וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: נתחיל לקבל מרוסיה את מערכות ה-S-400 באמצע החודש הבא

16.6.2019 / 10:56

נשיא טורקיה נקב בלוח הזמנים המפורט ביותר עד כה לקבלת המערכות החדשות, חרף איומיה של ארה"ב על סילוקה של אנקרה מתכנית ה-F-35. "נדבר על זה עם טראמפ", אמר ארדואן בביטול על אזהרות הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי הוא מצפה שמערכת ההגנה אווירית הרוסית S-400 תגיע לטורקיה במחצית הראשונה של החודש הבא - כך דיווחה היום (ראשון) רשת NTV. זאת למרות אזהרותיה של ארצות הברית מפני סנקציות אפשריות, משום שהמערכת אינה מתאימה למערכות של נאט"ו - שבהן חברות שתי המדינות.

"דנו עם רוסיה על סוגיית ה-S-400. אכן, הנושא סגור", צוטט ארדואן על ידי כתבים בדרך חזרה לטורקיה מביקור בטג'יקיסטן, שם הוא נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אני חושב שהן (המערכות) יתחילו להגיע בחצי הראשון של יולי", הוסיף ארדואן, שנתן לוח זמנים ספציפי יותר מבעבר.
בשבוע שעבר הזהיר שר ההגנה בפועל של ארצות הברית, פטריק שנהאן, כי טורקיה תסולק מהתכנית לפיתוח חמקני F-35, אלא אם אנקרה תיסוג מתכניתה לרכוש את הטילים הרוסיים עד סוף החודש הבא.

נשיא טורקיה אמר כי הוא ידון בנושא עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעמו הוא אמור להיוועד בפסגת ה-G-20 בהמשך החודש. "כשמישהו בעמדה נחותה יותר אומר דברים שונים, אנחנו ישר יוצרים קשר עם טראמפ ומנסים לפתור את הבעיות בצורה דיפלומטית דרך הטלפון. זה לא לוקח הרבה זמן שם", אמר ארדואן.

עוד בנושא:
ארה"ב באולטימטום לטורקיה: בטלו את עסקת הטילים עם רוסיה עד סוף יולי
S-400 או פטריוט? עסקת הטילים הרוסית שמאיימת על יחסי ארה"ב וטורקיה

נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פגישתו עם עמיתו הרוסי ולדימר פוטין בדושנבה, טג'יקיסטן 15 ביוני 2019. רויטרס
העסקה מרגיזה את וושינגטון. ארדואן ופוטין, אתמול/רויטרס

וושינגטון סבורה כי מערכות הגנה אלה יסכנו את מטוסי ה-F35, שנרכשו על ידי טורקיה, וממשלו של טראמפ הבהיר בכמה הזדמנויות כי טורקיה לא תוכל ליהנות משני העולמות. בתחילת החודש היא הציבה אולטימטום לטורקיה, לפיה עליה לחזור בה עד 31 ביולי מהעסקה, או שטייסיה המתאמנים על המטוסים החמקנים מתוצרת לוקהיד מרטין יגורשו מארצות הברית.

עם זאת, אימוני הטייסים הטורקים על המטוס נעצרו מוקדם מהצפוי כחלק מצמצום מעורבותה של טורקיה בתכנית לפיתוח החמקנים המתקדמים. כמו כן, ברויטרס דווח כי ארצות הברית החליטה לעצור את קבלתם של טייסים טורקים נוספים, בסימן ברור לכך שהמחלוקת עומדת לקראת נקודת שבירה.

עוד באותו נושא

משבר עסקת הטילים עם רוסיה: ארה"ב השביתה את טייסי ה-F-35 הטורקים

לכתבה המלאה
סוללת של מערכת S-400 במצעד יום הניצחון בכיכר האדומה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. רויטרס
מערכת S400 בכיכר האדומה במוסקבה, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully