וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע לא צלח: למרות אלפי המתגייסים, לא נמצא תורם מח עצם לאימרי

18.6.2019 / 14:48

מעזר מציון נמסר כ לאחר שנבדקו 5,600 התרומות שנאספו עבור אמרי חי בן השנתיים הסובל ממחלת דם נדירה, לא נמצא תורם מתאים עבורו. בני משפחתו יתייעצו עם רופאיו וידונו באפשרויות העומדות בפניהם על מנת להציל את חייו. התרומות שנאספו ישמשו להרחבת מאגר מח העצם

מצילים את אמרי: מבצע תרומת מח עצם ביום ד' 15.05.19/צילום: עמותת עזר מציון

המבצע לאיתור מח עצם עבור אימרי חי בן השנתיים הסתיים ללא תורם מתאים. מעמותת עזר מציון שעמדה מאחורי מבצע איסוף התרומות הגדול נמסר הבוקר (שלישי) כי לאחר שנבדקו 5,600 התרומות שנאספו, לא נמצא תורם עבורו. בשבועות הקרובים משפחתו של אימרי צפויה לבחון עם רופאיו אפשרויות נוספות כדי להציל את חייו.

בעזר מציון ביקשו להודות לאלפי המתנדבים והתורמים שהשתתפו במבצע. בעמותה הסבירו כי התרומות שנאספו במבצע לאימרי, יצורפו למאגר תורמים וירחיבו את הסיכוי להצלתם של חולים אחרים בישראל הזקוקים לתרומת מח עצם.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל (שוב) מתקפלת? העסקה החדשה בעזה: לפעמים שקט תמורת הקלות
בזמן שהולכי רגל היו על גשר בר אילן - משאית פגעה בו | תיעוד

אמירי חי. רותי המניק, אתר רשמי
לא נמצא תורם. אימרי חי/אתר רשמי, רותי המניק

כך, 5,600 התורמים הפוטנציאלים שלקחו חלק במבצע, מצטרפים לכמיליון התורמים שכבר רשומים במאגר הלאומי של עזר מציון. כמו כן, בכל שנה מצטרפים למאגר כ-50 אלף תורמים חדשים, שרובם עושים זאת בעת גיוסם לשירות הסדיר בצה"ל. בעזרת הציבור שנענה בכל פעם מחדש להגיע ולתרום, התבצעו מאז הקמת המאגר הלאומי לתורי מח עצם בעזר מציון כ- 3200 תרומות מצילות חיים.

אימרי חי בן השנתיים ממושב גילת שבדרום סובל ממחלת דם נדירה מסוג MDS. במהלך המבצע, קראו בני משפחתו להתייצב בהמוניהם על מנת לנסות לסייע להציל את חייו. "אני פונה לעם ישראל. אם אתם ממוצא עיראקי, טורקי, ארמני, גיאורגי או אזרבייג'ני, תגיעו ביום רביעי, 15.5, לאחת מהתחנות שייפרסו ברחבי הארץ, ותבצעו בדיקת רוק פשוטה שיכולה להציל את חייו של אימרי שלי", אמרה לוואלה! NEWS אוראל חי, אמו של אימרי. מחלת הדם הנדירה ממנה סובל אימרי גורמת לתאי מח העצם שלא להבשיל ותוך זמן קצר הם הופכים לתאים סרטניים.

עוד באותו נושא

"מרוץ נגד הזמן": המבצע להצלת חייו של אימרי הקטן יוצא לדרך

לכתבה המלאה

בין הקריאות לציבור להתגייס ולהציל את אימרי גם נמנה הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף. "באתי בזה אודות הצלת חיים של ממש של הילד אימרי בן אוראל הי"ו שמוכרח לעבור השתלת מח עצם כדי להירפא ממחלת הדם שתקפה אותו ולשוב לאיתנו. על פי המומחים הרפואיים, על מנת להציל את חייו נדרשת תרומת מח עצם שניתן להשיגה אצל בני עדות מסוימות. לכן, הנני קורא לכל אחד ואחד שמוצא משפחתו ממזרח טורקיה, אזרבייג'ן, עיראק, ארמניה או גיאורגיה, לבוא לאחת מתחנות ההתרמה של עזר מציון הפרושות ברחבי הארץ ולתת דגימת רוק פשוטה לבדיקת התאמה לתרומת מח עצם, ומן השמיים יעזרו שתימצא התרומה להצלת חיי הילד", כתב הרב.

לקריאות הצטרף גם ראש הממשלה נתניהו שפנה לציבור ברשתות החברתיות. "רעייתי שרה ואני קוראים גם לכם להצטרף למאמץ להצלת חייו של אימרי חן", כתב נתניהו. "אימרי המתוק, רק בן שנתיים, סובל ממחלת דם נדירה אשר גורמת לתאי מח העצם בגופו לא להבשיל ולהפוך לתאים סרטניים בדמו. גשו לתחנות ההתרמה של - עזר מציון כדי לבדוק אם אתם יכולים להציל את חייו של אימרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully