וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס"ר חושב שהוא אלוהים": חייל הכניס עוף למקרר צבאי - ורותק

16.6.2019 / 17:47

חייל המשרת במרכז הארץ נשפט ורותק לעשרה ימים, לאחר שהכניס קופסת אוכל למקרר הצבאי, מבלי שידע שהיא מכילה חתיכות עוף. הרס"ר ומפקדו החליטו לשפוט אותו אף שטען שעשה זאת בתום לב - ושהוא שומר כשרות בעצמו. אמו: "במקום שהכללים יגנו על הבן הדתי שלי, הם פוגעים בו"

החייל שרותק לבסיס בגלל שהכניס שלא בידיעתו למקרר הצבאי בשר, אייטם אור רביד. באדיבות המצולמים
"מאוד מפתיע שדווקא בחרו להתנכל אליו". החייל טען שהלכתית המקרה בסדר, אך המפקדים סירבו להקשיב/באדיבות המצולמים

חייל המשרת בבסיס במרכז הארץ נשפט היום (ראשון) ורותק לעשרה ימים כי הכניס שלא בידיעתו למקרר צבאי קופסת אורז שהכילה בין היתר חתיכות עוף. כשגילו זאת מפקדיו, הוחלט לשפוט אותו. במהלך המשפט הסביר החייל למפקדו שהוא אדם דתי, שומר כשרות, וכי הוא לא ידע שאביו, שהכין לו את האורז, שילב במנה כמה חתיכות עוף. אם לא די בכך, הסביר לו החייל, שמבחינת ההלכה מדובר באירוע תקין, מפני שקופסת האורז הייתה סגורה, וכך גם השקית שהכילה את האורז והעוף. למרות זאת, החליט מפקדו להענישו.

אמו של החייל הביעה את מורת רוחה בשיחה עם וואלה! NEWS וסיפרה על החשש כי יתנכלו לבנה שבועות בודדים לפני שחרורו: "הבן שלי שהה אצל אביו וחזר לבסיס ביום שישי, האב הכין לו מנת אורז ובפנים היו גם חתיכות עוף. הבן שלי לא ידע שיש שם עוף, הקופסא הייתה סגורה והייתה בתוך שקית אטומה. כשהבן שלי הגיע לבסיס שאלו אותו מה יש בתוך השקית והוא אמר אורז, ואישרו לו להכניס את זה למקרר הצבאי".

לדברי האם, בנה בחור דתי, למד בישיבה תורנית גבוהה במרכז הארץ ומקפיד מאוד על כשרות והלכה, "כך שמאוד מפתיע שדווקא בחרו להתנכל אליו". האם תיארה את ההשפלה שעבר בנה: "הרס"ר ביקש ממנו לפתוח את מנת האוכל שלו וגילה שיש שם עוף, אז הוא שאל אותו 'מה יש שם? זה עוף?', והבן שהופתע כמו הרס"ר ענה לו, 'לא ידעתי שיש שם עוף".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על הרשעת רעייתו: אם זו לא הייתה אשתי - לא הייתה חקירה
פומפאו: לא רוצים מלחמה, אך אין ספק שאיראן אחראית לתקיפת המכליות
חנייה מסומנת ופריסה רחבה: עיריית ת"א תסדיר נסיעה בקורקינטים

החייל שרותק לבסיס בגלל שהכניס שלא בידיעתו למקרר הצבאי בשר, אייטם אור רביד. באדיבות המצולמים
"כשהגיע, שאלו מה יש בשקית ואישרו לו להיכנס". החייל שרותק לאחר שהכניס אורז ובשר למקרר הצבאי/באדיבות המצולמים

"במקום שהכללים יגנו על הבן הדתי שלי, הם פוגעים בו. הרס"ר הזה חושב שהוא יותר מאלוהים ומתנכל לו", הוסיפה אמו של החייל. "מבחינה הלכתית זה בסדר להכניס עוף סגור, בתוך קופסא, בתוך ניילון, בתוך מקרר, אין שום בעיה עם זה".

לדבריה, "אלו הם כללי הצבא, ולא עזר שהבן שלי אמר שהוא עשה זאת בתום לב, ולא התכוון לעבור על כללי הצבא. הוא אמר את זה במשפט וזה לא עניין אף המפקדים שריתקו אותו לעשרה ימים לבסיס. איפה שיקול הדעת של מפקד הגדוד כשעומד מולו חייל דתי ומסביר כי הדבר נעשה בשגגה? עוד חודש הוא משתחרר, איזו מוטיבציה תהיה לו לשרת במילואים ביחידה זו?".

זהו איננו האירוע הראשון שמעורר סערה בצה"ל בעקבות דיני הלכה. אמש פורסם בתקשורת סיפורו של חייל שרותק לבסיס מפני שערבב מוצרים חלביים ובשריים במקרר הצבאי. החייל הניח נקניק במקרר בחדר מגורים בבסיס, ושבו השתמשו גם חיילים נוספים, אף שנכתב על המקרר כי הוא "בחזקת חלבי". ככל הנראה, המפקד של אחד החיילים הבחין בכך במהלך מסדר שהתקיים ביום חמישי לקראת סוף השבוע. אביו של החייל שרותק כתב בפייסבוק: "המקרר נמצא בחדר של החיילים החילוניים והנקניק היה סגור. פלא שהקיטוב בעם הולך וגדל. פלא שאנחנו הרוב החילוני נרמסים על ידי המאפיה - המיעוט הדתי המאורגן. אני מעוצבן".

אורי קידר, מנכל ישראל חופשית, אמר בתגובה למקרה כי "הכנסת כללי משמעת דתיים לכאורה ולא ברורים לצה''ל , היא כבר צעד, או אפילו עשרה צעדים יותר מדי. כשרף ההחמרה עולה ועולה, אין פלא שגם חייל דתי איננו 'דתי מספיק' עבור הסמכות הדתית המקומית בצה''ל. אולי כדאי להיזכר בפיסת היסטוריה שחלקנו שוכחים - צה''ל הוא צבא ההגנה לישראל. תפקידו להגן על מדינת ישראל. תפקיד זה לא כולל הגנה על החמרות חדשות ואכיפה מיותרת כנגד חיילים חילוניים ודתיים כאחד. תנו לצה''ל לנצח".

דובר צה"ל התייחס ולמקרה ומסר בתגובה כי "בצה"ל פקודות והנחיות שעניינן כשרות ובכלל זה לגבי אחזקת מוצרים ביחידה. במקרה זה נשפט חייל לאחר שמפקדיו מצאו כי הפר הנחייה מחייבת. טענת החייל כי מדובר בשגגה תיבחן פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully