וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי הכריע: הדי זילברמן מונה לתפקיד דובר צה"ל

13.6.2019 / 16:44

המינוי אושר על ידי רה"מ ושר הביטחון נתניהו. תא"ל זילברמן, המשמש ראש חטיבת התכנון באגף התכנון יחליף בתפקידו את תת-אלוף רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. מינויו מגיע שבועות ספורים לאחר שגיל מסינג הודיע כי הוא מוותר על התפקיד

דובר צה"ל הנכנס הדי זילברמן. דובר צה"ל, אתר רשמי
נחשב לקצין מוערך. זילברמן/אתר רשמי, דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי, החליט היום (חמישי) למנות את תת-אלוף הדי זילברמן לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. תת-אלוף הדי זילברמן יחליף בתפקידו את תת-אלוף רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. המינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים.

זילברמן משמש ראש חטיבת התכנון האגף התכנון, ובין השנים 2013-2015 שימש קצין אג"ם בפיקוד הצפון. הוא הוגדר בעבר כאחד הקצינים המבריקים והמבטיחים שצמחו בעשור האחרון בחיל התותחנים, ולכן נכלל ברשימה זו. הוא החל את דרכו בחיל, ובהמשך פיקד על גדוד 402 והיה בין המובילים של פרויקט מערכות השליטה והבקרה של החיל "שדר חם". בעברו היה גם מפקד אגד 215 ומפקד מערך כלי הטיס הלא מאוישים של חיל התותחנים.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הסערה: גיל מסינג מוותר על המינוי לדובר צה"ל
"דובר צה"ל צריך לעורר השראה": יאיר גולן נגד מינוי של גיל מסינג
הפרקליטות על גיל מסינג: "לא נחשד בעבירה, פעל לבקשת המשטרה"

הרמטכ"ל אביב כוכבי, טקס התייחדות לחללי חטיבת הנח"ל, פרדס חנה, 12 ביוני 2019. שלומי גבאי
הרמטכ"ל כוכבי/שלומי גבאי

מינויו של תא"ל זילברמן מגיע שבועות ספורים לאחר שאיש התקשורת גיל מסינג הודיע כי הוא מוותר על התפקיד על רקע חשיפת "הארץ" לפיה פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו והקליט בין היתר את אחד הנאשמים - רונן משה. לפי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כאשר האחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים. ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב.

"על בסיס אותו סולם ערכים שהכווין אותי בכל פעולותיי עד כה, ועל אף שהובהר שלא נפל כל פגם בהתנהלותי האישית או בזו של מי מקרוביי, אינני מעוניין שאדם כלשהו ישתמש בי ובמינוי שלי ככלי ניגוח כלפי הרמטכ"ל או כלפי צה"ל", כתב מסינג לרמטכ"ל כוכבי. "על כן, אני מבקש ממך לבטל את המינוי ולאפשר לי לחזור לחיי".

עוד באותו נושא

בעקבות הסערה: גיל מסינג מוותר על המינוי לדובר צה"ל

לכתבה המלאה
גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
ויתר על על המינוי. מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

"סביב הודעת המינוי שלי החל מחול שדים פרוע, רווי בשקרים ובמניפולציות שניסו לפגוע בשמי הטוב ובמניעיי", הוסיף מסינג, "לא יכולתי, ואינני מוכן, לעמוד מנגד הניסיונות הללו שנועדו לפגוע בי, בבני משפחתי, ברמטכ"ל ובמוסד דובר צה"ל, רק בשל הסכמתי ליטול על עצמי תפקיד ממלכתי. לשמחתי, תוך זמן קצר מאד עמדה מאחורי מערכת אכיפת החוק והבהירה שגם במקרה בו ניסו להטיל דופי בי ובמוטיבציות שלי- הייתי אזרח שומר חוק הראוי להערכה על מעשיו" הוסיף מסינג.

"אינני נמנה על אלו שמתקשים להאמין שאזרחים שומרי חוק נכונים לסייע לרשויות אכיפת החוק ללא כל תמורה אישית זולת טובת הציבור, ופעולותי גם כאן, כמו בעבר, מוכיחות שאני מוכן להקריב הקרבה אישית בכדי לשרת את האינטרס הציבורי ולהיטיב עם החברה הישראלית ושלטון החוק".

בעקבות ההודעה, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי הוא "קיבל בצער את החלטתו, ומבין את הנסיבות ברקע ההחלטה". לדבריו, מסינג "נבחר לתפקיד לאור היותו אדם ערכי ביותר, בעל ניסיון מקצועי רב ומגוון ואיש מקצוע מן המעלה הראשונה" והדגיש כי "סיוע של אזרחי ישראל לגורמי אכיפת החוק ומוסדות המדינה הינו חלק מחובתנו האזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully