וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם ביקש מבית המשפט: חשוף את "תיק הסוכן" של מסינג

1.5.2019 / 15:24

רונן משה, נאשם בפרשת ישראל ביתנו, ביקש לקבל לידיו מסמכים שונים הקשורים להפעלתו של גיל מסינג. בעיתון "הארץ" נחשף כי מסינג, שעתיד להחליף את תא"ל מנליס, הקליט את משה ושימש סוכן משטרתי

צילום: קונטקט, כאן 11, מאיה הורדניצ'אנו, עריכה: איתי עמרם

רונן משה, אחד הנאשמים בפרשת ישראל ביתנו, מבקש מבית המשפט לחשוף את "תיק הסוכן" של דובר צה"ל המיועד - גיל מסינג. אתמול (שלישי) חשף עיתונאי "הארץ" גידי וייץ כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשה והקליט בין היתר את משה.

על פי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כאשר האחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים. ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב.

גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

מתברר כי לפני כשבועיים, ביקש משה מבית המשפט, באמצעות פרקליטתו עו"ד רווית צמח, להעביר לידיהם את תיק הסוכן של מסינג וכן מסמכים שונים הקשורים להפעלתו: פקודת המבצע של יחידת העיקוב, דוחות פרטניים של העוקבים, דוח מסכם של הפעילות בה הוקלט משה, אישור פרקליט המחוז להפעלתו של מסינג וכן הסכם ההפעלה שנחתם עמו. מהבקשה עולה כי מסינג הופעל כביכול גם נגד הנאשמת הנוספת בכתב האישום, טלי קידר, שהיתה יועצת של מיסז'ניקוב ושל שר החקלאות לשעבר יאיר שמיר.

אף שכתב האישום נגד קידר ומשה הוגש בנובמבר 2017, משפטם של השניים טרם החל. בימים אלו נידונות בבית המשפט בקשות שונות שהגישה ההגנה לגילוי חומרי החקירה, ובהן גם הבקשה לגלות את פרטי הפעלתו של מסינג. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמנהלת את ההליכים בפרשה, הוציאה תעודת חיסיון על חלק מהחומרים. המשמעות היא, ככל שבית המשפט יחליט שלא להסיר את התעודה, כי הם לא יימסרו להגנה - אך גם לא ייעשה בו שימוש במשפט.

עוד באותו נושא

דובר צה''ל הבא: גיל מסינג, יועץ התקשורת של ציפי לבני

לכתבה המלאה
רונן משה בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. דוד קורן, צילום מסך
רונן משה/צילום מסך, דוד קורן

מדובר צה"ל נמסר אתמול כי "הרמטכ"ל לא הכיר את פרטי הפרסום בעניין דובר צה"ל המיועד, גיל מסינג. בעקבות הפרסום, העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק. מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully