וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דובר צה"ל צריך לעורר השראה": יאיר גולן נגד מינוי של גיל מסינג

אלוף פיקוד צפון לשעבר, יאיר גולן, מסתייג ממינויו של מסינג לתפקיד. לדבריו, דובר צה"ל צריך לבסס סמכו ולנהל מערכת. "האם מסינג הוא האיש?", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "המקרה של מסינג הוא בלתי סביר". עוד הוסיף כי אין לו בעיה עם האדם אלא עם התהליך והבחירה העקרונית

סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, בהלוויתו של דורון רובין מרס"פ מאי 67, בהלוויתו של האלוף דורון רובין, קרית שאול, 21 בינואר 2018. שלומי גבאי
"האם מסינג הוא האיש?". יאיר גולן/שלומי גבאי

אלוף פיקוד צפון לשעבר, יאיר גולן, פרסם היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מסתייג ממינויו של גיל מסינג לדובר צה"ל. לדבריו, דובר צה"ל ממלא שתי פונקציות. "דובר צה"ל ודובר הרמטכ"ל", כתב. "כל הרמטכ"לים בחרו באנשים שהיה בהם תמהיל מסוים בין שני התפקידים".

עוד הוסיף כי "המקרה של מסינג הוא בלתי סביר. 100% דובר הרמטכ"ל ומפקד על מערכת". לדבריו, בתפקיד "הוא צריך לבסס סמכות, לעורר השראה, לנהל מערכת, לבנות הכשרות. האם מסינג הוא האיש?". לשאלה האם פגש בו בעבר, ענה "מעולם לא נפגשנו. מעריך שהוא איש נפלא. אין לי בעיה עם האדם אלא עם התהליך והבחירה העקרונית".

לקריאה נוספת:
הנאשם שהוקלט לפרקליטות: מסינג עד הגנה מטעמי - אין ליצור איתו קשר
הפרקליטות על גיל מסינג: "לא נחשד בעבירה, פעל לבקשת המשטרה"

גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
דובר צה"ל המיועד, גיל מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

הרמטכ"ל כוכבי החליט השבוע למנות את מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי, שצפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, אושר על ידי ראש הממשלה. עיתונאי "הארץ", גידי וייץ, חשף לפני שלושה ימים כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו והקליט בין היתר את אחד הנאשמים - רונן משה. לפי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כשהאחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים.

ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב. מתברר כי לפני כשבועיים, ביקש משה מבית המשפט, באמצעות פרקליטתו עו"ד רווית צמח, להעביר לידיהם את תיק הסוכן של מסינג ומסמכים שונים הקשורים להפעלתו.

בין המסמכים - פקודת המבצע של יחידת המעקב, דוחות פרטניים של העוקבים, דוח מסכם של הפעילות בה הוקלט משה, אישור פרקליט המחוז להפעלתו של מסינג וכן הסכם ההפעלה שנחתם עמו. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמנהלת את ההליכים בפרשה, הוציאה תעודת חיסיון על חלק מהחומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully