וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגנות הענק: מנהיגת הונג קונג משעה את חוקי ההסגרה לסין

המנהיגה קארי לאם הצהירה על כוונתה להשעות את תכניתה השנויה במחלוקת בתגובה למחאת הציבורית, בצעד שמהווה ניצחון עבור ארגוני האופוזיציה. בימים האחרונים פרצו הפגנות ענק בהונג קונג נגד חוקי ההסגרה, שלטענת המוחים יכפיפו את הונג קונג למערכת המשפט הסינית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיגת הונג קונג קארי לאם הודיעה היום (שבת) בהצהרה לתקשורת על השעיית תכניתה השנויה במחלוקת שתאפשר הסגרת אזרחים לידי סין בתגובה למחאה הציבורית, וציינה כי הצעדים הבאים ייקבעו לאחר התייעצות עם מקבלי ההחלטות.

"לאחר הרהורים פנימיים רבים ביומיים האחרונים, אני כעת מודיעה שהממשלה החליטה לעכב את תהליכי החקיקה ולחדש את השיח עם כל רבדי החברה, לעשות עבודה הסברתית נוספת ולהקשיב לדעות שונות של החברה", אמרה לאם במסיבת העיתונאים, והוסיפה כי לא נקבע תאריך לתום ההשעיה.

הודעתה מגיעה אחרי הפגנות הענק שפרצו באחד ממרכזי הסחר הגדולים בעולם, ולאחר שיועציה האיצו בה לפי הדיווחים להשעות את החוקים שהרשויות הפרו-סינית מקדמות בתמיכת בייג'ינג.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
עימותים מחוץ לפרלמנט: הונג קונג דחתה את העברת חוקי ההסגרה לסין
"זרים מנסים ליצור כאוס": הונג קונג לא נסוגה מחוקי ההסגרה לסין
מיליון מפגינים בהונג קונג נגד חוקי הסגרה לסין: "עניין של חיים ומוות"

מפגינים נגד הצעת חוק הסגרה בהונג קונג, יוני 2019. רויטרס
הפגנה בהונג קונג נגד חוקי ההסגרה/רויטרס

בתגובה להודעה, הקונסוליה של ארצות הברית בהונג קונג הוציאה הצהרת תמיכה בהחלטתה של לאם.

מאות אלפי בני אדם מחו בימים האחרונים נגד חוקי ההסגרה וטרם הודעתה תכננו המפגינים להמשיך את המחאה גם מחר. ממשלתה של לאם טענה בעבר כי החוקים "יסגרו את הפרצות" כך שהונג קונג לא תהפוך למקלט לעבריינים. לדבריה, החוקים נחוצים על מנת להגן על העיר מפני פושעים.

עם זאת, מבקרי החוקים טענו שהם יחשפו את אנשי הונג קונג למערכת המשפט הסינית הפגומה, שבה מוגשים כתבי אישום נגד מתנגדים פוליטיים בגין פשעים כלכליים או אישומים עמומים בגין סיכון הביטחון הלאומי. לאחר הגשת כתב האישום, הם עלולים להיתקל בהליכים בלתי הוגנים במערכת שבה הרוב המכריע משפטים פליליים מסתיימים בהרשעה.

עוד באותו נושא

איום ושמו סין: תושבי הונג קונג במאבק גורלי על עתידם

לכתבה המלאה
מנהיגת הונג קונג קארי לאם במסיבת עיתונאים ב-15 ביוני 2019. רויטרס
נכנעה ללחץ. מנהיגת הונג קונג, קארי לאם/רויטרס

לפני מסיבת העיתונאים אמרו מחוקקים לסוכנויות הידיעות כי לאם מתכננת לדחות את הצעת החוק, אך לא לגנוז אותן לגמרי. בתקשורת בהונג קונג התפרסמו הבוקר דיווחים רבים על כך שלאם מכינה הצעת להשעיית חוקי ההסגרה, ושהיא עצרה את ההתקדמות בחקיקתם, בצעד שנתפס כניצחון עבור המפגינים וארגוני האופוזיציה.

עוד דווח כי לקראת ההכרזה היא קיימה פגישות דחופות עם מחוקקים התומכים בממשלתה. החלטתה מעלה שאלות לגבי עתידה של המנהיגה, שבשנת 2017 אמרה שתתפטר "אם דעת הקהל המרכזית תגרום לכך שלא אוכל להמשיך בעבודתי יותר".

מחאה בהונג קונג 14 ביוני 2019. רויטרס
המחאה בהונג קונג, אתמול/רויטרס

לאם נבחרה בשנת 2017 על ידי ועדה שנשלטת על ידי האליטות מבייג'ינג, והיא נתפסת כמועמדת המועדפת של המפלגה הקומוניסטית. לחץ המפגינים, שעשרות אלפים מהם כיתרו את מבנה הפרלמנט, הוביל לדחיית הדיון על העברת החוקים, אך הם מתכננים להמשיך עד לגניזת החקיקה.

סין הפנתה אצבע מאשימה לעבר ממשלות זרות בטענה כי הן תומכות במפגינים. סגן שר החוץ הסיני לה יוצ'נג זימן דיפלומט אמריקני בכיר לשיחת נזיפה בעקבות התגובות האמריקניות למחאה נגד חוק ההסגרה. סגן השר קרא לוושינגטון "להפסיק את התערבותה בפוליטיקה הפנימית של הונג קונג, ולאפשר תהליך חקיקה ראוי". משרד החוץ הסיני מסר כי החקיקה בהונג קונג היא נושא השמור לסין, וכי אין מקום להתערבות בינלאומית. "כל מזימה שמטרתה לייצר כאוס בהונג קונג, או שעלולה לפגוע בשגשוג וביציבות תפגוש בהתנגדות של רוב תושבי סין ותושבי הונג קונג".

(עדכון ראשון: 9:08)

מחאה בהונג קונג 14 ביוני 2019. רויטרס
מפגינים בהונג קונג, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully