וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת רעייתו: הגבר שרצח את חמשת ילדיו נידון למוות

13.6.2019 / 23:25

חבר המושבעים החליט פה אחד לדון למוות את טימותי ג'ונס בגין רצח חמשת ילדיו באוגוסט 2014. חרף הפצרות אביו ובקשתה של אשתו לשעבר לחון אותו, השתכנעו המושבעים בדברי התובע: "על העונש להתאים לפשע - הוא רוצח המונים"

צילום: News 19 WLTX, עריכה:תומר לוי

חבר המושבעים בקרוליינה הדרומית דן היום (חמישי) למוות את טימותי ג'ונס, לאחר שהרשיע אותו ביום חמישי האחרון ברצח חמשת ילדיו באוגוסט 2014. המושבעים הצביעו פה אחד בעד עונש המוות, זאת לאחר ששקלו גם מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור.

ג'ונס, בן 37, שלא היה נוכח במשפט, רצח בשנת 2014 את חמשת ילדיו: מרה בת ה-8, אליאס בן ה-7, ניית'ן בן ה-6, גבריאל בן השנתיים ואביגיל בת השנה, בביתם הנייד הסמוך לעיר לקסינגטון, אז הכניס אותם לתא המטען ברכבו ונסע עמם במשך תשעה ימים לפני שהשליך את שרידיהם באזור כפרי באלבמה.

פסק הדין התקבל חרף בקשתה של אשתו לשעבר ואם חמשת הילדים, אמבר קייזר, שלא לגזור עליו עונש מוות בטענה כי "הוא לא הפגין רחמים לילדים שלי בשום צורה, אבל הילדים שלי אהבו אותו". קייזר המשיכה ואמרה כי "שמעתי מה הילדים שלי עברו ומה הם סבלו. כאם, אילו הייתי יכולה, הייתי קורעת לו את הפרצוף באופן אישי. זו האם שבי, זו אימא דוב - אבל אם אני מדברת בשם הילדים שלי, ולא בשם עצמי, זה מה שיש לי לומר".

אב שרצח את חמשת ילדיו בדיון בבית המשפט, קרוליינה הדרומית, 11 ביוני 2019. AP
ג'ונס בבית המשפט ביום שלישי. לא נכח בדיון גזר הדין היום/AP

"על העונש להתאים לפשע - הוא רוצח המונים", אמר התובע ריק האברד לחבר המושבעים, שטען כי העונש על רצח ילדים מתחת לגיל 11 הוא גזר דין מוות. מנגד, הזכירה הסניגורית של האב, קייסי סקור, לחבר המושבעים כי אמו של ג'ונס סובלת מסכיזופרניה ומאושפזת במוסד, ומחלה זו יכולה לעיתים להיות תורשתית, "כמה עוד מוות על משפחת ג'ונס לסבול? עונש מוות לא נדרש באף מקרה". אביו של ג'ונס, טימותי האב, התחנן במשפט על חיי בנו, ופשט את חולצתו בכדי לחשוף את גבו המקועקע בפרצופי נכדיו שנרצחו.

ג'ונס נעצר במיסיסיפי בספטמבר 2014 והוביל את המשטרה אל גופות הילדים, שנמצאו כשהן עטופות בשקיות אשפה. הוא הודה במשטרה כי בנו האמצעי, ניית'ן, מת משום שהעניש אותו וכי רק מאוחר יותר חנק את ארבעת הילדים האחרים. בשיחת טלפון מ-2014 שהושמעה במהלך המשפט, נשמע ג'ונס אומר מבית הכלא כי התעצבן על ניית'ן שבכה מגעגועים לאימו. פסיכיאטר שהעיד במשפט, סיפר כי ג'ונס אמר לו ש"קול של גרמלין" אמר לו להרוג את שאר הילדים.

במהלך תקופת המשפט שארכה כשבוע, צפה חבר המשפטים בתמונות גרפיות של גופות הילדים, בעדויות משטרתיות ושמע עדות רגשית מצד מורי בית הספר של הילדים וקרובי המשפחה. התובע האברד סיכם ואמר כי ג'ונס הוא אדם אנוכי ורשע שהתעלל בילדיו ורצח אותם מתוך זעם ופחד להיתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully