וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצה שנמשיך עם השמחה": ידידיה נהרג בתאילנד ויונצח בלוד

19.4.2019 / 11:54

מאז שמת בתאונה בעת ירח דבש, קרוביו של ידידיה קלרמן חיפשו דרך להנצחתו והגו את הרעיון של הקמת אולם אירועים שיהווה מוקד מרכזי לקהילה בשכונת רמת אשכול בלוד, בה גר. פרויקט לגיוס המונים מנסה כעת לחסות על עלויות ההקמה. "ידידיה חסר לנו מאוד, יום יום, שעה שעה"

צילום: מתוך ה-youtube של יהונתן קלרמן

שנה שלמה תכננו ידידיה וקסם קלרמן את חופשת השחרור-ירח דבש שלהם במזרח, אך תאונת דרכים קטלנית שאירעה במחוז צ'אנג מאי שבצפון תאילנד, בה רוכב אופנוע מקומי פגע בידידיה וקסם, קטע ברגע את הטיול המרגש שהפך לחלום בלהות. ידידיה נהרג במקום וקסם נפצעה. חצי שנה לאחר שקברו את יקירם, קרוביו של ידידיה החליטו להקים לזכרו מרכז קהילתי-יהודי בשכונת רמת אשכול בלוד, שם התגוררו בני הזוג.

"ידידיה חסר לנו מאוד, יום יום, שעה שעה, אבל אנחנו יודעים שהחודש האחרון שלו היה החודש המאושר בחייו, ושהוא רוצה שאנחנו נמשיך עם השמחה הזאת. את הזיכרונות אנחנו משתדלים לתעל לטובת המשך דרכו והנצחתו בדברים שאותם אהב לעשות", אמר יהונתן קלרמן, אחיו של ידידיה, בשיחה עם וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת
טרגדיה בירח הדבש: ישראלי בן 25 נהרג בתאונת דרכים בצפון תאילנד
טרגדיה בקריביים: צעיר ישראלי נהרג בתאונת דרכים

ידידיה קלרמן שנהרג בתאונה בתאילנד. באדיבות המשפחה
ידידיה קלרמן/באדיבות המשפחה

יהונתן סיפר כי "לאחר מותו הטראגי של ידידיה חשבנו רבות כיצד ניתן להמשיך את דרכו בצורה בה אהב, ושמחנו מאוד כאשר פנו אלינו חבריו לשכונה עם הצעה להקים בסמוך לבית כנסת רשב"י בלוד אולם אירועים שיהווה מוקד מרכזי לקהילה המתחדשת בשכונה, ולהנציח בו את ידידיה".

לדבריו, "הסיפור של בית כנסת רשב"י הוא תמצית הסיפור של המהפכים, הקשיים, האתגרים והתקווה שעברו על שכונת רמת אשכול והעיר לוד כולה בשנים האחרונות. בית הכנסת נוסד לאחר מלחמת ששת הימים בשנת 1967 בעיר העתיקה בלוד על ידי קבוצת מתפללים משכונת רמת אשכול, באותה תקופה שכונה שוקקת בה גרו עולים מכל העדות. לצערנו, הדור הקודם התמעט, רובו עזב את השכונה והיא הלכה ואיבדה את צביונה".

"אך מתפללי בית הכנסת, בניהם של דור המייסדים, שמרו בקנאות על בית הכנסת המשיכו לתחזק אותו ולהגיע מרחוק אף על פי שרובם כבר לא גרו בשכונה".

עוד באותו נושא

"לא רציתי שניפרד לרגע": ההרוג בתאונה בתאילנד הובא למנוחות

לכתבה המלאה
הרוג- לשימוש חד פעמי. פייסבוק, צילום מסך
ידידיה וקסם, אלמנתו, בירח הדבש/צילום מסך, פייסבוק

"ידידיה ואני הכרנו את בית הכנסת בצעירותינו, כאשר הגענו לשם פעמים רבות לתפילת בוקר שבת, ולקידוש שאחריה וחווינו את האווירה המיוחדת של המקום ואת הקהילה המורכבת מוותיקים וחדשים, שחרטה על דגלה הכנסת אורחים, אהבת האחר וגמילות חסדים" סיפר האח. "יצאנו בפרויקט מימון המונים, ולשמחתנו ישנה היענות רבה מצד חבריו של ידידיה, בני המשפחה, תושבי לוד, ורבים נוספים שהסיפור נוגע ללבם הרחב".

יוזם הפרויקט הוא נתנאל לוי - המדריך של ידידיה בבני עקיבא, ולאחר מכן שכנו בלוד. אל לוי הצטרפו שחר בן חיים ונעם דרייפוס.

על פועלו החברתי של אחיו סיפר כי "אף אחד לא הופתע כשידידיה קיבל השנה בטקס מרגש, ולא בפעם הראשונה, את אות הפעיל החברתי המצטיין של לוד. בכל מקום אליו ידידיה הגיע חיפש תמיד איפה אפשר לעזור ומה אפשר לתת". עוד ציין יהונתן כי בעת השבעה, מנכ"ל עיריית לוד סיפר שבתקופה הקצרה בה ידידיה הספיק לגור בעיר לאחר ששב אליה, הוא נפגש עמו כבר כמה פעמים כדי לקדם בעיר את פרויקט "ידיים" - שיפוץ דירות של נזקקים על ידי מתנדבים.

ידידיה קלרמן. באדיבות המשפחה
ידידיה קלרמן/באדיבות המשפחה

במקביל לגיוס ההמונים, מתגבשים עוד שני פרויקטים שימשיכו את דרכו של ידידיה. "גרעין נחשון מסניף בני עקיבא בנוף איילון, בו ידידיה גדל, פורצים בימים אלו את 'שדרת ידידיה'", אמר יהונתן. "מדובר בשביל טיול שיחבר בין מצפה איילון לזכר אביטל חיון, שנהרגה בתאונת דרכים ורב"ט נתנאל יהלומי, שנהרג בהתקלות עם מחבלים בגבול מצרים, לבין פינת הנצחה לזכר נפתלי פרנקל שנחטף ונרצח בגוש עציון, כולם בני נוף איילון. בנוסף לכך, יפתח בקרוב מרכז גמילות חסדים-כלי עבודה 'המחסן של ידידיה', בו כל מי שירצה יוכל לשאול כלי עבודה מסוגים שונים ללא תמורה. ידידיה אהב מאד לעסוק בנגרות ובעבודות 'עשה זאת בעצמך' שונות, וניצל את כישרונותיו לשיפוץ בתים של נזקקים בהתנדבות".

על "שדרות ידידיה" נכתב כי זהו "פרויקט שנועד להנציח את ידידיה קלרמן, בן ישובינו, שאהבתו לארץ ולאנשים שסביבו הייתה עצומה"' וכי בשבועות האחרונים הם החלו בניקוי השביל וניקוש העשבים שבו.

בימים אלו, יצאו בני משפחתו וקרוביו של ידידיה בקמפיין גיוס המונים באתר jgive במטרה להשיג את התקציב הדרוש להקמתו המרכז הקהילתי בשכונת רמת אשכול בלוד.

מרכז קהילתי בלוד לפני השיפוץ. באדיבות המשפחה
המרכז בלוד לפני תחילת השיפוצים/באדיבות המשפחה
הרוג- לשימוש חד פעמי. פייסבוק, צילום מסך
ידידיה בירח הדבש בתאילנד/צילום מסך, פייסבוק
ידידיה קלרמן (מימין) ואחיו יהונתן. אחיה קלרמן, אתר רשמי
ידידיה/אתר רשמי, אחיה קלרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully