וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: יירטנו טילים ששיגרו החות'ים בתימן לעבר העיר מכה

21.5.2019 / 10:03

הקואליציה אמרה כי כוחות ההגנה האווירית סיכלו את המתקפה, אך המורדים הפרו-איראנים הכחישו כי הם ניסו לפגוע בעיר הקדושה ביותר למוסלמים. זאת תקרית נוספת בין הצדדים בימים האחרונים, בשיאה של המתיחות האזורית

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ערב הסעודית אמרה כי היא יירטה שני טילים ששיגרו החות'ים מתימן לעבר מחוז מכה. עם זאת, המורדים הפרו-איראנים הכחישו כי הם ניסו לפגוע באתר הקדוש ביותר למוסלמים. הבוקר (שלישי) הם אמרו כי הם תקפו מחסן נשק בנמל התעופה בנג'ארן, שבדרום הממלכה הסונית.

השיגורים אירעו בזמן של מתיחות גוברת בין טהראן למדינות המפרץ הערביות, כשהמלחמה בתימן הנמשכת זה יותר מארבע שנים נתפסת כעימות עקיף בין הגוש הסוני בהובלת ערב הסעודית לבין הציר השיעי בהנהגת איראן.

דובר מטעם כוחות הקואליציה הסעודית אמר אתמול כי כוחות ההגנה האווירית זיהו "מטרות שעפו בשמי אזורים מוגבלים במחוזות ג'דה וטאיף והם התמודדו עמם בהתאם למצב". שני המחוזות הללו הם חלק מאזור מכה. רשת אל-ערביה הסעודית דיווחה מוקדם יותר, לפי עדי ראיה, שמערכות ההגנה אוויריות יירטו שני טילים בשמי שני הערים, ושאחד מהם היה בדרכו למכה.

יותר משני מיליון מוסלמים מרחבי העולם עולים לרגל למכה מדי שנה, ורבים מבקרים בה במהלך חודש הרמדאן, שמצוין כעת. "המשטר הסעודי מנסה דרך האשמות האלו לגרוף תמיכה בתוקפנות שלו נגד העם התימני", אמר דובר הכוחות של החות'ים, יחיא סריע, בתגובה לטענות על שיגורי הטילים לעבר מכה, הנמצאת במרחק של 70 ק"מ מהעיר ג'דה ו-50 ק"מ מטאיף.

מתפללים במסגד הגדול בעיר מכה, ערב הסעודית, 18 באוגוסט 2018. AP
שני מיליון עולים לרגל. מכה/AP

בשבוע שעבר האשימה ריאד את איראן בהוראה על מתקפת המל"טים של החות'ים בממלכה, שבה הותקפו מתקני נפט. טהראן הכחישה זאת, אך התקרית הוסיפה למתיחות בין איראן לבין ארצות הברית, בעלת בריתה של ערב הסעודית.

המתקפה על תחנות שאיבות הנפט הגיעה יומיים אחרי הפגיעה בארבע מכליות הנפט שלחופי איחוד האמירויות הערביות, שעליה שום גורם לא קיבל אחריות. שני גורמי ממשל אמריקניים אמרו בשבוע שעבר כי בוושינגטון סבורים שאיראן עודדה את החות'ים או מיליציות שיעיות בעיראק להוציא לפועל את המתקפה.

החות'ים משגרים באופן עקבי טילים ומל"טים לערים בתוך שטחה של ערב הסעודית ואל מתקני נפט, רובם באזורי הגבול. פעמיים, ב-2016 וב-2017, אמרו כוחות הקואליציה הסעודית כי החות'ים שיגרו טילים לעבר מכה, אך הארגון טען אז כי הוא תקף נמלי תעופה סמוכים.

ביום ראשון דיווחה סוכנות הידיעות של החות'ים כי הארגון יחל במבצע צבאי נגד 300 מטרות צבאיות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, המנסות להשיב לשלטון את הממשלה שהופלה על ידי המורדים בסוף 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully