וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד הגן תקף ילד והסביר לאמו: איימתי, אבל לא היה דם | האזינו

17.6.2019 / 21:53

הורים ממגדל מהעמק טוענים כי הסייע בגן הטיח את בנם בן ה-6 על הרצפה עד שלא הצליח לנשום. לטענתם, הרקע הוא סירוב הילד לחבוש כיפה. האם הטיחה בו בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS: "עשית לי שריפה בלב". בעקבות הפרסום, הושעה הגנן עד לבירור התלונה

עריכה: תומר לוי

הורי אחד מגני הילדים של רשת חב"ד במגדל העמק נדהמו אתמול (ראשון) כשבנם, ילד בן שש הלומד בגן חובה, שב הביתה המום אחרי האירוע הקשה שעבר עליו כמה שעות לפני כן. לטענתם, הוא סיפר להם כי הסייע, עוזר הגננת, "היכה אותו והטיח אותו על הרצפה". אביו של הילד, אופיר לוי, סיפר כי בנו "לא הצליח לנשום. הוא אפילו תיאר שירד לו דם מפה, הכול בגלל שהסייע דרש שהוא יוציא את העוגיות שאכל מפיו".

לדברי אופיר הנסער, אחרי מה שתיאר שבנו, אשתו מיהרה להתקשר לעובד הגן ולהתעמת איתו על הטענות. לטענת האב, "הוא רואה את זה כחלק משיטת החינוך שלו, חינוך לגיטימי לילדי הגן". בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, עוזר הגנן הוצא לחופשה עד לבירור התלונה.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין: "על נבחרי הציבור לכבד את החוק"; נתניהו: "לא שוכח לרגע"
המשטרה לתושב פוריידיס שהתלונן על ירי: "אתה יכול לעבור לאיראן"
עם המוח והניבים במקום: ראש זאב בן 40 אלף שנה התגלה ברוסיה

שיחת טלפון בין אמא לגנן בגן ילדים במגדל העמק שנהג באלימות כלפי בנה. אתר רשמי
"אי אפשר לכפות על ילד בן שש לחבוש כיפה". הילד שהותקף/אתר רשמי

המשפחה טענה כי האירוע התרחש ברקע העובדה כי הילד החליט שהוא לא מעוניין לחבוש כיפה לגן. "אי אפשר לכפות על ילד בן שש לחבוש כיפה", אמר אופיר. "אם הוא לא מעוניין בזה, הוא כבר גדול, יש לו רצונות משלו וצריך לכבד אותו".

לידי וואלה! NEWS הגיעה הקלטת השיחה בין אימו של הילד לבין הסייע המדובר. "יש לך דקה אחת לספר לי מה קרה לילד, מההתחלה ועד הסוף. אני רוצה לשמוע בדיוק מה קרה. עכשיו אתה מספר לי, לפני שאני מניעה את האוטו ועולה אל תחנת המשטרה", נשמעת האם בהקלטת השיחה.

הסייע השיב: "איימתי עליו בתנועה תוקפנית כביכול של חניקה, אבל זה לא היה, זאת הייתה תנועה לכיוון הצוואר. ואז התעצבנתי עליו, ומעכתי לו את העוגיות. לגבי דם, אני בפירוש לא ראיתי". בתגובה, אמרה האם: "עשית לי עכשיו שריפה בלב. מחר אתה לא מגיע לעבודה. אם אתה רוצה שהילדים שלך יהיו יתומים, תנסה להגיע, שמעת?". הסייע מצדה ענה לה: אני אגיע".

עוד באותו נושא

בעקבות התיעוד: המשטרה עצרה את המטפלת החשודה בהתעללות בפעוט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים הגישו תלונה. תחנת המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם יש לך ביצים להגיע, לי יש ביצים לעלות לתחנת המשטרה", המשיכה האם. "ובוא נראה אותך בעוד שנה. אתה מסוכן לציבור, אתה מסוכן לילדים, אתה מסוכן, אתה צריך ללכת לטיפול נפשי. אם היית הורג את הבן שלי..." הוא המשיך ואמר: "שמרתי על עצמי טוב טוב להתרחק ממנו".

בשלב זה האם החלה לבכות: "מה זה שמרתי על עצמי טוב טוב? אלוהים ישמור". לדבריו, "התנהגתי אליו בתוקפנות, איימתי עליו. יצאתי מהכלים, העמדתי אותו במקום. אחרי שדיברנו הרבה, והסברתי לו את העניין, ובלי העין הרע ראיתי שיש לו ראש". היא שאלה: "אתה בכלל שמת לב שילד יש מוגבלות, בעיות קשב וריכוז? ושהילד הזה גדל עם משקעים, שאבא שלו בכלל לא רצה להכיר בו? איך אתה מסוגל להתנהגות אליו בתוקפנות?".

"לא הצלחנו לעצום עין"

אם לא די בכך, כשההורים שיתפו את שארי הורי בגן בסיפור - מנהל הגן הרחיק אותם מקבוצת הווטסאפ. "הבנו שהם פחדו שנלך עם זה לתקשורת ויספר מה שקרה", הם אמרו. "הגיע הזמן שמישהו במערכת החינוך יתעורר על עצמו שם ויתחיל לאכוף את הנושא הזה של הגננים והמטפלים".

ההורים החליטו ללכת לתחנת המשטרה בעיר ולהגיש תלונה נגד הסייע המכה. "איבדנו את האמון במערכת החינוך", אמר אופיר. "אנחנו מזועזעים מכל מה שקרה. הילד שלנו חווה חוויה טראומתית. לא הצלחנו לעצום עין כל הלילה רק מהמחשבה של מה שהבן עבר".

האב הוסיף כי הם "ממוטטים". לדבריו, "היום הילד נשאר בבית, הוא לא יחזור לשם יותר. בימים הקרובים הוא אמור להיקלט בגן אחר". לצד הביקורת הקשה, שיבח לוי את מערכת החינוך במגדל העמק שמסייעת למשפחה.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "משטרת ישראל רואה בחומרה כל התעללות ובפרט בקטינים ובחסרי ישע. מיד עם קבלת התלונה במשטרה אמש בגין תקיפה שהתרחשה בגן ילדים, נפתחה חקירה במשטרה שעודנה בראשיתה, בשיתוף עם חוקר ילדים ממשרד הרווחה. נמשיך בחקירת המקרה ביסודיות וביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד בהתאם".

מעיריית מגדל העמק נמסר כי "האמא הגישה תלונה למשטרת ישראל ולכן הרשות מנועה על פי החוק לקיים בירורים ולנקוט צעדים פרט להוצאתו לחופשה עד לבירור התלונה. בכל מקרה, מנהלת מחלקת גני ילדים נמצאת בקשר עם האמא ובעצה אחת איתה ועם המפקחת מטעם משרד החינוך נמצאה מסגרת חלופית לילד עד סיום שנת הלימודים תוך כדי שהילד יקבל את כל הסיוע הנדרש מהשירות הפסיכולוגי העירוני".

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully