וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבין הון במאות אלפים באמצעות ביטקוין: כתב אישום בפרשת טלגראס

14.6.2019 / 9:58

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד בן 33 בגין הלבנת הון ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס. בתוך כך, השבוע שוחרר למעצר בית אחד מ-27 הנאשמים בפרשת טלגראס. "החומה שניסו לבנות בפרשה - נבקעה"

עיבוד וידאו

הפרקליטות הגישה שלשום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ארז שמואלי, תושב גבעתיים בן 33, בגין הלבנת הון ושימוש בעורמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס. בין היתר, שמואלי נאשם שמכר לאחד מבכירי "טלגראס" ביטקוין בשווי 900 אלף שקל.

כתב האישום נגד שמואלי כולל שני אישומים, שבמרכזם עסק שניהל למסחר במטבעות וירטואליים. על פי האישום הראשון, שמואלי החזיק ארנק וירטואלי שמסווה את כתובתו, כך שבכל עסקה שהוא עושה, תירשם במערכת הבלוקצ'יין שמתעדת עסקאות במטבעות דיגיטליים כתובת פיקטיבית אחרת. בפרקליטות טוענים כי העסק הניב לשמואלי לפחות 2,690,000 שקלים, "תוך שהוא נוקט בעורמה ותחבולה במזיד ובכוונה להשתמט ממס, בכך שהסתיר מרשויות המס את כל פעילותו בעסק".

עוד בוואלה! NEWS:
"אין למדינה איך לעצור את זה": עדותו של מייסד טלגראס נחשפת
הזמנה לחתונה שנגמרה במעצר: ההקלטה שהפילה את מייסד טלגראס
"פוגעים ביכולת הנאשמים להתגונן": העליון נגד הפרקליטות בפרשת טלגראס

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"נוקט בעורמה ותחבולה במזיד ובכוונה להשתמט ממס". אזיקים. אילוסטרציה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

האישום השני נוגע לטלגראס - ארגון שעסק במכירת סמים, בעיקר קנאביס, דרך אפליקציית המסרים טלגרם. בחודש מרץ הוגשו כתבי אישום נגד 27 מבכירי הארגון, ובהם ר' - שניהל את רוב תחום הכספים בארגון. ר' היה אחראי בין היתר על חלוקת המשכורות למנהלים בארגון. חלקם קיבלו את שכרם במזומן, חלקם בסמים - והבכירים ביותר בביטקוין.

על פי כתב האישום, שמואלי מכר לר' בהזדמנויות שונות ביטקוין בשווי כולל של כ-900 אלף שקלים. בהתכתבויות ביניהם השתמשו השניים בשמות בדויים, ובפרקליטות רואים בכך פעולה שנעשתה כדי להסתיר כספים שמקורם בפשיעה. האישום כלפי שמואלי הוא "פעולה ברכוש אסור" לפי החוק לאיסור הלבנת הון. בפרקליטות טוענים כי הוא ידע שמדובר ברכוש שמקורו בפשע. עם זאת, לוואלה!NEWS נודע כי ר' העיד בחקירתו ששמואלי לא ידע דבר על טלגראס ולא היה חלק מהארגון בשום צורה.

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה אמרו כי "מדובר באחד מכתבי האישום הבודדים המייחסים הלבנת הון באמצעות מטבעות וירטואליים, והראשון המוגש בגין עיסוק בהלבנת הון 'מקצועית', במסגרת עסק המעניק שירותי קנייה ומכירה של מטבעות וירטואליים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
צילומי מסך טלגראס. צילום מסך, צילום מסך
מכר ביטקוין לבכיר ברשת טלגראס/צילום מסך, צילום מסך

בתוך כך, בית המשפט המחוזי מרכז בלוד שחרר למעצר בית אחד מ-27 הנאשמים בפרשת טלגראס. ש' נאשם כי היה במשך תקופה מסוימת השליח הראשי של הרשת, שהיה מעביר למנהלים את משכורותיהם, ומעביר את ההכנסות "מהשטח" לבכירי הרשת. הפרקליטות התנגדה לשחרורו של ש' ממעצר, וביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים, אולם השופטת נאוה בכור דחתה עמדה זו - וקבעה כי הוא ישוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. בכך הפך לנאשם התשיעי בפרשה שמשוחרר ממעצר מלא.

סנגורו של ש', עו"ד אריאל עטרי, מסר בתגובה כי "החומה שהפרקליטות והמשטרה ניסו לבנות בפרשת טלגראס - נבקעה. ברור לכל שלא היה מקום למעצר הנאשמים, מלכתחילה, ועכשיו, בעקבות החלטת השחרור אני מצפה שבפרקליטות יעשו חשבון נפש ויבינו שמקומם של הנאשמים בפרשה אינו בכלא ושאם קיימים ביניהם מתכנתים ומנהלים מצוינים - כדאי שהמדינה תשכור את שירותיהם כדי להגשים את החקיקה שמאפשרת, הלכה למעשה, שימוש של אזרחים שומרי חוק בקנביס ללא העמדה למשפט פלילי".

  • עוד באותו נושא:
  • טלגראס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully