וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: דוברת הבית הלבן תפרוש מתפקידה בסוף החודש

טראמפ הודיע כי סנדרס תעזוב את משרתה בעוד כשבועיים, בעוד שינוי אחד מיני רבים בממשלו הלא יציב: "היא הייתה לוחמת". הוא לא נקב במחליף אפשרי. "אמשיך להיות תומכת נאמנה", אמרה סנדרס, שבעבר טענה כי "אלוהים" רצה שטראמפ יהיה נשיא

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, תעזוב את תפקידה בסוף החודש - כך הודיע הערב (חמישי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שלא נקב בשם למחליף של סנדרס, אחת מתומכותיו הנלהבות ביותר. היא אחת מני רבים שעזבו את הממשל ואת הבית הלבן מאז תחילת כהונתו של טראמפ. לפי אחת השמועות, הסגן שלה, הוגן גידליי, עשוי להחליף אותה בתפקיד. היא עשויה להתמודד בעתיד על תפקיד המושל במדינת הבית שלה, ארקנסו, שם אביה שימש בתפקיד בעבר.

סנדרס בת ה-36 הייתה חלק מהקמפיין של טראמפ לנשיאות עוד מימיו הראשונים, והגנה על טראמפ כשכינה את כלי התקשורת "אויבי העם". יחסיה הסוערים של סנדרס עם התקשורת עלו על שרטון לאחר שהחליטה כי לא ייערכו יותר תדרוכים יומיים והתדרוך האחרון שקיימה נערך לפני כשלושה חודשים. למרות זאת, היא תוארה כמי שהייתה מסייעת לעיתונאים מאחורי הקלעים לאחר התדרוכים היומיים שלה לתקשורת.

"לאחר שלוש שנים וחצי, שרה האקבי סנדרס הנהדרת שלנו תעזוב את הבית הלבן בסוף החודש ותחזור לארקנסו", כתב טראמפ בטוויטר. "היא אדם מאוד מיוחד ובעל כשרונות מיוחדים שעשתה עבודה מדהימה. אני מקווה שהיא תתמודד על משרת מושל ארקנסו - היא תהיה פנטסטית. תודה לך שרה על עבודה שביצעת היטב". סנדרס עצמה הודתה לטראמפ וטענה כי המשרה החשובה ביותר היא להיות אם לילדיה וכי "הגיע הזמן לחזור הביתה".

עוד בוואלה! NEWS:
פומפאו: ארה"ב רואה באיראן אחראית למתקפה במפרץ
מהומות בממפיס: 25 שוטרים נפצעו אחרי שצעיר שחור נורה למוות
היסטוריה באקוודור: העליון אישר נישואים חד-מיניים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ודוברת הבית הלבן המתפטרת שרה סנדרס בבית הלבן, 13 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ מודה לסנדרס, הערב/רויטרס

באירוע בבית הלבן היא נקראה על ידי טראמפ להגיע לבמה, לקול מחיאות כפיים רועמות. "זה היה כבוד של פעם בחיים", אמרה בקול נרגש, אך הוסיפה כי היא רוצה לבלות יותר זמן עם ילדיה שיוצאים לחופשת הקיץ מהלימודים. "אהבתי כל דקה, אפילו את הדקות הקשות". טראמפ, שהכריז על עזיבתה בטוויטר כמה דקות קודם לכן, אמר: "היא לוחמת. עברנו הרבה יחד, והיא קשוחה, אבל טובה".

סנדרס סיפרה לכתבים שהיא הודיעה לטראמפ על החלטתה במהלך היום, ותגובתו "לא הייתה יכולה להיות נחמדה יותר, תומכת יותר, מבינה יותר ומעודדת יותר". היא אמרה כי היא לא שוללת התמודדות עתידית על מושלות מדינת ארקנסו השמרנית. טראמפ אמר כי הוא אוהב את הרעיון. "אני חושב שהיא תהיה טובה מאוד", אמר הנשיא.

שון ספייסר, ששימש כדובר הבית הלבן הראשון בתקופת נשיאותו של טראמפ, התפטר במפתיע לאחר חצי שנה. סנדרס שהייתה סגניתו, קודמה לתפקיד. בתחילה, יחסה לעיתונאים היה פחות תקיף משל קודמה, אולם הגנתה על טראמפ משכה ביקורת והיא שינתה את הטון שלה ביחס לתקשורת בחלוף הזמן.

בשנת 2017 אמרה סנדרס לעיתונאים שהיא שמעה מ"גורמים רבים ב-FBI" שהם רוצים שטראמפ יפטר את מי שכיהן אז כמנהל הרשות הפדרלית לחקירות, ג'יימס קומי. בהמשך, במהלך החקירה המיוחדת של רוברט מולר, טענה סנדרס כי היה מדובר ב"פליטת פה".

יחסיה עם העיתונות הפכו למתוחים בשנה שעברה לאחר שקומיקאי שנשכר על ידי תא כתבי הבית הלבן לעג להופעתה החיצונית ולנטייתה שלא לדייק. מאוחר יותר, סנדרס אף התבקשה לעזוב מסעדה בווירג'יניה, זאת לאור תפקידה בממשל טראמפ.

(עדכון ראשון: 23:14)

עוד באותו נושא

הדוברת של טראמפ: סולקתי ממסעדה כי אני עובדת עבור הנשיא

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully