וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך יומיים: החות'ים תקפו נמל תעופה בסעודיה

14.6.2019 / 19:43

המורדים הפרו-איראניים תקפו בעזרת רחפנים את נמל התעופה בדרום הממלכה, אך לא היו נפגעים בתקרית. הצבא הסעודי מסר כי הצליח ליירט את הרחפנים, וכי נמל התעופה פועל כסדרו. ביום רביעי נפצעו 26 בני אדם במתקפה על נמל התעופה, לאחר שהמורדים הגבירו את מתקפותיהם

עריכה: תומר לוי

המורדים החות'ים בתימן תקפו היום (שישי) שדה תעופה בערב הסעודית בעזרת רחפנים, בפעם השנייה בתוך שבוע. חמישה רחפנים פגעו בנמל התעופה אבהה שבדרום המדינה. הרשויות בערב הסעודית מסרו כי לא היו נפגעים באירוע, וכי נמל התעופה ממשיך לפעול כסדרו.

בהצהרה מטעם הקואליציה שמובילה ערב הסעודית נמסר כי מערכות ההגנה האוויריות וחיל האוויר הסעודי הצליחו ליירט מתקפת רחפנים ששיגרו המורדים השיעים בתימן. רשת הטלוויזיה אל-מוסירה, המזוהה עם החות'ים, אישרה כי המורדים אחראים למתקפה.

לקריאה נוספת
סעודיה: יירטנו טילים ששיגרו החות'ים בתימן לעבר העיר מכה
מתקפה בלב סעודיה: המל"טים של המורדים בתימן מאיימים על חצי האי ערב

שדה התעופה בערב הסעודית שהותקף בידי המורדים החות'ים. רויטרס
שדה התעופה שהותקף בידי החות'ים, השבוע/רויטרס

במתקפה שערכו החות'ים ביום רביעי נפצעו לפחות 26 בני אדם. המורדים הפרו-איראנים, הגבירו את מתקפותיהם על הממלכה הסונית לאחרונה. רשת אל-מוסירה דיווחה ביום רביעי כי טיל שיוט שוגר לעבר נמל התעופה, שנמצא במרחק של 200 ק"מ מצפון לגבול עם תימן ומשמש לטיסות פנימיות ואזוריות. רשות התעופה האזרחית הסעודית אמרה כי הטיסות נמשכות כסדרן.

בהצהרה שמסרה הקואליציה הערבית, שנלחמת בחות'ים השיעים מאז 2015, נמסר כי הטיל נפל על אולם הנחיתות בנמל התעופה הבינלאומי בעיר אבהה שבדרום-מערב המדינה. "זהו פשע מלחמה המוכיח שהחות'ים מקבלים כלי נשק מתקדמים מאיראן", אמר דובר הקואליציה.בתקופה האחרונה הגבירו המורדים, שמכחישים שהם מקבלים כלי נשק מאיראן, את מתקפותיהם בעומק ערב הסעודית. בחודש שעבר הם שלחו מל"טים ממולכדים שתקפו מתקני נפט בממלכה הסונית, שכינסה בעקבות זאת פסגות חירום של מדינות ערביות ומוסלמיות והזהירה במהלכן מפני איראן. ריאד האשימה את טהראן בתכנון המתקפה, אך הן איראן והן החות'ים הכחישו זאת.

עוד באותו נושא

טיל שיוט של המורדים מתימן פגע בנמל תעופה בסעודיה; 26 נפצעו

לכתבה המלאה
מוחמד בין סלמאן, נסיך הערב הסעודית. 31 במאי 2019. רויטרס
ריאד האשימה את טהראן בתכנון המתקפה. מוחמד בן סלמאן/רויטרס

המתקפה התרחשה בזמן המתיחות המוגברת בין איראן לבין ארצות הברית, ששלחה נושאת מטוסים, משחתות ומפציצים למפרץ הפרסי בתקופה האחרונה. בחודש שעבר הותקפו גם ארבע מכליות נפט לחופי איחוד האמירויות הערביות, שהיא חלק מהקואליציה הסעודית, ובארצות הברית ובערב הסעודית הטילו את האחריות על איראן, שמכחישה גם את מעורבותה במקרה הזה.

החרפת המתקפות של החות'ים הגיעה אחרי הפוגה יחסית בקרבות במדינה ערבית הענייה ביותר, שמיליונים מאזרחי סובלים מתת-רעב וממחלות. ההסלמה באלימות מאיימת על תהליך השלום בחסות האו"ם, שהוביל להפסקת אש בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה. הנמל משמש שער הכניסה להעברת סחורות וסיוע למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully