וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד פעילות עם נשים, ברכת המזון בסוף הארוחה: המדריך לחייל הדתי

5.4.2019 / 8:02

ארגון המסייע לחיילים דתיים לשמור על אורח חייהם בשירותם יפרסם בקרוב פנקס בו מפורטות זכויות החייל הדתי בצה"ל. תוכנו יכלול סעיף על כך שחיילים זכאים להימנע מפעילות משותפת עם נשים, לרבות תורנות שמירה

פק"ל יהדות לחייל דתי בצה"ל. צילום מסך
העמוד הראשי של החוברת/צילום מסך

ארגון "צו 1", הפועל לסייע לחיילים דתיים בצה"ל לשמור על אורח חייהם במהלך שירותם הצבאי, יפיץ בקרוב מדריך חדש לחייל הדתי שבו מפורטות זכויותיו בצה"ל. המטרה, לדברי הארגון, היא "לחזק את הצבא ולשמור על אופיו הייחודי כצבא יהודי מנצח".

המדריך, שיופץ באלפי עותקים במקומות ציבוריים בימים הקרובים, כולל בתוכו התייחסות לשלל נושאים שעלולים לצוץ במהלך שירותו הצבאי של החייל הדתי. כמו כן, הוא כולל הסבר על הזכויות הבאות: לאפשר לכל חייל לברך ברכת המזון בתום כל ארוחה למשך חמש דקות, לאפשר להשתתף בהשתלמויות תורניות בתדירות של שלושה ימים לפחות על פני תקופה של שלושה חודשים, לא להכניס או לספק אוכל שלא אושר על ידי הרבנות הצבאית, וכן סעיף על כך שחיילים זכאים להימנע מפעילות משותפת עם בן המין השני לרבות תורנות שמירה.

לקריאה נוספת
"אני רק בוכה": השריונרים כבר בני 60, אבל פה נקבר חייל בן 22
"לא נסכים שימכרו אותנו": תושבי עוטף עזה הקימו מאהל מחאה בת"א

פק"ל יהדות לחייל דתי בצה"ל. צילום מסך
לאפשר לכל חייל לברך ברכת המזון בתום כל ארוחה למשך חמש דקות. מתוך הפק"ל/צילום מסך

במדריך נקבע כי במתקני פעילות גופנית ובריכות ביחידות סגורות ייקבעו ארבע שעות שבועיות לפחות לחיילים בלבד, וארבע שעות שבועיות לחיילות. בנוסף לכך, ישנה גם התייחסות ללבוש במהלך פעילות ספורט, ולפי המדריך, "אסור לחייל או לחיילת וכן למדא"ג או מדא"גית ללבוש גופיה או 'חולצת בטן' אלא לכל הפחות חולצה בעלת שרוולים וצווארון עגול או 'וי' ומכנסיים עד הברך".

בפרק המתייחס לכשרות בצה"ל, מופיע במדריך הוראה לפיה "זמני הארוחות ייקבעו באופן שיאפשר מרווח בן שש שעות לפחות בין סיום ארוחה בשרית לתחילת ארוחה חלבית", כפי שדורשת ההלכה, וכן "חייל המקפיד על אכילת מזון בעל כשרות מהדרין זכאי לקבל מזון בכשרות זו בחמגשיות או ממטבח בעל כשרות מהדרין ביחידה".

בארגון "צו 1" טענו כי רבות מהפקודות אינן ידועות לחיילים ולמפקדיהם והמדריך, שיודפס כפנקס קטן, עשוי לסייע "לחיילים לשמור על היהדות בצה"ל, לחזק את הצבא ולהעניק לעם ישראל צבא טוב יותר, חזק יותר ומנצח". עם זאת, בארגון טרם הפיצו את החוברת, ולשם כך השיקו קמפיין ברשתות החברתיות שכולל פרויקט למימון המונים כדי שיוכל לממן את הדפסתו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פק"ל יהדות לחייל דתי בצה"ל. צילום מסך
חיילים זכאים להימנע מפעילות משותפת עם בן המין השני לרבות תורנות שמירה. מתוך המדריך/צילום מסך

בארגון לא הודו בכך, אך המדריך החדש הוא ככל הנראה תשובה למדריך הפוך שהופץ לאחרונה על ידי "הפורום החילוני". הפורום הפיץ מדריך לחייל החילוני בצה"ל שבו מפורטות זכויותיו בחגים, בשבתות, ובכלל. בין השאר, נכתב בו כי זכותו של חייל לבשל ולחמם אוכל בשבת, להשתמש במכשירי מדיה כמו טלפון ומחשב נייד בשבתות או להחזיק באופן אישי במזון שאינו כשר.

פק"ל יהדות לחייל דתי בצה"ל. צילום מסך
ככל הנראה תשובה למדריך הפוך שהופץ לאחרונה על ידי "הפורום החילוני". עמוד מתוך הפק"ל/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • יהדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully