וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים בשוויץ יצאו למחאת ענק ברחובות: "דורשות יותר כסף וכבוד"

מאות אלפי נשים ברחבי המדינה יצאו לרחובות במחאה כי ממשיכים להתייחס אליהן באופן לא שיוויוני. "ב-2019, אנחנו עדיין מחפשות שוויון", אמרה פעילה. שוויץ נמצאת מאחורי מדינות רבות באירופה בנוגע לשוויון מגדרי. נשים במדינה קיבלו את זכות ההצבעה רק בשנת 1971

הפגנות נשים בשוויץ 14 ביוני 2019. AP
הפגנות של נשים בלוצרן, שוויץ, היום/AP

מאות אלפי נשים ברחבי שוויץ יצאו היום (שישי) לרחובות בדרישה לקבל שכר יותר גבוהה, שוויון זכויות ויותר כבוד, ומחו על כך כי אחת המדינות העשירות בעולם ממשיכה להתייחס למחצית מהאוכלוסייה שלה באופן לא הוגן. המחאות כללו צעדות, קונצרטים, הפסקות צהריים מורחבות, פיקניקים רבי משתתפות והפגנות במרכזי ערים.

"ב-2019, אנחנו עדיין מחפשות שוויון", אמרה קלרה אלמאידה לוזאר, אחת ממארגנות של הפגנה שנערכה במכון הפדרלי לטכנולוגיה בלוזאן. "תרבות הסקסיזם היא חלק מחיי היום-יום בשוויץ. זה בלתי נראה ואנחנו התרגלנו לחיות עם זה עד לרמה שבקושי שמים לכך לב", אמרה.

לקריאה נוספת
למרות בקשת רעייתו: הגבר שרצח את חמשת ילדיו נידון למוות
מהומות בממפיס: 25 שוטרים נפצעו אחרי שצעיר שחור נורה למוות
היסטוריה באקוודור: העליון אישר נישואים חד-מיניים

הפגנות נשים בשוויץ 14 ביוני 2019. AP
נשים מפגינות בלוזאן, שוויץ, היום/AP

שוויץ נמצאת מאחורי מדינות רבות באירופה בנוגע לשוויון מגדרי. נשים במדינה קיבלו את זכות ההצבעה רק בשנת 1971, עשרות שנים לאחר רוב המדינות המערביות, ועד שנת 1985 עוד היו זקוקות לאישור בעליהן על מנת לפתוח חשבון בנק. בנוסף לכך, חופשת לידה המעוגנת בחוק הוצגה רק בשנת 2005. כמו כן, נשים בשוויץ מרוויחות 19% פחות מגברים, ו-8% פחות אם יש להן את אותם הכישורים. לפי הדוח האחרון שפורסם על ידי אמנסטי, 59% מהנשים מעידות כי עברו הטרדה מינית.
יחד עם הזעם על הסקסיזם וחוסר השוויון במקומות עבודה, מפגינות רבות דרשו כי יינתן תשלום יותר גבוה לעובדות בהן יש רוב נשי, כגון ניקיון, הוראה ועבודה סוציאלית.

עוד באותו נושא

ארגנטינה: אלפים הפגינו בבירה נגד אלימות כלפי נשים

לכתבה המלאה
הפגנות נשים בשוויץ 14 ביוני 2019. AP
נשים בעיר ברן, היום/AP

שביתת הנשים הראשונה בשוויץ, שאירעה בשנת 1991, הייתה הפעולה התעשייתית הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה, כאשר יותר מחצי מיליון נשים עזבו את מקומות עבודותיהן על מנת להפגין נגד אפליה, עשור לאחר ששוויון זכויות מגדרי נכנס לחוק.

נשים רבות מרגישות כי חלה התקדמות מועטה מאז השביתה ב-1991. "אני חושבת שרבות מאתנו סברו שיקרה שינוי באופן אוטומטי לאחר 1991, אך הוא קרה ולא יקרה. אנחנו נצטרך להילחם על מה שמגיע לנו", אמרה מארי לאור פבריי, מנהלת בסוכנות לעבודות זמניות.

האירועים החלו במהלך הלילה של יום חמישי, כאשר נשים צלצו בפעמונים של הקתדרלה בלוזאן, שהוארה בצבע סגול. כמו כן, הן הדליקו מדורה וזרקו אליה פריטים נשיים. בלוצרן, מאות נשים קיימו הפגנה בישיבה עול בית הקולנוע של העיר. בכל רחבי המדינה נשים קושטו בציורי פנים, או במדבקות.

הפגנות נשים בשוויץ 14 ביוני 2019. AP
אישה מפגינה בז'נבה, שוויץ, היום/AP

"על מנת שתהיה הצלחה, כל תנועה צריכה שתושקע בה אנרגיה רגשית, שכעת הצטברה. יש דור גדול של נשים צעירות בשנות ה-20 וה-30 לחייהן שמעדיפות פמיניזם", אמרה ההיסטוריונית אליזבת ג'וריס למדיה מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully