וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יאפשר לצאת למלחמה": ממשל טראמפ טוען לקשר בין איראן ואל-קאעדה

לפי דיווח בניו יורק טיימס, פומפאו ובכירים אחרים תדרכו לאחרונה מחוקקים על שיתוף הפעולה לכאורה בין איראן לבין הארגון הסוני הקיצוני. הם סבורים כי הבית הלבן עשוי להשתמש בחקיקה שהועברה אחרי פיגועי 11 בספטמבר כדי לתקוף את איראן ללא אישור הקונגרס

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בכירים בממשל טראמפ מתדרכים חברי קונגרס על הקשרים שיש לכאורה בין איראן לאל-קאעדה, על רקע המתיחות הגדולה במפרץ - כך דווח אתמול (רביעי) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שר החוץ מייק פומפאו ובכירים בפנטגון טוענים כי היחסים בין הרפובליקה האסלאמית השיעית לבין הארגון הסוני הקיצוני החלו עוד לפני פיגועי 11 בספטמבר.

"אין ספק לגבי הקשר", אמר פומפאו בשימוע בקונגרס שהתקיים באפריל. "נקודה". שר החוץ, המוביל קו תקיף נגד איראן, אמר גם במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כי טהראן אחראית לפיגוע התאבדות שאירע מוקדם יותר החודש, שבו נהרגו ארבעה אמריקנים. זאת אף על פי שטליבאן קיבל אחריות על המתקפה.

בניו יורק טיימס ציטטו שורה של גורמי ממשל וחברי קונגרס שמטילים ספק בטענת הבית הלבן, והם חוששים שהממשל מנסה להניח את היסודות לעימות עם איראן על בסיס חקיקה שעברה ב-2001 המותירה שימוש בכוח צבאי נגד אל-קאעדה. "הם מנסים לקדם טענה שתאפשר לנשיא לעשות מה שהוא רוצה ללא אישור הקונגרס, והם סבורים כי החוק מ-2001 יאפשר להם לצאת למלחמה עם איראן", אמר הסנאטור הדמוקרטי טים קיים לניו יורק טיימס.

לקריאה נוספת:
איראן: יירטנו מל"ט ריגול אמריקני שחדר לשטחנו האווירי
הסכם הגרעין קורס? כל מה שצריך לדעת על ההחלטה של איראן
מסר לאיראן: ארה"ב שולחת עוד אלף חיילים למזה"ת; פורסם תיעוד חדש מהמפרץ

לוחם בצי האמריקני בתעלת סואץ עם נושאת המטוסים אברהם לינקולן ב-9 במאי 2019. AP
לוחם בנושאת המטוסים "אברהם לינקולן" בעת דרכה למפרץ, בחודש שעבר/AP

פומפאו ויתר הבכירים שתדרכו את המחוקקים לא אמרו כי החקיקה שהועברה בזמנו נגד אל-קאעדה תשמש בסיס חוקי למלחמה עם איראן, אבל פומפאו סירב לענות על כך שנשאל בנושא על ידי עיתונאים וחברי קונגרס. הנשיא דונלד טראמפ מצהיר כי הוא לא רוצה לצאת למלחמה עם איראן, אבל הוא הורה על פריסת 2,500 חיילים באזור בחודש האחרון על רקע שתי מתקפות נגד מכליות נפט ואיומים איראניים נוספים.

בדוח השנתי של מחלקת המדינה על הטרור העולמי, שפורסם בספטמבר, נטען כי איראן ממשיכה לארח פעילי אל-קאעדה ולאפשר להם לפעול משטחה.

בנוסף לכך, לפי מסמכים של ה-CIA מ-2017, איראן ואל-קאעדה משתפים פעולה מאז 1991, כשטהראן סיפקה לארגון משאבים לביצוע מתקפות טרור. לפיהם, היא אפילו אפשרה לאל-קאעדה להשתמש במחנות אימונים של חזבאללה והעניקה מעבר בטוח למחבלים מפיגועי 11 בספטמבר בדרכם לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully