וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרוץ נגד הזמן": המבצע להצלת חייו של אימרי הקטן יוצא לדרך

13.5.2019 / 11:01

אימרי חי בן השנתיים סובל ממחלת דם נדירה ותרומת מח עצם תוכל להצילו. ב-15.5, יום רביעי, עמותת "עזר מציון" תפתח עבורו מבצע התרמה. אמו: "אם אתם ממוצא עיראקי, טורקי, ארמני, גיאורגי או אזרבייג'ני, תגיעו ותבצעו בדיקת רוק פשוטה"

מצילים את אמרי: מבצע תרומת מח עצם ביום ד' 15.05.19/צילום: עמותת עזר מציון

כמה דקות בשביל להציל חיים: אימרי חי בן השנתיים ממושב גילת שבדרום סובל ממחלת דם נדירה מסוג MDS. בעוד שלושה ימים ייפתח ברחבי הארץ מבצע התרמה רחב היקף שמארגן ארגון "עזר מציון", לאיתור תורם מח עצם עבורו. עד כה טרם נמצא תורם שמתאים לאימרי, לא במאגר הלאומי לתורמים ב"עזר מציון" ולא במאגרים העולמים.

"אני פונה לעם ישראל. אם אתם ממוצא עיראקי, טורקי, ארמני, גיאורגי או אזרבייג'ני, תגיעו ביום רביעי, 15.5, לאחת מהתחנות שייפרסו ברחבי הארץ, ותבצעו בדיקת רוק פשוטה שיכולה להציל את חייו של אימרי שלי", אמרה לוואלה! NEWS אוראל חי, אמו של אימרי. מחלת הדם הנדירה ממנה סובל אימרי גורמת לתאי מח העצם שלא להבשיל ותוך זמן קצר הם הופכים לתאים סרטניים.

לקריאה נוספת
"רצה שנמשיך עם השמחה": ידידיה נהרג בתאילנד ויונצח בלוד
מתחת לאיילון: כשלוחמי העילית השתלטו על "פעילי חיזבאללה" בעומק האדמה

אמירי חי. רותי המניק, אתר רשמי
כבר בקבלה הבחינו הצוות הרפואי שמשהו לא תקין. אימרי חי/אתר רשמי, רותי המניק

"בגיל חודשיים הגענו לטיפת חלב לערוך סדרת בדיקות תקופתיות ולהעניק לו חיסון שניתן בגילו. הרופאה והאחות בטיפת חלב אמרו לנו שאימרי מאוד חיוור ולא רוצים לבצע את החיסון כשהוא במצב כזה, וההחלטה לכך לא תשונה עד שהוא לא יעבור בדיקת דם", סיפרה אוראל.

אוראל ממשיכה לגולל את התלאות שעברה עם פנה הפעוט, "הגענו אל קופת החולים ורופא המשפחה הופתע מהדברים שנשמעו מטיפת חלב ותהה 'למה להתעלל באימרי עם ביצוע של ספירת דם?", אולם בסופו של דבר דרשה אוראל לבצע את ספירת הדם. לאחר כמה שעות התקשר רופא המשפחה לאבי, בעלה של אוראל, ואמר לו "שישנה טעות" בבדיקה ושעל המשפחה להגיע למיון בבית חולים סורוקה בבאר-שבע כדי לבצע ספירת דם חוזרת, "רק בשביל הפרוטוקול".

עוד באותו נושא

תקציבים ייעודיים והוספת רופאים: המלצות הוועדה לשיפור מערך האשפוז

לכתבה המלאה

"תוצאות של אדם לא חי"

כשאוראל ואימרי הגיעו למיון בבית החולים, כבר בקבלה הבחינו הצוות הרפואי שמשהו לא תקין. "משהבחינה האחות בדלפק, היא נתנה קריאה שיגיע מיד צוות רפואי לבדוק את אימרי".

אוראל לא שוכחת את מה שהתרחש לאחר מכן במיון. "הגיעה אחות שחטפה לי את אימרי מהידיים והתחילה לרוץ כשהיא צועקת לי "גברת את לא רואה שלילד שלך אין צבע?".

האחיות והרופאים לא הבינו איך ייתכן שבדיקות הדם מראות רמת המוגלובין כל כך נמוכה, כשלמעשה המכשיר לא זיהה שמדובר בדם. "החדר התמלא מיד ברופאים, כי לפי הבדיקות אלו לא תוצאות של אדם חי". מאז, חייהם השתנו לבלי הכר. אימרי נכנס ויצא מבדיקות ואשפוזים קשים, בהם לפעמים שכב בין חיים למוות, כשהרופאים לא מצליחים לקבוע במה הוא חולה. רק כשהיה בן שבעה חודשים אובחנה אצלו מחלה דם גנטית נדירה.

אמירי חי עם הוריו אלי ואוראל. רותי המניק, אתר רשמי
"אימרי מעולם לא הלך לגן". אימרי עם הוריו/אתר רשמי, רותי המניק

לדברי אוראל, "בבדיקות בבית החולים התברר כי אימרי גם סובל מכשל במערכת חיסונית והומלץ לנו לקיים בדחיפות בדיקת ריצוף גנטי מלאה, שבה התגלתה בגופו מוטציה ייחודית. הוא הפעוט היחיד בעולם שנושא אותה". בגלל היעדר מערכת חיסונית אימרי לא השתלב במערכת חינוכית. "אימרי מעולם לא הלך לגן. אפילו לג'ימבורי או למפגשים עם חברים אנחנו לא לוקחים אותו, כיוון שאין לו מערכת חיסונית יציבה. אימרי ילד שמאוד אוהב חברה, הוא צמא להכיר חברים חדשים, רוצה לשחק איתם במשחקים. אנחנו בבית יכולים כרגע רק לחלום לקחת אותו לג'ימבורי כמו שאר בני גילו. לצערי הבן שלי לא יכול לחוות כרגע את חווית הילדות כמו שאר בני גילו".

לפני שלושה חודשים, הוריו של אימרי הגיעו לרופאה על מנת לקבל תוצאות של בדיקת מח עצם שגרתית, בה הרופאה החליטה לבחון גם כרומוזומים. כשנכנסו לרופאה, היא סיפרה להם שהתגלתה אצל אימרי מחלה שנקראת MDS, שמגיעה בעקבות בעיה בכרומוזום 7, האחראי על הבשלה של התאים ואם אימרי לא יבצע השתלת מח עצם מידית תוך זמן קצר זה יתפתח לסרטן הדם.

אמירי חי. רותי המניק, אתר רשמי
"מדובר באחד המקרים הנדירים שהכרנו עד היום". אימרי/אתר רשמי, רותי המניק

"מדובר באחד המקרים הנדירים שהכרנו עד היום, ומדובר במרוץ נגד הזמן לפני שתאי המח עצם בגופו של אימרי הופכים לסרטניים", אמרה ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם ב"עזר מציון". "אני מאמינה ומקווה שכמו תמיד הערבות ההדדית של עם ישראל תביא את הבשורה לאימרי. אם אתם שייכם לאחת העדות ברשימה, בני 18-50, שלא הצטרפו בעבר למאגר כלשהוא, אני ממש מבקשת מכם לצאת מהבית באותו היום, לבצע את בדיקת הרוק הפשוטה ולהציל את החיים של אימרי".

תהליך תרומת מח עצם דומה לתרומת דם פשוטה וזהו תהליך שאינו כואב או שהוכר כמסוכן. המאגר הלאומי לתורמי מח עצם הוקם בשנת 1998 על ידי עמותת "עזר מציון", וכיום הוא משמש כמאגר המרכזי בישראל וליהודים מכל העולם. עד היום הצטרפו אליו 608,337 תורמי מח עצם פוטנציאליים הנותנים מענה רק לחלק מכלל החולים.

אמירי חי עם אמו אוראל. רותי המניק, אתר רשמי
תהליך תרומת מח עצם דומה לתרומת דם פשוטה. אימרי עם אמו/אתר רשמי, רותי המניק

בין הקריאות לציבור להתגייס ולהציל את אימרי גם נמנה הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף. "באתי בזה אודות הצלת חיים של ממש של הילד אימרי בן אוראל הי"ו שמוכרח לעבור השתלת מח עצם כדי להירפא ממחלת הדם שתקפה אותו ולשוב לאיתנו. על פי המומחים הרפואיים, על מנת להציל את חייו נדרשת תרומת מח עצם שניתן להשיגה אצל בני עדות מסוימות. לכן, הנני קורא לכל אחד ואחד שמוצא משפחתו ממזרח טורקיה, אזרבייג'ן, עיראק, ארמניה או גיאורגיה, לבוא לאחת מתחנות ההתרמה של עזר מציון הפרושות ברחבי הארץ ולתת דגימת רוק פשוטה לבדיקת התאמה לתרומת מח עצם, ומן השמיים יעזרו שתימצא התרומה להצלת חיי הילד", כתב הרב.

המבצע להצלת חייו של אימרי חי, שהיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, נדחה בשל המצב הביטחוני ובמקום יתקיים ביום רביעי הקרוב. "הטילים והאזעקות אצלנו בישוב היו הדאגה האחרונה שלנו. כל מה שקיווינו זה שהמבצע להצלת הבן שלי יתקיים, כי כל יום שעובר ולא מחליפים לו את מח העצם הוא קריטי", אמרה אמו, אוראל.

אמירי חי עם אביו אלי. רותי המניק, אתר רשמי
"לא יכול לחוות כרגע את חווית הילדות כמו שאר בני גילו". אימרי עם אביו/אתר רשמי, רותי המניק

בין תחנות ההתרמה ברחבי הארץ: בנהריה, שדרות הגעתון מול ה"משביר לצרכן"; בעפולה, "מרכז ביג" בין "סלקט" ל"לביוטיקר"; בחיפה, "גרנד קניון" בקומה השנייה; בנתניה, "קניון השרון" ליד חנות גולף; ברמת גן, "קניון איילון" ליד "יינות ביתן"; בתל אביב, "קניון עזריאלי" בקומה השנייה בין "הבורסה לתכשיטים ל"איב רושה"; בירושלים, תחנה המרכזית, סמוך לכניסה הראשית; בבאר שבע, "גרנד קניון, סמוך לסופרפארם ועוד. רשימת תחנות ההתרמה מופיעה באתר www.ami.org.il. הציבור רחב מוזמן להגיע בהמוניו ביום ד' הקרוב כדי לתת דגימת רוק ואולי לתת תקווה לחיים של אימרי הקטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully