וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם שהוקלט לפרקליטות: מסינג עד הגנה מטעמי - אין ליצור איתו קשר

2.5.2019 / 21:38

יועץ התקשורת משה רונן פנה בחודש מרץ לבית המשפט בבקשה שהפרקליטות לא תיצור קשר עם דובר צה"ל המיועד, "בכל הדרך, ובכלל זה באמצעות הטלפון הנייד", מאחר שיהיה עד הגנה מטעמו. זאת, לאחר החשיפה ב"הארץ" כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשת "ישראל ביתנו" והקליט את רונן

גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
נחשף כי פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו. גיל מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

יועץ התקשורת משה רונן, הנאשם בפרשת "ישראל ביתנו", פנה ב-28 מרץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה כי הפרקליטות לא תיצור קשר עם דובר צה"ל המיועד גיל מסינג מאחר שיהיה עד הגנה מטעמו. זאת, ברקע החשיפה כי מסינג הקליט כסוכן משטרתי את משה במסגרת הפרשה. בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד רווית צמח, נכתב כי מסינג הוא עד הגנה ולפיכך, "ולמען הסדר הטוב", הפרקליטות מנועה מליצור איתו קשר "בכל דרך, ובכלל זה באמצעות הטלפון הנייד".

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט השבוע למנות את מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי, שצפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, אושר על ידי ראש הממשלה. לפני יומיים פרסם עיתונאי "הארץ", גידי וייץ, כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו והקליט בין היתר את משה.

לפי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כאשר האחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים. ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב.

עוד בנושא:
"עננה בלתי מוצדקת": דובר צה"ל הבא ביקש להסיר את החיסיון
נאשם ביקש מבית המשפט: חשוף את "תיק הסוכן" של מסינג
דובר צה''ל הבא: גיל מסינג, יועץ התקשורת של ציפי לבני

הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי וראש הממשלה בנימין נתניהו, 15 בינואר 2018. ראובן קסטרו
החשיפה על מסינג מגיעה אחרי אישור מינויו לדובר צה"ל. הרמטכ"ל עם נתניהו/ראובן קסטרו

גורמים בצה"ל אמרו הבוקר כי כוכבי ידון עם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו על הליך מינויו של מסינג. הגורמים מעריכים כי הרמטכ"ל יבהיר לפני דיון מבצעי את עמדת צה"ל לגבי אופן התהליך שבו יתמנה לתפקיד לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי האלוף שרון אפק. מדובר צה"ל נמסר בעקבות הפרסום כי "העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק. מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה".

מוקדם יותר השיבה הפרקליטות לבקשתו של מסינג להסרת החיסיון על פעילותו המשטרתית ומסרה לעורך דינו, עופר ברטל: "נפעל בהקדם האפשרי שבקשתך לצמצום תחולת תעודת החיסיון באופן שמרשך סייע למשטרה בפרשת רונן משה - לא תהיה חסויה עוד".

לפני כשבועיים, ביקש משה מבית המשפט באמצעות פרקליטתו להעביר לידיהם את תיק הסוכן של מסינג וכן מסמכים שונים הקשורים להפעלתו: פקודת המבצע של יחידת העיקוב, דוחות פרטניים של העוקבים, דוח מסכם של הפעילות בה הוקלט משה, אישור פרקליט המחוז להפעלתו של מסינג וכן הסכם ההפעלה שנחתם עמו. מהבקשה עולה כי מסינג הופעל כביכול גם כנגד הנאשמת הנוספת בכתב האישום, טלי קידר, שהיתה יועצת של מיסזניקוב ושל שר החקלאות לשעבר יאיר שמיר.

אף שכתב האישום נגד קידר ומשה הוגש בנובמבר 2017, משפטם של השניים טרם החל. בימים אלו נידונות בבית המשפט בקשות שונות שהגישה ההגנה לגילוי חומרי החקירה, ובהן גם הבקשה לגלות את פרטי הפעלתו של מסינג. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמנהלת את ההליכים בפרשה, הוציאה תעודת חיסיון על חלק מהחומרים. המשמעות היא, ככל שבית המשפט יחליט שלא להסיר את התעודה, כי הם לא יימסרו להגנה - אך גם לא ייעשה בו שימוש במשפט.

במכתב הפרקליטות הודגש כי מסינג לא נחשד בביצוע עבירה כלשהי וכי עבודתו נעשה לבקשת המשטרה ובהדרכתה. נכתב כי הוא "סייע לאכיפת החוק בעניין מוגדר וספציפי, באופן הראוי להערכה, כאזרח שומר חוק". מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות הוסיף כי בניגוד לפרסומים "לא התבקש מסינג לפעול בעניינו של נבחר ציבור כלשהו ולא היה קשר בין פעולתו לבין עניינו של מי מבני משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully