וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,400 פרטים, 180 חשודים: המבצע הבינלאומי נגד סחר בחיות נדירות

18.6.2019 / 4:13

רשות הטבע והגנים ומשמר הגבול שיתפו פעולה במבצע חובק עולם למאבק בסחר בלתי חוקי בבעלי חיים. במסגרת הפעילות נתפסו 4,400 פרטים נדירים ברחבי העולם, ובישראל עוכב חשוד כשברשותו צבי מים וזוחלים בשווי של כ-400 אלף שקלים

הקרפדה שנתפסה כחלק מסיכול הסחר הבלתי חוקי בזוחלים ובבעלי חיים 17 ביוני 2019. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
4,400 פריטים נתפסו ברחבי העולם. קרפדה/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

מבצע בינלאומי של האינטרפול והיורופול, בשיתוף רשות הטבע והגנים ומג"ב, נגד סחר בלתי חוקי בזוחלים ובבעלי חיים הוביל לתפיסה של יותר מ- 4,400 פרטים ברחבי העולם ולמעצר של כ-180 חשודים. ישראל היא אחת מ-22 מדינות שלקחו חלק במבצע שהתקיים בחודשים אפריל ומאי.

בין בעלי החיים שנתפסו היו 20 תנינים, 2,700 צבי מים ויבשה ו-1,500 נחשים, לטאות ושממיות. כמו כן נתפסו שישה נחשים מסוג Kenyon Sand Boa במטען אווירי בארצות הברית, שני פיתונים במערב אוסטרליה, ו-150 מוצרים שמקורם מבעלי חיים וזוחלים כמו תיקים, ארנקים, חגורות ופוחלצים.

עוד בוואלה! NEWS
מסר לאיראן: ארה"ב שולחת עוד אלף חיילים למזה"ת; פורסם תיעוד חדש מהמפרץ
ארדן: "קורא לשב"כ לחקור את האונס"; המשטרה: "אין רקע לאומני"
היועמ"ש בוחן את התנהלות שרה נתניהו כלפי עובדי המעון בשבתות

הצבים שנתפסו כחלק מסיכול הסחר הבלתי חוקי בזוחלים ובבעלי חיים 17 ביוני 2019. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
2,700 צבי מים ויבשה ניצלו/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, אמר בתגובה כי "הטבע הוא חוצה גבולות וכך אנו גם צריכים לפעול בשמירה עליו. במסגרת זאת רשות הטבע והגנים פועלת עם שותפים רבים בארץ ובעולם למען שמירה על הטבע וחיות הבר הן מתוקף הסכמים ואמנות בינלאומיות שמדינת ישראל והרשות חתומה עליהם והן מתוקף היעדים המרכזיים של הרשות בכל הקשור להגנת חיות הבר". גולדשטיין הוסיף כי "מבצע זה הוא הוכחה ליתרון בשיתוף הפעולה בין הגורמים השונים בכל הקשור למאבק בסחר והחזקה לא חוקית של חיות בר ובכלל".

אורי ליניאל, מנהל תחום חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים, ציין כי "במסגרת המבצע הבינלאומי, בו השתתפו גם רשות הטבע והגנים ומשמר הגבול, נתנו דגש על אכיפה מוגברת נגד סחר בלתי חוקי בזוחלים. במסגרת זאת תגברנו איסוף וריכוז מידע מודיעיני ופעילות מבצעית בשטח, בין היתר בקרב מגדלים וסוחרים של בעלי חיים בשיתוף משטרת ישראל, משמר הגבול והשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות".

לדבריו, "במספר צווי חיפוש שביצענו נתפסו מספר רב של פרטים, ביניהם כמה פרטים של נחשי בואה (Boa) ממינים בסכנת הכחדה עולמית, צבי מים מכ-20 מינים שונים ודו-חיים שהוברחו לארץ בתנאים קשים ומהווים סיכון אקולוגי גדול ואסורים בהחזקה פרטית ובסחר בישראל. בתוך כך באחד מאירועי האכיפה שבוצעו נתפסו אצל חשוד עשרות פרטים מכ-20 מינים שונים של דו-חיים וצבי מים בשווי של כ-400 אלף שקלים".

עוד באותו נושא

אחרי עשור שלא נראתה: "הלטאה הירוקה" נמצאה בקיבוץ בצפון

לכתבה המלאה
הנחש שנתפס כחלק מסיכול הסחר הבלתי חוקי בזוחלים ובבעלי חיים 17 ביוני 2019. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
מינים בסכנת הכחדה עולמית/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

מנהל האגף להגנת החי והצומח ברשות הטבע והגנים, יתיר שמיר, הדגיש כי "כל הזוחלים הינם חיות בר מוגנות, בין אם מינים מקומיים ובין שאינם מישראל. החזקתם והסחר בהם צריכים להיעשות תחת היתר החזקה רשמי לחיות בר מרשות הטבע והגנים".

"שיתוף הפעולה בין רשות הטבע והגנים למג"ב הולך ומתעצם", אמר קצין מג"ב שלקח חלק בפעילות. "זהו המבצע הגדול ביותר שהתנהל מאז החתימה על האמנה המשותפת לחיזוק הקשר המבצעי והמודיעיני בין הארגונים. כבר בתחילת הפעילות היה ברור שמדובר במבצע רחב היקף שהצלחתו טמונה ביתרון היחסי שכל ארגון מביא לקשר המשותף שנועד בראש ובראשונה להיאבק בתופעת הסחר הבלתי חוקי של בעלי החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully