וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל שיוט של המורדים מתימן פגע בנמל תעופה בסעודיה; 26 נפצעו

12.6.2019 / 17:16

הקואליציה הסעודית הנלחמת בחות'ים הפרו-איראנים אמרה כי הטיל פגע באולם הנחיתות בנמל בעיר אבהה שבדרום-מערב הממלכה: "פשע מלחמה המוכיח שהחות'ים מקבלים כלי נשק מתקדמים מאיראן". החות'ים: "תגובה על פשעי הקואליציה"

עריכה: תומר לוי

לפחות 26 בני אדם נפצעו היום (רביעי) במתקפה של המורדים החות'ים מתימן על נמל תעופה בערב הסעודית - כך אמרה הקואליציה הסעודית הנלחמת במורדים הפרו-איראנים, שהגבירו את מתקפותיהם על הממלכה הסונית לאחרונה. מוקדם יותר דיווחה רשת אל-מוסירה של המורדים כי הם שיגרו טיל שיוט לעבר נמל התעופה, שנמצא במרחק של 200 ק"מ מצפון לגבול עם תימן ומשמש לטיסות פנימיות ואזוריות. רשות התעופה האזרחית הסעודית אמרה כי הטיסות נמשכות כסדרן.

בהצהרה שמסרה הקואליציה הערבית, שנלחמת בחות'ים השיעים מאז 2015, נמסר כי הטיל נפל על אולם הנחיתות בנמל התעופה הבינלאומי בעיר אבהה שבדרום-מערב המדינה. "זהו פשע מלחמה המוכיח שהחות'ים מקבלים כלי נשק מתקדמים מאיראן", אמר דובר הקואליציה. בין הפצועים, שהיו אזרחים מקומיים, תימנים והודים, היו שלוש נשים ושני ילדים. שמונה מהפצועים פונו לבית חולים והיתר טופלו במקום. הקואליציה הזהירה כי היא תנקוט צעדים בהתאם. בדרך כלל הקואליציה הסעודית מגיבה בתקיפות אוויריות על אתרים של החות'ים בבירה צנעא ומחוצה לה.

"המתקפה מראה את המשך התמיכה של המשטר האיראני והשימוש בטרור חוצה גבולות ואת המשך הפרות החלטות מועצת הביטחון של האו"ם", אמרה הקואליציה בהצהרה שמסרה. בעלות בריתה של ערב הסעודית, בהן מצרים ובחריין, גינו את המתקפה על נמל התעופה.

הדובר הצבאי של החות'ים אמר כי השיגור הוא תגובה ל"פשעי הקואליציה" בתימן. "המערכות האמריקניות המודרניות ביותר לא יכלו ליירט את הטיל", אמר.

עוד על המלחמה בתימן
סעודיה: יירטנו טילים ששיגרו החות'ים בתימן לעבר העיר מכה
המתיחות במפרץ: המורדים הפרו-איראנים בתימן תקפו מתקני נפט בסעודיה

דובר הקואליציה הסעודית מציג טיל ששוגר מתימן בריאד, מרץ 2018. רויטרס
דובר הקואליציה הסעודית מציג טיל ששיגרו המורדים, בשנה שעברה/רויטרס

בתקופה האחרונה הגבירו המורדים, שמכחישים שהם מקבלים כלי נשק מאיראן, את מתקפותיהם בעומק ערב הסעודית. בחודש שעבר הם שלחו מל"טים ממולכדים שתקפו מתקני נפט בממלכה הסונית, שכינסה בעקבות זאת פסגות חירום של מדינות ערביות ומוסלמיות והזהירה במהלכן מפני איראן. ריאד האשימה את טהראן בתכנון המתקפה, אך הן איראן והן החות'ים הכחישו זאת.

המתקפה התרחשה בזמן המתיחות המוגברת בין איראן לבין ארצות הברית, ששלחה נושאת מטוסים, משחתות ומפציצים למפרץ הפרסי בתקופה האחרונה. בחודש שעבר הותקפו גם ארבע מכליות נפט לחופי איחוד האמירויות הערביות, שהיא חלק מהקואליציה הסעודית, ובארצות הברית ובערב הסעודית הטילו את האחריות על איראן, שמכחישה גם את מעורבותה במקרה הזה.

דוח חקירה ראשונה של איחוד האמירויות, ערב הסעודית ונורבגיה - שלוש המדינות שמהן הגיעו המכליות שהותקפו - אמר כי הייתה מעורבות של "מדינה זרה" בפעולות החבלה, אך הן לא נקבו בשם של איראן בדוח שהוגש למועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר.

עוד באותו נושא

מתקפה בלב סעודיה: המל"טים של המורדים בתימן מאיימים על חצי האי ערב

לכתבה המלאה
סלמאן מלך ערב הסעודית ויורש העצר מוחמד בן סלמאן בפסגה בעיר מכה, 30 במאי 2019. רויטרס
מנהלים מלחמה בתימן מאז 2015. המלך ויורש העצר בפסגה במכה, בחודש שעבר/רויטרס

אתמול הזהיר דובר של הכוחות החות'יים, השולטים על הבירה צנעא מאז 2014, כי הם יכולים לפגוע בכל נמל תעופה בערב הסעודית, והבטיח לחשוף "הפתעות גדולות" בימים הקרובים. המורדים השיעים משגרים באופן קבוע טילים ומל"טים אל תוך ערי הממלכה הסונית, אך רובם מיורטים בידי מערכות הגנה אוויריות. במרץ שעבר נהרג אזרחי מצרי משרידי טיל בריאד.

החרפת המתקפות של החות'ים הגיעה אחרי הפוגה יחסית בקרבות במדינה ערבית הענייה ביותר, שמיליונים מאזרחי סובלים מתת-רעב וממחלות. ההסלמה באלימות מאיימת על תהליך השלום בחסות האו"ם, שהוביל להפסקת אש בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה. הנמל משמש שער הכניסה להעברת סחורות וסיוע למדינה.

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully