וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום: החייל שהכניס עוף למקרר חלבי שוחרר מריתוק

19.6.2019 / 19:12

בצה"ל החליטו להמתיק את עונשו של חייל בפיקוד במרכז שהכניס ללא ידיעתו למקרר ביחידתו קופסת אורז ובה חתיכות עוף. במהלך משפטו הסביר א' כי הוא אדם דתי ושומר כשרות ולא ידע שהכניס מנה לא כשרה. מפקדו החליט להעניש אותו למרות שמבחינת ההלכה הקופסה נאטמה באופן תקין

החייל שרותק לבסיס בגלל שהכניס שלא בידיעתו למקרר הצבאי בשר, אייטם אור רביד. באדיבות המצולמים
שוחרר מריתוק. א'/באדיבות המצולמים

יומיים אחרי החשיפה בוואלה! NEWS, בצה"ל החליטו הבוקר (רביעי) לשחרר מריתוק את א', חייל בפיקוד מרכז שנשפט ורותק לעשרה ימים לבסיסו לאחר שללא ידיעתו הכניס למקרר ביחידתו קופסת אורז שהכילה בין היתר חתיכות עוף. כשגילו זאת מפקדיו, הוחלט לשפוט אותו ולהעניש אותו. הפרסום עורר סערה ברשתות החברתיות וגרר אחריו ביקורת רבה על מקבלי ההחלטות והמפקדים על העונש שהחליטו לגזור על החייל.

במהלך המשפט הסביר החייל למפקדו שהוא אדם דתי, שומר כשרות, וכי לא ידע שאביו, שהכין לו את האורז, שילב במנה כמה חתיכות עוף. אם לא די בכך, הסביר לו החייל, שמבחינת ההלכה מדובר באירוע תקין, מפני שקופסת האורז הייתה סגורה, וכך גם השקית שהכילה את האורז והעוף. למרות זאת, החליט מפקדו להענישו.

לקריאה נוספת בנושא
"כאן אני מרגישה בבית": החיילת הבודדה שעלתה לישראל והגשימה חלום
"למעטים יש את האומץ לדפוק בדלת": הבן ששכל את אביו והפך למודיע
נגד פעילות עם נשים, ברכת המזון בסוף הארוחה: המדריך לחייל הדתי

חדר אוכל בעיר הבה"דים ,13 באפריל 2015. עופר וקנין, הארץ
מטבח צבאי. למצולמים אין קשר לכתבה/הארץ, עופר וקנין

אמו של החייל סיפרה על החשש כי יתנכלו לבנה שבועות בודדים לפני שחרורו. "הבן שלי שהה אצל אביו וחזר לבסיס ביום שישי, האב הכין לו מנת אורז ובפנים היו גם חתיכות עוף", סיפרה. "הבן שלי לא ידע שיש שם עוף, הקופסה הייתה סגורה ובתוך שקית אטומה. כשהבן שלי הגיע לבסיס שאלו אותו מה יש בתוך השקית והוא אמר אורז, ואישרו לו להכניס את זה למקרר הצבאי".

לדבריה, בנה בחור דתי, למד בישיבה תורנית גבוהה במרכז הארץ ומקפיד מאוד על כשרות והלכה, "כך שמאוד מפתיע שדווקא בחרו להתנכל אליו". האם תיארה את ההשפלה שעבר בנה: "הרס"ר ביקש ממנו לפתוח את מנת האוכל שלו וגילה שיש שם עוף, אז הוא שאל אותו 'מה יש שם? זה עוף?', והבן שהופתע כמו הרס"ר ענה לו: 'לא ידעתי שיש שם עוף'". האם מחתה כי "במקום שהכללים יגנו על הבן הדתי שלי, הם פוגעים בו. הרס"ר הזה חושב שהוא יותר מאלוהים ומתנכל לו".

שעות לאחר הפרסום מדובר צה"ל נמסר כי "טענת החייל כי מדובר בשגגה תיבחן בפעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully