וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנייה מסומנת ופריסה רחבה: עיריית ת"א תסדיר נסיעה בקורקינטים

16.6.2019 / 16:35

כחלק מהמאצים לייצר איזון בין הצורך התחבורתי לשמירה על הסדר הציבורי. עיריית ת"א תחל במתן היתרים זמניים לחברות המפעילות קורקינטים חשמליים לקהל הרחב. בין התנאים שפורטו בהיתר - הגבלת אזורי החנייה בלב העיר - שתתרחב גם לעיר כולה, והגבלת מספר הכלים. כל הפרטים

מערכת וואלה!

בצל התאונות הרבות והיקף הנפגעים העולה, עיריית תל אביב תפרסם מחר (שני) קול קורא לחברות המפעילות קורקינטים חשמליים להגיש בקשה לקבלת היתר הפעלה בשטחה. זאת, כחלק מהמאמצים להסדיר את הנסיעה בעיר והחנייה בה. במסגרת המהלך, החברות יידרשו להגיש בקשה להיתר הפעלה לחצי שנה ברחבי העיר.

הקול קורא מפרט את כללי ההסדרה והתנאים לקבלת היתר הפעלה זמני על פיהם על החברות לפעול. בין היתר - הגבלת חניית באזורים שונים בעיר, תוך הסדרת תאי-חנייה יעודיים ומסומנים, פריסה וזמינות של הכלים בכל רחבי העיר ודרישה לפריסה באזורים מועדפים להחלטת העירייה, הגבלת מספר הכלים, העברת מידע ונתונים לצורכי מחקר וניתוח ועוד. בעירייה ציינו כי ההסדרה תחל ב-1 באוגוסט 2019.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשעת שרה נתניהו היא החזרה הגנרלית לקראת מזעור תיקי רה"מ
ארדואן: נתחיל לקבל מרוסיה את מערכות ה-S-400 באמצע החודש הבא

קורקינט חשמלי ליים Lime. ליים, אתר רשמי
אזורי החנייה יוגבלו. קורקינטים שיתופיים/אתר רשמי, ליים

על פי הפירוט שהוצג, בשלב הראשון יוגדר רובע 3 - לב העיר (חוף הים ממערב, אבן גבירול ממזרח, נחל הירקון מצפון וקו הרחובות בוגרשוב, שד' בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חנייה בו תותר חניית הקורקינטים רק בתאי חנייה ייעודיים שיסומנו לשם כך. תאי החניה יספקו זמינות חניה במרחק של כמאה מטר בממוצע, על הכביש עם עדיפות לקרנות רחוב ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה. החל מ-1 באוגוסט קורקינטים שימצאו חונים באזור מוגבל חנייה מחוץ לתאי החנייה הייעודיים יוחרמו. במקביל, בעירייה אומרים כי יפעלו לסימון מאות תאי חנייה נוספים בעיר.

עוד באותו נושא

"זה העיר אותי באמצע הלילה": המטרד החדש של תושבי תל אביב והסביבה

לכתבה המלאה

מלבד הגבלת אזורי החנייה, עיריית תל אביב הציבה את השמירה על הסדר במרחב הציבורי כתנאי לקבלת ההיתר. בין השאר, דורשת העירייה מהמפעילים לשמור על מעברים ציבוריים פתוחים ופריסה וזמינות ברחבי העיר. בעל ההיתר יפרוס אחוז מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה בדגש על יפו. גם כמות הקורקינטים תוגבל והמפעילים אף יידרשו לפרסם תכנית להגברת בטיחות הרוכבים, להפעיל מוקדי שירות, ולאסור הפעלת אזעקות בשעות הלילה. במקביל, העירייה תמשיך באכיפה נגד השארת קורקינטים באופן המפריע לסדר הציבורי ורכיבה מסוכנת על המדרכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אכיפת הרכיבה בכבישים תוגבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השתלבות הכלים השיתופיים בעיר מבורכת - זו תחבורה אלטרנטיבית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב", אמרה מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה. "הכלים השיתופיים מאפשרים התניידות שיוויונית יותר, מצמצמים פערי מרחק ומסייעים להורדת יוקר המחייה. לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות. הנתון שאספנו לפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש ולכן, עיריית תל אביב-יפו, שוב נדרשת לייצר רגולציה והסדרה מקומית לאתגר שמעמידה בפנינו המהפכה בתחבורה - במיוחד בתקופה זו שבה הממשלה בלתי מתפקדת אבל המציאות ממשיכה לנוע קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully