות התקרית עדיין יהיה פתוח לשיחות עם איראן, אך הדגיש כי הפלת המל"ט נעשתה מחוץ לשטחה, וכי האירוע היה שונה לחלוטין אם היו אבדות בנפש. הוא אף ציין כי קיים תיעוד המאשר את הטענות האמריקניות. "צריך להיות טיפש או משוגע כדי לפגוע במל"ט אמריקני, אמר. "ייתכן שהירי לעבר המל"ט הוא טעות שנעשתה בידי גנרל איראני או מישהו אחר. קשה לי להאמין שזה מכוון", אמר בחדר הסגלגל.

(עדכון ראשון 19:55)

תיעוד - תקרית הפלת המל"ט. אתר רשמי
מתוך התיעוד שפרסמו האיראנים/אתר רשמי
תיעוד - תקרית הפלת המל"ט. אתר רשמי
תיעוד הפלת המל"ט האמריקני/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully